Ervaring met aftermarket middenarmsteun Rapid

Ridley

Forumguru
Gewoon originele kopen! In de F2 van mijn pa ooit een aftermarket ingebouwd, maar dat was toch niet zo mooi.

Kijk even bij skoda-partz.cz of even goed googelen, dan vallen de prijzen voor OEM armsteunen nog goed mee.

Succes met de zoektocht!
 

Hetzer

Forumguru
Ik zou ook voor de orginele gaan, kwaliteit en pasvorm zijn perfect en de materialen sluiten goed aan bij het interieur.
 

paultie

Forumguru
Kan niet zeggen dat er ervaring mee heb. Wat ik wel mis aan de OEM versie is dat je hem niet naar voren kan schuiven zoals ik dat heb in de SII. Een klein gemis.

Er zijn aftermarket steunen die dit wel hebben. Maar zoals ook in het topic al gezegd. Het zal nooit helemaal lekker passen zoals de OEM versie of de kleuren zijn misschien wel iets afwijkend.
 

Rapid

Actief lid
Bij mij zit de middensteun er fabrieksmatig in. Hoorde bij het pakket. Kan hem echter niet naar voren schuiven.:cry:

Groet,
Frank
 

de5de

Lid
Bij mij zit de middensteun er fabrieksmatig in. Hoorde bij het pakket. Kan hem echter niet naar voren schuiven.:cry:

Groet,
Frank
Bedankt voor jullie reacties. Mijn dealer was niet enthousiast om hem in te bouwen. Meerprijs in folder € 150,- omdat hij een partij Ambitions had ingekocht, zonder armsteun. Totaal wordt het €500,-:pieker: incl. montage. Schijnbaar moet dan de hele middenconsole eruit?:maakmegek:
Ik heb een aftermarket gevonden bij Botec Autosport in Groesbeek voor € 65,- Kan omhoog geklapt worden, incl. opbergvak.
Ik hou jullie op de hoogte.
 
Heb een originele armsteun ingebouwd (Seat Toledo) de kwaliteit en pasvorm zijn perfect en de materialen sluiten goed aan bij het interieur. Het niet naar voren kunnen schuiven ervaar ik absoluut niet als een bezwaar, de originele armsteun is nl. langer. Op de inbouw tekening wordt aangegeven dat de totale console uitgebouwd moet worden, dat is erg omslachtig . Heb in afwijking van de inbouwtekening alleen het bakje in de console verwijderd. In de bodem van de Rapid zitten reeds 4 schroefgaten voorbereid. Het inbouwframe kun je daar zo op plaatsen. Het tapijt even opzij doen. Bij de montage van de 4 torx bouten heb ik gebruik gemaakt van een magnetische bit houder. Op deze manier blijft de bout keurig aan de bit hangen en kun je ze zo inschroeven. Ben nog geen 20 minuten met de totale klus bezig geweest. Je moet wel even met twee personen de torx bouten monteren (zaklamp). De armsteun is gekocht bij Century Groningen (voorheen Van Heukelem)
 

Bijlagen

  • DSC_0188.jpg
    DSC_0188.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 64
  • DSC_0186.jpg
    DSC_0186.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 58
  • DSC_0189.jpg
    DSC_0189.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 58
  • DSC_0187.jpg
    DSC_0187.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties. Mijn dealer was niet enthousiast om hem in te bouwen. Meerprijs in folder € 150,- omdat hij een partij Ambitions had ingekocht, zonder armsteun. Totaal wordt het €500,-:pieker: incl. montage. Schijnbaar moet dan de hele middenconsole eruit?:maakmegek:
Ik heb een aftermarket gevonden bij Botec Autosport in Groesbeek voor € 65,- Kan omhoog geklapt worden, incl. opbergvak.
Ik hou jullie op de hoogte.

Heb daar in het verleden ooit een armsteun voor mijn Octavia besteld had leer besteld en kreeg kunstleer geleverd.
De pasform was verre van optimaal. Toen ik reclameerde werd bot gereageerd.

Hoe bevalt de armsteun trouwens?
 

Riencom

Nieuw lid
Het is nu wat later in het jaar maar ik heb voor € 65,00 een middenarmsteun gekocht.
Kan om hoog en na voren geschoven worden.
Geen problemen met de levering, prijs kwaliteit is goed en ook de nazorg.
MIDDENARMSTEUN.NLis een aanrader.









 
Bovenaan Onderaan