Nuttige VCDS codes site alle vag modellen

Fiek

Lid
Nee, bij mij gebruikt hij de database van de navi tenzij hij een bord ziet met de camera, dan overruled hij de database, dus geen bord gescand op de snelweg betekend een logo van 130km/h
Ik heb vanmorgen weer een rit gemaakt, maar als er niks herkend word op de snelweg geeft deze het laatste herkende bord of helemaal niks.

Verkeerstekens weergeven staan aan in de navi. Ben ik iets vergeten?
 

micky

Forumguru
Kan het zijn dat je een deel vergeten bent in VCDS namelijk het "einde bord" dus wit met grijze strepen? als dat nog uit staat, blijft dus het laatste bord zichtbaar totdat er een ander bord in beeld komt.
 

Antera

Donateur
Ik heb die optie idd ook aangezet maar een einde 70 bord is hier niet zichtbaar alvorens je de snelweg op gaat omdat je vanaf de 70km weg overgaat in de snelweg. Maar keep me in touch indien problemen kom je gewoon terug en gaan we even alles nalopen/herzien
 

Fiek

Lid
Ik heb die optie idd ook aangezet maar een einde 70 bord is hier niet zichtbaar alvorens je de snelweg op gaat omdat je vanaf de 70km weg overgaat in de snelweg. Maar keep me in touch indien problemen kom je gewoon terug en gaan we even alles nalopen/herzien
@Antera komt goed. Ik kijk het nog even aan Ik heb vandaag wel een aantal keer de melding verkeersbordherkenning mom. beperkt. De handleiding van het infotaintment systeem geeft het volgende aan bij deze melding: de infotaintment navigatie levert geen gegevens. Controleren of actuele kaartgegevens worden gebruikt resp. De wagen bevind zich in een gebied waarvoor geen navigatiegegevens beschikbaar zijn.

Ik weet niet wat de priotering is met de verkeersbordenherkenning, maar als ik bovengenoemde lees, dan lijkt het alsof de verkeersbordherkenning na zoveel tijd niks gedetecteerd te hebben een bord wil ophalen uit de nav database en dit om 1 of andere reden niet lukt. Ikzelf kan twee redenen bedenken:

- verkeersbordherkenning heeft geen toegang tot de nav database
- er is geen bord beschikbaar voor die weg

Ik heb overigens een bijgewerkte nav en bevond niet offroad tijdens deze melding.

Wat ik uit deze topic heb begrepen is dat er kennelijk geswitcht word tussen de herkende borden en de borden uit de nav database. Ik kan echter niks vinden hierover op internet. Ik vraag af hoe het systeem dan weet, wanneer welk bord getoond moet worden.

P.s ben super content met de aanpassingen by the way
 
Laatst bewerkt:

Rene C

Forumguru
Ik heb ook het borden herkensysteem.

Deze toont meestal de informatie denk ik uit de nav dbase, echter bij afwijkingen op de weg zullen deze de dbase overrulen.. Nogmaals denk ik.. Ook herken ik de meldingen dat het beperkt is, oa op de A15 bij de botlek altijd deze melding..

Edit: super he hoe @Antera dat eenvoudig kan aanpassen..
 

vw125

Forumguru
Ik heb ook een klein probleempje ondervonden met het kantelen van de rechterbuitenspiegel.
Zoals al reeds vermeld duurt het zeer lang eer deze terug op zijn oorspronkelijke stand komt.
Heb er deze week ongeveer 6 km met gereden nadat de deuren vergrendeld waren en nog stond die niet op de juiste plaats.
Heb de spiegel dan maar manueel op de juiste plaats gezet en daarna het knopje terug op 0 gezet.
 

micky

Forumguru
@vw125 heb je het achteraf aangezet, of zit het er bij jou net als bij mij origineel op, ik heb nergens last van, na optrekken in de D gaat hij gelijk omhoog.
 

micky

Forumguru
Oke, dan weet ik het zeker niet, uit eigen ervaring komt hij dan (bij Audi en VW) ook niet ver genoeg omhoog.
 

Fiek

Lid
Ik heb ook het borden herkensysteem.

Deze toont meestal de informatie denk ik uit de nav dbase, echter bij afwijkingen op de weg zullen deze de dbase overrulen.. Nogmaals denk ik.. Ook herken ik de meldingen dat het beperkt is, oa op de A15 bij de botlek altijd deze melding..

Edit: super he hoe @Antera dat eenvoudig kan aanpassen..

Ik heb vandaag gemerkt in de 90 km durende rit terug naar huis, dat in de wagenstatus permanent onderstaande melding word getoond, ongeacht of wel of geen verkeersbord word herkend/getoond. Onderstaande melding word tussendoor als popup ook getoond. Is dit bij jou ook het geval?

- verkeersbordherkenning mom. beperkt
 

Rene C

Forumguru
@Fiek, euh ik kijk meestal pas bij wagenstatus als het lampje van de tank gaat branden om te zien hoever ik echt nog kan rijden. :bloos:

Maar de melding zie ik idd als popup tussen de tellers
 

Rene C

Forumguru
Ik heb ook een klein probleempje ondervonden met het kantelen van de rechterbuitenspiegel.
Zoals al reeds vermeld duurt het zeer lang eer deze terug op zijn oorspronkelijke stand komt.
Heb de spiegel dan maar manueel op de juiste plaats gezet.

Ik herken dit wel. @Antera heeft voor mij deze functie aangezet en ja soms komt hij niet helemaal goed terug in z'n stand, maar dat boeit me niet echt. Knopje staat altijd op rechts dus is het even omhoog met de joystick en klaar.

Liever een klein stukje omhoog dan iedere keer omlaag en omhoog.
 

Antera

Donateur
En als het vervelend word uitzetten in het menu of de spiegel knop van rechts af laten. Kan het gewenst altijd weer uit zetten voor je
 

vw125

Forumguru
@ Antera : Heb de knop terug op 0 gezet dus geen probleem hoor. Kan ik het nog steeds gebruiken als ik het echt van doen heb.
 

lugolux78

Forumguru
Begrensd? > VCDS aanpassing?

Vandaag de O3 op de Duitse snelweg uitgelaten. Hij klimt snel en prima naar de 216km/h dan is Schluss. (Sport stand)

Dit terwijl ik nog ruim 1500 (!!) toeren over heb. (3500 toeren, 6e versnelling, 216 km/h). leuk detail met de 5e versnelling kom ik op 210 km/h..


Is dit ergens vastgelegd of te beïnvloeden via VCDS (begrenzing?)?Op mijn vorige auto kon ik tot 4500 toeren klimmen in 6e versnelling (235 km/h wel ABT tuning). Of moet ik dan langs de mensen van VAG techniek of JD?
(liever niet 20% bijtelling geneuzel)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

ertromp

Forumguru
Begrensd? > VCDS aanpassing?

Vandaag de O3 op de Duitse snelweg uitgelaten. Hij klimt snel en prima naar de 216km/h dan is Schluss. (Sport stand)

Dit terwijl ik nog ruim 1500 (!!) toeren over heb. (3500 toeren, 6e versnelling, 216 km/h). leuk detail met de 5e versnelling kom ik op 210 km/h..


Is dit ergens vastgelegd of te beïnvloeden via VCDS (begrenzing?)?Op mijn vorige auto kon ik tot 4500 toeren klimmen in 6e versnelling (235 km/h wel ABT tuning). Of moet ik dan langs de mensen van VAG techniek of JD?
(liever niet 20% bijtelling geneuzel)
Dat wordt een VAG Techniek afspraak. Die snelheid is niet even een VCDS aanpassing. VT is toch snel te bereiken vanuit Oss :D
 

TL@

Forumguru
Hatelijk een begrenzer. Gebeurd tegenwoordig wel meer, schijnbaar om de roetfilter te beschermen.
 

micky

Forumguru
Begrensd? > VCDS aanpassing?

Vandaag de O3 op de Duitse snelweg uitgelaten. Hij klimt snel en prima naar de 216km/h dan is Schluss. (Sport stand)

Dit terwijl ik nog ruim 1500 (!!) toeren over heb. (3500 toeren, 6e versnelling, 216 km/h). leuk detail met de 5e versnelling kom ik op 210 km/h..


Is dit ergens vastgelegd of te beïnvloeden via VCDS (begrenzing?)?Op mijn vorige auto kon ik tot 4500 toeren klimmen in 6e versnelling (235 km/h wel ABT tuning). Of moet ik dan langs de mensen van VAG techniek of JD?
(liever niet 20% bijtelling geneuzel)

Ik heb even uitgeprobeerd, maar niet te lang aangezien er nog niet al te veel km op staan, ik zat zo op de 220, liep wel een heel klein beetje af in Duitsland, niets van begrenzen op de 1.6 dusss...
 

snorro

Actief lid
Gisteravond bij @Antera voor wat aanpassingen. Superblij ermee. Nogmaals bedankt!
Wel gezien dat een aantal opties bij de nieuwere versies van de O3 niet werken door wijzigingen in de software. Hopelijk komen daar nog oplossingen voor.

@wimpie33 Ja dat kan, als je een camera voor Lane Assist hebt. Is gisteravond bij mij ook aangezet.
 
Bovenaan Onderaan