Gebruiks ervaring Octavia 3

Even over de mode knop in de greenline, die heeft wel degelijk effect. Nu weet ik natuurlijk niet in welke stand de greenline normaal staat, ik neem aan... normaal :D maar ik merk wel degelijk verschil in gasresponse, stuurbekrachtiging, resume van cruise control en verbruik. Meest gebruikte stand is sport, en eco wanneer de vriendin achter het stuur zit. Die wil zich wel eens vergissen in pedalen:facepalm: in eco mode is er dan niet veel aan de hand. Dan lijkt het net de fabia greenline.. gebruik niet de cruisecontrol in eco....weer op snelheid komen duurt eeuwen. voor mij was het verschil in stuur response de voornaamste reden voor aanschaf overigens. En kans op een beetje sportiviteit is nooit weg. ;)
 

micky

Forumguru
Ja mooi he? Dat je Columbus 34GB nodig heeft om de 3 meter hoogteverschil die we in Nederland hebben mooi in beeld te brengen. :D

? jij snapt hem niet heheheh, het gaat om alle hoogte verschil, dus als je door de stad rijdt heb je de panden (gebouwen) om je heen getekend bij de betere systemen, nu zijn deze panden ook 3d dus je herkend de gebouwen, ik ken dit al een tijdje van TomTom en met name in de grotere steden in Duitsland waar ik wekelijks kom is dit ideaal, maar ik vermoed dat alleen mensen die het hebben echt begrijpen hoe handig het is ;)
 

henriz

Forumguru
@micky Ik ken het van mijn TomTom. Vast heel handig als je wel eens in een grote stad komt (wat ik nooit doe). Wanneer ik in een buitenwijk van Zutphen moet zijn gaan 3d gebouwen me niet helpen.
 
In de stad schakel ik regelmatig over op de good old 2d op de amundsen. Maar qua navigatie is mijn oude tomtom beter, routes zijn efficiënter en aanwijzingen duidelijker. Stem is ook vriendelijker.
 

wimpie33

Senior Member
Ik ga de mode optie echt laten aanzetten, ook al heb ik dan niet de knop, dat kan toch @Antera en @etromp
 

MikeyMan

Actief lid
Nog niet geverifiëerd, volgens mij. maar als ik het goed heb begrepen heb je er ook niet veel aan zonder knop.
 

micky

Forumguru
je kunt met de knop wisselen van modus en ook op het display, je hebt de knop echter nodig om in het beeldscherm het menu te openen, ik zou niet weten hoe dat te doen is zonder knop.
 

micky

Forumguru
@micky Ik ken het van mijn TomTom. Vast heel handig als je wel eens in een grote stad komt (wat ik nooit doe). Wanneer ik in een buitenwijk van Zutphen moet zijn gaan 3d gebouwen me niet helpen.
Dat snap ik maar de hele auto is toch niet speciaal voor jouw ontwikkeld, ik bijvoorbeeld gebruik het wel heel veel, en in berg/heuvelachtig gebied geeft het je een beter gevoel van de omgeving.
Alles om ons heen wordt steeds verder doorontwikkeld, dit dus ook en over een aantal jaar vinden we het wel allemaal prettig om te hebben, net als elektrische ramen en een airco ;)

verder heb je veel geheugen nodig voor de gebouwen die niet in 3de opgetrokken zijn maar wel allemaal netjes getekend zijn, hierbij geldt ook weer dat je aan de vorm van de gebouwen die je op je scherm ziet, exact kunt zien waar je in de straat bent, dit omdat je het gebouw in de straat herkend, dat in grote steden diezelfde gebouwen in 3d zijn maakt het herkennen alleen maar makkelijker, ik begrijp dat als je je navi maar weinig gebruikt dit allemaal niet zo'n indruk maakt, maar ik gebruik het dagelijks meerdere keren en vind dit soort ontwikkelingen en enorme vooruitgang :)
 
Laatst bewerkt:

peterrapid

Forumguru
Nu moet ik gelijk geven die rijmodus in Eco is afschuwelijk hoor denk dat ik bijna de helft van mijn paardjes kwijt ben als ik dat aanzet. Als je vertrekt vertrekt hij in zijn 2 met de DSG.
 

Archie

Senior Member
Puntje waar ik me nu aan irriteer (en straks ook aan de rekening van wisservloeistof) is het feit dat mijn lampensproeiers toch wel vaak mee aangaan. Ik las dat het 1x per 5 keer sproeien moest zijn, maar ze doen het praktisch elke keer. Is dit in te stellen of alleen maar via VAGCOM aanpassing? Want ze hoeven eigenlijk nooit mee aan (vind het een idiote feature zonder wissers namelijk).
 
Bovenaan Onderaan