Nieuwe Superb-3 ( 2015) topic

CDK

Forumguru
Klopt dit was idd een O3, maar de nieuwe S3 is echt wel een dikke auto wat ik zo van de op het web circulerende plaatjes kan zien. :jaja:
 

Bakkertje

Forumguru
Wat er tot nu toe formeel is losgelaten is onderstaande schets:
superb-2015-11-700x466.jpg


En als je die dan inkleurt krijg je iets als:
superb-2015-2-700x495.jpg


Ik denk dat het laatste plaatje aardig klopt met de werkelijke S3 en die mag hier ergens in mei 2015 best naast m'n huis staan. Hopelijk blijven de prijzen enigszins gelijk aan de huidige prijzen, ik verwacht dat er deze maand wel meer loskomt over de nieuwe Superb. (gebaseerd op het feit dat er in Oktober een bijeenkomst is voor de dealers waarbij ie gepresenteerd zal worden)
 

Pendragon

Forumguru
Op de laatste 'foto' ziet hij er echt wel goed uit. Ik hoop alleen niet dat ze de twin-door verwijderen, want dat is zo'n super optie, of ze moeten het echt een hatchback laten, maar niet alleen Sedan, want dat is niks. Altijd problemen met inladen of je moet een Combi nemen.
 

Bakkertje

Forumguru
@Pendragon de Twin door gaat sowieso verdwijnen, dat was al eerder aangekondigd en de spy shots bevestigen dat ook:
1273727d1407897553-next-gen-skoda-superb-details-emerge-skodasuburb2015china3660x432.jpg


De klep wordt daarentegen dan waarschijnlijk weer wel elektrisch te openen als je de dempers zo ziet..
De twindoor is trouwens geen optie, die "krijg" je er altijd gratis bij als je nu een Superb besteld. Ik vind het ook een bijzonder fijn ding en hij doet het ook altijd goed op de parkeerplaats :shocked:
 
Laatst bewerkt:

Pendragon

Forumguru
Ok, maar blijft dus en hatchback. Ik weet dat er kabel problemen zijn met de twindoor, misschien is dat een reden.
 

Bakkertje

Forumguru
Yep Hatchback it is.. Zelf zou ik ook liever een hatchback willen dan een "echte" sedan.
De Combi komt overigens volgens de berichten die ik gelezen heb later in het jaar, de S3 Hatchback komt eerst.
 

Bakkertje

Forumguru
@peterrapid De NL dealers gaan daar ook naartoe, dus ergens eind oktober zal er wel een tipje van de nieuwe Superb sluier afgaan. Vanaf 3-3-2015 gaan de deuren van de autosalon in Geneve open en daar zal ie gepresenteerd worden.
 

Giant

Forumguru
Ik heb de brochures van de nieuwe VW Passat besteld en inmiddels binnen. Zou de motorisering van deze Passat iets zeggen over wat we in de nieuwe Superb zouden mogen verwachten, of staan die twee in die zin los van elkaar? Ik las dat er (misschien pas eind 2015) ook een plugin hybrid Passat leverbaar zou worden. Als dat ook voor de Superb zou gelden dan gaat de aandacht van deze bijtellende rijder daar in het bijzonder naar uit. Want of er verder nog iets in de 20% bijtellingsregeling (lager zal wel helemaal niet meer aan de orde komen in 2015 vrees ik) gaat vallen vraag ik me ten zeerste af:wavecry:.
 

Bakkertje

Forumguru
Ga er maar vanuit dat de passat en de Superb van dezelfde motoren voorzien gaan worden. Ze staan ook op hetzelfde MQB platform. Er komt inderdaad ook een GTE versie van de Passat, wat ik ergens gelezen heb zou dat midden volgend jaar ergens zijn..
 

andrehj

Forumguru
Hier een leuk artikel uit de Indiase Autobild van vorige week. Let vooral niet op de feiten, want zij hebben het over 2016, terwijl de laatste info toch echt is dat de sedan (of was het nu hatchback) ergens in het voorjaar van 2015 zal worden gepresenteerd, en de combi in het najaar.
 

Bijlagen

  • Autobild India Super 3.pdf
    667,1 KB · Weergaven: 63

Joske

Forumguru
lijkt me waanzinnig dat het zo een koplampen zouden worden :tegek:
(ik acht de kans klein... ;) )

Maar wel een leuke 'rendering' :)
 

TooTall

Forumguru
Superb III zegt hoi :D

10p0rpl.jpg

eqpjkz.jpg


Medio februari zal Skoda de nieuwe Superb gaan onthullen. Daarop vooruitlopen hebben we nu alvast wat informatie over het nieuwe topmodel van de Tsjechen.
De nieuwe Superb wordt ontwikkeld op het MQB platform van de Volkswagen Group. Dit is hetzelfde platform als dat van de huidige Volkswagen Golf en Passat, maar ook de Audi A3 en Seat Leon staan bijvoorbeeld op deze basis.
De nieuwe Superb zal iets expressiever zijn qua design als de huidige versie, maar uiteraard blijven de voor Skoda belangrijke verkoopargumenten intact. De nieuwe Superb zal dus voornamelijk een hoop bagageruimte meekrijgen en een afwerkingsniveau dat het moeilijk zal maken om voor extra geld bij Volkswagen te gaan shoppen.
Skoda gunt ons alvast een kleine blik in de keuken met de foto’s van dit gecamoufleerde exemplaar. Midden 2015 zal de Skoda Superb op de markt komen in Nederland.
 

Joske

Forumguru
ik zie duidelijk O3-lijnen op de motorkap... geen grote verrassing :pieker:

hopelijk toch nog wat nieuwe accenten aan de lichtunits en bumper, dat we toch nog een beetje het verschil zien in onze achteruitkijkspiegel ;)
 

Octavia32

Forumguru
Nou wat betreft de licht units zie je twee verschillende versies. Een het artikel uit India met die punt hoekige lamp units en dan dit artikel.
 

Wally

Nieuw lid
@Octavia32 ,
Ik heb die render van India naast de spy shots gehouden. De lijnen lijken (gelukkig) niet overeen te komen. De lijnen met de link van @tha a wel. Kan niet wachten tot volgend jaar, dan ga ik van de O2 naar deze nieuwe jongen. Ben nog erg benieuwd naar een recente foto van de achterkant. Hoop dat dit hem is/blijft:
Rendered-2016-Skoda-Superb-rear.jpg

Rendered-2016-Skoda-Superb-front.jpg
 
Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Ik heb deze foto's tegen iemand aangehouden die de nieuwe Superb in het echt gezien heeft (een dealer) en die vertelde dat hij niet op die foto's lijkt.
Hoewel ik inmiddels een Passat in bestelling heb, ben ik ook erg benieuwd naar de nieuwe Superb. Sterker nog, zoals het er nu naar uitziet komt m'n Passat nadat de Superb 3 gepresenteerd is (als ik maar geen spijt krijg van m'n bestelling.. :nailbiting:)
 
Bovenaan Onderaan