VDSpro Welke kabel heb ik dan nodig?

Hallo,

Ik maak al langer gebruik van VCDS , maar wil nu ook VDSpro gaan proberen. VDSpro is oa om je ramen te sluiten met de klapsleutel en met regensensor.

Ik kan alleen niks vinden op het www over welke obd stekker ik moet hebben bij VDSpro.

Weet iemand van jullie welke stekker ik moet hebben en waar deze te krijgen is?

Mvg

FRank
 

ertromp

Forumguru
VDSPro is een apart stukje software. Moet je ook een standaard OBD interface kabel voor hebben. Zal niet gaan lukken met de (nieuwere) Ross Tech kabels
 

ertromp

Forumguru
Te eenvoudig gedacht :D

Je koopt een kloonkabel 11.11 en wilt dan een officiële 12.12.3 gebruiken???!!! Succes.

Tip: geeft dan je euro's uit bij een forumlid die wellicht je instellingen met verstand van zaken wil instellen.
 

ertromp

Forumguru
Probleem is dat die Chinese prullaria alleen werkt met de illegale VCDS kopie die ze erbij leveren. Dus niets geen updates, ondersteuning of wat dan ook en risico voor je modules
 

Antera

Donateur
Vds pro heb ik ook. Mooi stuKje software maar let op dit is een stuk ingewikkelder. Ik heb me ramen omgecodeerd en me klapsleutel maar dit is niet iets wat je even snel kan doen, hier een fout maken is dan vaak einde module aangezien Er geen backup of log gemaakt kan worden. je hebt daarnaast een laptop nodig met een seriele poort. Vds pro werkt niet via usb kabels.

Zie nu dzt het een oud topic betreft
 

Martin1985

Actief lid
Zie dit topic voorbijkomen en wil er toch nog even op reageren...

Heb zelf goede ervaringen met de "vagcong" cloon kabels....
Uiteraard niet legaal... Maar voor kleine aanpassingen zoals "autobahnblinken, corner lights activeren, achterlichten aan bij drl, deuren op slot bij 15km/h enz...
Nog nooit problemen gehad...

Dit was allemaal op diverse F2 (daar reed het hele bedrijf in bij mijn vorige werkgever)
En heb er daar zeker 30 van onder handen genomen....

Wil je een update van 11.11 naar 12.12 oid, dan koop je voor $10 gewoon een nieuwe kabel met cd....

Ik ben dus eigenlijk opzoek naar "verhalen" (topics) waarin staat dat dit ook daadwerkelijk mis is gegaan met een cloon kabel....

Ik ben er zelf namelijk nog van overtuigd dat deze kabels niet voor problemen zorgen, zolang je zelf maar weet waar je mee bezig bent. En dat er voornamelijk betaald wordt voor de ontwikkeling van de software en support bij een originele kabel. Terwijl dit, mijn inziens, gewoon bij de ontwikkeling van een auto hoort tegenwoordig.....

Dus, wie weet deze "ongelovige Thomas" te overtuigen ;):D
 

ertromp

Forumguru
Ik ben er zelf namelijk nog van overtuigd dat deze kabels niet voor problemen zorgen, zolang je zelf maar weet waar je mee bezig bent. En dat er voornamelijk betaald wordt voor de ontwikkeling van de software en support bij een originele kabel. Terwijl dit, mijn inziens, gewoon bij de ontwikkeling van een auto hoort tegenwoordig.....

Allereerst de software VCDS van Ross Tech of Vag Can Pro wordt niet ontwikkelt door VAG bij de diverse auto's. Deze bedrijven stoppen zelf tijd en geld in de ontwikkeling tot verkoop tot ondersteuning van die kabels dus daar gaat je redenatie al mis. VCDS is geen Skoda product.

Grootste probleem is de stabiliteit in de verbinding. Google er maar op naar en je komt op vele Duitse en Engelse sites terecht. Doordat die verbinding instabiel kan worden dus de beroemde meldingen "interface not found" etc. kan er verkeerd teruggeschreven worden naar je regelaar.

Zo heb ik thuis bezoek gehad van een forumlid die de US knippers weer uitgeschakeld wou hebben van zijn O2.
Normaliter een klusje van niets.
Maar ......................................................... niet voor elkaar te krijgen met mijn originele Ross Tech kabel! Alle control modules stonden geblokkeerd dus niet toegankelijk.
Na overleg met het forumlid bleek dat er met een clone kabel gecodeerd is geweest.

Na contact te hebben gehad met Uwe Ross eigenaar van Ross Tech de ontwikkelaar van VCDS en het toesturen van de logfile was de eerste reactie van de beste man of er in het verleden met een kloon kabel gecodeerd was. Bij hem viel het kwartje al.
Na tijdelijke aanpassingen van enkele software deeltjes in de VCDS programmatuur die ik toegestuurd heb gekregen van Ross Tech kon ik enige tijd later wel toegang verkrijgen tot zijn modules en de boel weer terugzetten.

Op een ouder platform zoals de O2 of de F2 zal het in 9 van de 10 keer goed gaan maar je zult net die ene keer treffen.

Op de O3 (MQB) zou ik er überhaupt niet aan beginnen aangezien daar enorm veel veranderd wordt ook via de adaptiewaarden en dat houdt wel wat meer in als alleen een vinkje zetten.

Als je echt "weet waar je mee bezig bent" dan is het eerste wat je doet legale software aanschaffen voor dit soort activiteiten. De gevolgschade kan vele malen hoger uitpakken dan de investering in een legaal pakket.

Of klop aan bij een forumlid die wel in bezit is van legale software en die wellicht tegen een kleine vergoeding de zaken voor je wil coderen.
 
Laatst bewerkt:

Martin1985

Actief lid
Mmm ok. Moet toegeven, ik ben overtuigd...
Wat overigens wel een teleurstelling is...

Heb idd verschillende gevallen kunnen vinden van een "fried ECU" op diverse buitenlandse fora.

Vind het voornamelijk jammer dat het gewoon te duur is om voor "de eigen hobby" een originele kabel te kopen van pak em beet €300,-

Doel is bij mij namelijk puur eigengebruik...
Gewoon omdat het leuk is om zelf dingen aan te kunnen passen... Niet om er geld mee te verdienen oid.
Door het een ander te laten doen is voor mij de lol er eigenlijk ook af... Ga nog even kijken hoe ik dat ga oplossen....

Wat ik ook eigenlijk bedoelde met "weten wat je doet" was meer dat ik opzich wel kennis heb van VCDS, was er alleen niet van op de hoogte dat dit ook goed mis kan gaan meet een kloon kabel. Zeker gezien mijn ervaringen met de Fabia 2.

In ieder geval bedankt voor de info en waarschuwingen... Valt nog genoeg te leren op dit forum :jaja:
 
Bovenaan Onderaan