Nieuwe velgen Fabia

JanV

Actief lid
Goedemorgen,

Ik heb sinds kort een Skoda Fabia (ben jullie nog foto's verschuldigd ja ;) en ben daarvoor op zoek naar een setje passende lichtmetalen velgen. Nou vond ik onderstaand setje op marktplaats en ik vroeg mij af of er hier iemand is die weet of dit zou passen.

http://m.marktplaats.nl/a/auto-onde...a-15-inch-velgen-met-goed-profiel-banden.html

Het setje staat in principe voor mij gereserveerd maar ik wilde toch even zekerheid of dit past. Hoor graag jullie reactie
 

Antera

Donateur
Dit zou moeten passen zonder problemen alleen de bandenmaat is nit voor jouw auto dat moet als het goed is 195/50 15 zijn

Correct me when im wrong
 

Altos

Banned
Mijn broertje (dolle juin) heeft ze erop op zitten op zijn F1. Past goed en de auto is fijner en zuiniger gaan rijden zegt hij...veel plezier ervan iig!
 

JanV

Actief lid
Heb ze net opgehaald en kom er thuis pas achter (had ik even moeten checken natuurlijk..) dat de banden verschillende maten hebben.

2 yokohama 185/60 r15 en 2 bridgestone 195/55 r15.

Kan hiermee gereden worden of geeft dat problemen?

De 2 voorbanden en 2 achterbanden liggen trouwens per set op exact dezelfde wijze om de velg heen.

Dat houdt in dat als je bijv. De bridgestones voor zou monteren dat het loopvlak aan beide kanten precies andersom zit. Klopt dit misschien ook niet?
 

CDK

Forumguru
uuuuuh wat zal ik hier eens op antwoorden....
Je hebt een kat in de zak gekocht, goedkoop is duidelijk duurkoop!
 

peterrapid

Forumguru
Tweedehands rubber kopen :fool: , je doet toch ook geen gebruikt condoom aan :deuk: en in België is het verboden om met 2 verschillende maten te zitten voor en achter behalve als het zo is aangeduid door de fabrikant van de wagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Verschillende maten mag in NL wel als er maar geen verschillende maten op dezelfde as liggen. Wat betreft het loopvlak, kijk even op de zijkant van de band of er inside of outside of een rijrichting opstaat.
 

JanV

Actief lid
Het enige dat erop staat is inside en outside, maar geen pijl met de vermoedelijke draairichting.

Heb contact gehad met de verkoper. Hij heeft nog genoeg velgen/banden liggen en heeft me waarschijnlijk per ongeluk de verkeerde meegegeven.

Ik kan nu kiezen tussen 4x 185/60/15 of 195/55/15.

Past dit allebei of is er een voorkeur voor deze auto?

Het wordt gelukkig dus wel opgelost :)
 

Antera

Donateur
Het kan zijn dat je ESP dit niet leuk gaat vinden word dan 2 nieuwe 195/55r15 wat er eigenlijk op hoort te liggen. Ik kan je die in allerlei merken en types leveren indien gewenst
 

Ridley

Forumguru
Vanmiddag een F1 combi met 18 inch 225 bandjes eromheen zien staan, leek wel een tractor, maar passen deed het nog steeds. Verlagen zou overigens geen optie meer zijn...
 

Cordoba

Forumguru
turboturbo heeft volgens mij het juiste verhaal: de 185/60/15 is zowel onder de Fabia I als de Fabia II origineel geleverd, de Fabia I heeft bij een breedte van 195 een hoogte van 50%, en de Fabia II een hoogte van 55%.
Vanwege zaken als ABS, ESP enz. is het sterk af te raden om verschillende maten op de voor en de achteras te hebben (altijd iets verschil in rolomtrek), waardoor die systemen niet lekker werken.
 

milanseegers

Forumguru
Heel even klein beetje off-topic mbt de term inside..:pardon:

Bij mijn fabia 2e hands gekocht, liggen banden waar de term inside op buitenzijde van de wielen staat. Maw mijns inziens staat inside op de outside kant en zijn de banden verkeerd gemonteerd op de velg..

Wellicht heb ik het fout, of is het expres zo gedaan Mbt slijtage oid want bochten en remmen doet ie weliswaar uitstekend, ook op nat wegdek.
 

turboturbo

Forumguru
Dat lijkt me niet helemaal juist, nee. Staan de overige zaken verder ook niet vermeld op de wang aan de (oneigenlijke) buitenzijde? Zoals merk, type bandenmaat, load en speed index, dot code etc.
Foto?
 
Bovenaan Onderaan