Internationaal Skodatreffen juli 2014

Cordoba

Forumguru
@micky Inderdaad rij ik niet zoveel meer, maar jouw planning vraagt al 3 dagen, en dan mis je nog een dag van de meeting. Vrijdagavond of zaterdag vroeg gaan rijden en maandag weer gewoon op tijd aan het werk gaat dus niet lukken.

Overigens als ik even een navigatiesite bekijk, krijg ik een route van meer dan 760 km, en reistijd zónder verkeer van zo'n 8 uur, en met het huidige (rustige avond-) verkeer een rijtijd van 8,5 uur. In combinatie met rustpauzes (drink&plaspauzes, eetpauzes enz) kom je dan al snel op een deur-tot-deur tijd van meer dan 10 uur.

Verder geef ik de voorkeur om rustig naar dergelijke zaken toe te rijden, eventueel in etappes: de heenreis, en terugreis is geen wedstrijd en ik probeer dan ook gewoon te genieten onderweg en hier of daar onderweg nog wat leuke zaken te doen/bezoeken.
 

micky

Forumguru
@Cordoba , nee, ik bedoel vrijdag vertrekken (ik zou zeggen neem de vrijdag vrij en vertrek op tijd) de avond gezellig doorbrengen, zaterdag de meeting, de zaterdag avond gezellig doorbrengen en zondag terug, of je samen wilt rijden of niet hangt van de deelnemers af uiteraard, maar over 760 km ga ik geen 10 uur doen om eerlijk te zijn, ik denk zo'n 6,5 uur. maar zoals geschreven ik ben gewend om lange afstanden te rijden en stop alleen om te tanken als ik alleen ben, met een groepje stop je elke 2,5 uur om te tanken en een bakkie te doen schat ik zo in, dus dat kost 10 minuten, nee zonder gekheid, de focus ligt daar wat mij betreft, het reizen doet ieder op zijn gemak, er zullen er een paar zijn die wat sneller doorrijden en er zullen er een paar zijn die er wat langer over doen, maar dat maakt niet uit natuurlijk. de reis moet geen frustratie worden, dat verpest het weekend..
 

Desperado

Forumguru
We zullen het wel zien, lijkt me wel erg leuk om mee te maken. Al denk ik dat het dan toch zelf rijden gaat worden en vanaf slaapplaats meeliften.
 

Badnews

Senior Member
Ik ben paar jaar geleden naar iets onder Dresden op vakantie geweest (en met de boot naar tjechie).
Het is een redelijke rit, wij deden er 8 uur over (2 rijders).
Dus voor een weekend redelijk ver rijden
 
Bovenaan Onderaan