Officiële onderhoudsprijzen Škoda (alle modellen)

Joske

Forumguru
Voor de Citigo, Fabia, Rapid, Roomster, Octavia, Yeti en Superb.

zie bijhorende bijlages, prijzen zijn geldig voor 2014

Deze prijzen zijn de prijzen in NL, voor alle duidelijkheid.
 

Bijlagen

  • Brochure onderhoudsprijzen Citigo Online.pdf
    794 KB · Weergaven: 12
  • Brochure onderhoudsprijzen Fabia en Roomster Online.pdf
    952,9 KB · Weergaven: 59
  • Brochure onderhoudsprijzen Octavia.pdf
    621,3 KB · Weergaven: 133
  • Brochure onderhoudsprijzen Rapid Online.pdf
    917 KB · Weergaven: 20
  • Brochure onderhoudsprijzen Superb Online.pdf
    880 KB · Weergaven: 38
  • Brochure onderhoudsprijzen Yeti Online.pdf
    813,8 KB · Weergaven: 14

ertromp

Forumguru
Hey joske, dank wel duidelijk!
Denk dat ik mijn eerste onderhoudsbeurt laat uitvoeren bij Vag Techniek.
Je hebt groot gelijk. Mensen en materiaal daar is echt professioneel en goed. Ook kosten zullen waarschijnlijk de rit waard zijn vanuit het Friese
 

Rob

Forumguru
Ik zie het volgende bij de Octavia 2 benzine:
Grote Onderhoudsservice (elke 30.000km of elke 2 jaar) 169,-
Longlife Onderhoudsservice (max. elke 30.000km of elke 2 jaar) 229,-

Extra inspecties Grote Onderhoudsservice (elke 60.000km of elke 4 jaar) 20,-
Extra inspecties Longlife Onderhoudsservice (max. elke 60.000km of elke 4 jaar) 49,-

Longlife onderhoud is 60,- duurder en als het goed is zónder olie verversen...
De extra inspecties zijn zelfs 2,5 keer zo duurder.

Ben benieuwd naar de verschillen tussen Longlife en "gewoon" groot onderhoud, aangezien de genoemde intervallen hetzelfde zijn.
 

Joske

Forumguru
@Octavia 1.2TSI DSG

Geval 1:

O2 benzine zonder longlife olie: moet om de 15k of max 1 jaar olie laten verversen, dus = klein onderhoud
na nog eens 15k of max 1 jaar later moet deze terug naar de garage om EN de olie te laten verversen EN nog wat zaken na te kijken (en mss nog een filtertje te vervangen oid). Dus eerste beurt (enkel olie) kost 119 en de tweede beurt kost dit ook + €50 voor hetgeen ze "extra" doen.

Geval 2:

O2 benzine wél op longlife olie: gaat dus max 30k of 2 jaar (hetgeen eerst voorvalt, of als de BC vind dat je moet binnenkomen)
en betaalt ineens €229 vanwege de duurdere longlife olie en hetgeen ze op de andere wagen ook doen. (het extraatje)



Nu duidelijker? Of is het nog verwarrender nu? (en heb ik het dus slecht uitgelegd :D )
 
Laatst bewerkt:

koreaan

Forumguru
@ertromp Ik denk dat het zeker de moeite waard is, ze hebben een goede indruk achtergelaten.
Daarnaast is een weekendje Eindhoven ook geen straf :)
 

peterrapid

Forumguru
Gisteren eerste onderhoud aan de Skoda RS 2.0 TDI laten doen bij 30K en het eindtotaal kwam op een mooie 237€ alles inbegrepen dus als ik de prijzen zag hierbijgevoegd dan vind ik dit heeeeel leuk dat ik toch 30€ heb bespaard :cheer:
 

peterrapid

Forumguru
oliewissel, oliefilter, dieselfilter (geen luchtfilter is bij 60K en ik heb K&N) bijvullen van alle andere vloeistoffen waar nodig, nieuwe carterplug, algehele check van de wagen, update geïnstalleerd, sproeier rechtsvoor van de lichten vervangen (garantie kwam niet volledig dicht), banden geblazen, gistermorgen ook een boterkoek en pot koffie gekregen :D misschien vergeet ik nog wat ...
 
Bovenaan Onderaan