Electrische spiegels bewegen met 2 tegelijk. (Filmpje)

ArjanHoek

Forumguru
<div id="fb-root"></div> <script>(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>
<div class="fb-post" data-href=" " data-width="466"><div class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href=" ">Bericht</a> door <a href="https://www.facebook.com/theo.heron">Arjan Hoék</a>.</div></div>



Nou een raar probleem als ik mijn linker spiegel wil bedienen, krijgt de rechter zin om mee te doen.

Maar als ik de rechter wil bedienen blijft de linker wel gewoon stilstaan...

Wat zou dit kunnen zijn? Schakelaartje misschien?
 

Joske

Forumguru
Bij mijn O2 en O3 kan ik "spiegels synchroon afstellen" aanvinken. Weet niet of dat bij jouw auto ook al ging? (Boordcomputer)

Ps. Filmpje is niet zichtbaar ;)
 

Kiswum

Forumguru
Filmpje is niet zichtbaar. Op mijn O2 (2005) kon dit niet via de boardcomputer worden uitgeschakeld, maar via VCDS worden uitgezet zodat ze afzonderlijk konden worden aangepast.
 

Cordoba

Forumguru
Ik kan 'm (filmpje) in elk geval niet zien, maar dit is een 'handig' snufje uit bepaalde modellen. Je moet dus eerst de linkerspiegel afstellen en vervolgens de rechter. Het idee erachter is dat door het afstellen van de linkerspiegel de rechter al redelijk in de buurt van de goede stand staat, als je begint met afstellen van de rechter, het zou dus tijd besparen in theorie.
 

Kiswum

Forumguru
In de praktijk was het bij ons niet zo handig als ze tegelijk werden afgesteld. Je moet er 1 altijd apart afstellen en dan kost het vaker meer tijd dan dat het tijdbesparend was.
 

Desperado

Forumguru
Bekend probleem. Ik stelde ze gewoon met de hand in. Staan ze goed, klaar. Niks meer aan doen.
Probleem zit als ik het goed heb in de bedieningsmodule. Die regelt volgens mij ook de cv en electrische ramen.
 

Kuikuhnek

Senior Member
Hoort zo. Volkswagen heeft dit ook. Stel je de linker spiegel in dan gaat de rechter ook.
Ze hebben mij ooit eens verteld dat ze dit gedaan hebben voor het inparkeren. Je stelt dan links in op het achterwiel en rechts gaat dan tegelijk mee. Scheelt instellen.

Edit:had @Cordoba zijn bericht niet gezien.
 

Kiswum

Forumguru
Waarom zou je zowel de rechter als linker achterwiel tegelijkertijd willen zien?
Ik wil er maar 1 zien en dat is degene die het dichts bij de stoeprand staat ;)
Bij auto's met elektrisch verstelbare stoelen is gaat de spiegel volgens mij standaard ook omlaag als je de auto in z'n achteruit zet.

Maar goed, ik heb het uit laten zetten, wellicht kan dat ook bij de O1
 

Canon-Eye

Forumguru
Zo gek is het niet, vooral bij wisselende berijders van verschillende lichaamsbouw.
Het idee erachter is dat, als de spiegels voor één van hen goed staan, het voor de ander meestal neerkomt op een beetje hoger of lager en/of een beetje naar voren of naar achteren. Door beide spiegels dan tegelijk te laten bewegen gaat dat in de meeste gevallen best goed.
Uitzonderingen zullen best wel bestaan natuurlijk, maar ik denk dat de 80/20 regel ook hier wel zal opgaan...
 

Baphi

Forumguru
Grappig, ga dit eens proberen, aangezien ik nogal wat verschil in lengte met mijn vrouw... Volgende wagen "uitzoeken" op memory-seats & mirrors is ook een oplossing :nono:
 
Dat heeft mijn O1 ook idd, has het al eens nagevraagd hier aan de door gewinterde skoda goeroe's. Zit idd in de module en wat al gezegd is helaas is dit gewoon normaal. Kwestie van wennen met het verstellen van de spiegels. Nu ik het weet doe ik idd eerst links en vervolgens rechts.
 

ArjanHoek

Forumguru
Hmm oke, bedankt voor de reacties allemaal.
Vond het een vreemd fenomeen maar goed als het zo hoor is t goed!

Thnx!:thumbsup:
 

tist

Actief lid
Bij mij is het altijd zo geweest en nog.
De fabia, de octavia en nu de superb, denk zelfs dat het in de handleiding aangageven is, en persoonlijk vind ik het een goed systeem.
 
Bovenaan Onderaan