Iemand chip op maat1.8t AUM ervaringen?

Ja @Antera als ik het geld er voor had om dat allemaal te doen dan zou ik het meteen laten doen. De montage kan ik aan mijn broertje overlaten die is automonteur.
Ook zit er bij mij thuis ook nog iemand die mede bepaald (lees bepaald) waar de centen aan uitgegeven worden. Misschien voor nu de chip en dan langzaam alle spullen bij elkaar sprokkelen en dan ergens volgend jaar alles erop en dan de chip op maat.
 

Antera

Donateur
Tja we hebben allemaal een baas thuis die dat niet altijd even goed vind :jaja:

Mijn advies zijn als je toch chip op maat gaat doen even te wachten met standaard chip en het in een keer goed te doen mits budgettair mogelijk natuurlijk. Bespaart je weer extra geld uit wat de vrouw dan weer leuk vind :bloemen:
 

Kippie-style

Forumguru
Mwah mijne is gechipt op maat bij celtemp software eruit op een comp nieuwe geschreven ingeladen en 212pk 332nm software weer eruit voorontsteking aangepast en 222pk en 368nm.
Maar leuk en aardig ondertussen ook een 3 inch downpipe en racekat.
En bij vagtechniek kwam ik niet verder dan 212pk en 343nm.
Dus of een tuner die je auto tuned kan je leuke waardes laten zien of degene waar je rolt laat je een tegenvallende waarde uitkomen. Want hoeveel pk ok nu daadwerkelijk heb is niet duidelijk.
 

Race Eend

Forumguru
Ik dacht AUM K03. En AUQ een S.

Een AUM heeft net als de AUQ altijd een k03s turbo.

Een AUM kan dus (mits in goede staat en met 98 benzine), prima op 220pk en 335Nm komen. Zonder mechanische modificaties.

Mwah mijne is gechipt op maat bij celtemp software eruit op een comp nieuwe geschreven ingeladen en 212pk 332nm software weer eruit voorontsteking aangepast en 222pk en 368nm.
Maar leuk en aardig ondertussen ook een 3 inch downpipe en racekat.
En bij vagtechniek kwam ik niet verder dan 212pk en 343nm.
Dus of een tuner die je auto tuned kan je leuke waardes laten zien of degene waar je rolt laat je een tegenvallende waarde uitkomen. Want hoeveel pk ok nu daadwerkelijk heb is niet duidelijk.

Daar haal je zeker iets aan.. ik heb zeker het idee dat dit soort dingen bij sommige bedrijven bewust gedaan worden. Al is het soms maar door hem in een hele hoge versnelling te meten waardoor je simpelweg koeling te kort komt op een rollenbank.

Belangrijk is in ieder geval dat de wagen gewoon goed vlak en strak + veilig loopt, cijfertjes zijn leuk, maar of je op papier nu van 158pk naar 218 gaat, of van 151 naar 211, doet er dan niet zoveel toe.
 
Bovenaan Onderaan