Security Hobbyhal, amsterdam west

Cordoba

Forumguru
Helaas zijn er de laatste jaren weer heel wat van dergelijke adressen verdwenen, maar naar mijn mening ben je daar over het algemeen goed uit.
 

turboturbo

Forumguru
Leuk leuk! @milanseegers ! Ik ben onlangs bij een doe-het-zelf garage hier in noord geweest, maar daar was het nogal een donkere bedoening (letterlijk) kan me ook niet eens herinneren dat ik (veel) bruggen daar heb gezien.
Anyway, ik moet er binnenkort aan geloven, het thermostaathuis voor mijn Fabia ligt hier al een weekje of 2 op de boekenkast, en die moet er nog in! Misschien wijk ik voor die klus wel uit naar deze tent, wie weet.
 

milanseegers

Forumguru
@turboturbo ik kon zonder afspraak daar zo aan de gang!
Het is niet duur. Zeker met het voorspelde weer. Niet echt straat sleutel weer zeg maar. :nailbiting:

Was ook een redelijk gezellige boel. Je knoopt makkelijk een praatje aan.
 

Cordoba

Forumguru
Niet alle adressen van dergelijke garages zijn even geweldig, ik heb wel eens begrepen dat er in de regio R'dam één zit met een twijfelachtige reputatie. In Zoetermeer zat er één die net een paar weken voor ik er heen wilde, gesloten was, en uiteindelijk nooit meer open is gegaan.

Hier een linkje waar je dergelijke adressen ook kunt vinden.
 

emilio3333

Forumguru
Tsja dit soort adressen worden toch echt steeds minder inderdaad.
Mensen klussen veel minder zelf. Door minder handigheid of door tijd gebrek.

Maar ideaal zo'n adres!:thumbsup:
 

Joske

Forumguru
en omdat de autofabrikanten het ons ook alsmaar moeilijker maken om zelf nog überhaupt iets te kunnen doen aan een auto.. :thumbsdown:


Volgens mij bestaat dit concept niet eens in België... Mss wel het spreekwoordelijk gat in de markt ;)
 

peterrapid

Forumguru
Het bestond in ieder geval vroeger in Kuurne maar was al gesloten na iets meer of een jaar, spreek nu over 8j geleden. Blijkbaar spreekt het niet genoeg mensen aan. Maar vind het een super-idee.
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat je in Belgie veel makkelijker een schuur of iets dergelijks vindt, om aan je auto te klussen. In Nederland is dit door alle standaard rijtjeshuizen en kleine schuurtjes weinig plek om aan je eigen auto te sleutelen. Voordeel van zo'n hal, is dat je er ook een brug kunt huren, en veel specifieke gereedschappen zijn ook te huur, en vaak lopen er ook genoeg mensen rond die je advies kunnen geven of een handje helpen.

Vroeger waren er ook garages met een dergelijk concept, die als een soort vereniging draaiden: je moest lid zijn, en jaarlijks een klein bedrag betalen voor je lidmaatschap, en dan iets lagere huurprijzen. Op deze manier was het een besloten club, en was er ook op vergunningen gebied moeilijk iets tegen te doen.
 

Desperado

Forumguru
Als je niet perse in de Randstad ofzo wilt wonen is het helemaal niet zo moeilijk om in NL een huis met grote schuur of garage te vinden hoor.
Waar ik woonde waren het allemaal 2 onder 1 kap woningen met garage en optie om een 2e garage bij te huren.
 

Desperado

Forumguru
Mwogh.....voor 180.000 een herenhuis v.o.n
Is voor de meeste mensen wel haalbaar mits ze een baan hebben.
 

Canon-Eye

Forumguru
Al is het begrip "herenhuis" door de tijd heen nogal gedevalueerd.
Tegenwoordig noemen die makelaars bijna alles met een garage erbij al zo... :jaja:
 

Baphi

Forumguru
Voor 180k kan ik in mijn woonplaats (buiten de randstad) geen huis vinden met een garage hoor, tenzij je graag in een tokkie-buurt woont...
 

Desperado

Forumguru
Jaja, er is meer in Nederland dan alleen die provincie.
Mijn opmerking was ook geplaatst naar aanleiding van deze opmerking van @Cordoba
In Nederland is dit door alle standaard rijtjeshuizen en kleine schuurtjes weinig plek om aan je eigen auto te sleutelen.
 

Cordoba

Forumguru
@Desperado: de randstad is wel meer dan één provincie, en iets van 70% van de Nederlandse bevolking woont in de randstad. De randstad heeft natuurlijk geen scherpe grenzen en is een globaal gebied, Culemborg ligt wat mij betreft zo'n beetje op de grens van de randstad. Ik versta onder de randstad: bijna de gehele provincie Zuid-Holland (met uitzondering van een paar eilanden), van Noord-Holland alles onder het Noordzeekanaal, en de stedelijke gebieden er net boven (Zaanstad en omgeving), Almere, complete provincie Utrecht, en stukjes Brabant (zoals Moerdijk e.o.) is voor mij een twijfelgeval.
 
Bovenaan Onderaan