BT Carkit O2

Hi,
Sinds 2 weken heb ik de Octavia en het bevalt mij prima!
Een optie die ik nog mis is een carkit. Aangezien ik geen los item op mijn dashboard wil hebben, wilde ik een premium bt carkit zodat het bediend kan worden via MFA/stuurbediening en amundsen radio (RNS310).
Let wel, ik kom dus van de situatie zonder telefoon voorbereiding en er zal dus ook nog een mic bij geplaatst worden bij de binnenverlichting.

Ik heb wat op verschillende fora gekeken en wat heen en weer gemaild met een inbouwer.
Het leek mij een logische optie om een wat nieuwer model te kiezen (3C8035730D - Novero HT5 HT-5) maar dit bleek niet mogelijk te zijn doordat er geen externe antenne aanwezig zou zijn. (Dit zelfde geld voor de 3C8035730B/5N0035730D HT4 novero).

De inbouwer heeft het volgende aangegeven:
'Wij monteren de 7p6 module deze werkt met iedere telefoon en is voorzien van de huidige software.'
Volgens mij kom je dan op de 5K0035730D uit welke een verouderd type is.

Wie o wie kan mij vertellen of er bij de O2 elegance met deze antenne GSM mogelijkheden zijn waardoor ik dus wel de HT4 of HT5 kan gebruiken?

Alvast dank voor het antwoord :)
 

E-Vix

Lid
Er zijn 2 type carkits. Je hebt de standaard carkit welke via Bluetooth verbinden met je telefoon en waarbij je telefoon dienst blijft doen als telefoon. Alleen het geluid wordt dan over en weer gestuurd via Bluetooth.
Je hebt ook de Premium carkits welke via Bluetooth gebruik maken van een Sim Access Profile. Kort door de bocht gezegd kopieren ze via Bluetooth je simkaart, schakelen de simkaart op je telefoon uit en melden zichzelf aan op het netwerk met een virtuele simkaart. Het voordeel hiervan is dat je vaak een betere ontvangst en geluidskwaliteit hebt in verband met de losse antenne welke in de auto wordt gebruikt. Het nadeel is dat je wel die antenne moet hebben, én dat de vroege modules ook geen ingebouwd 3g modem hadden (je hebt dan dus geen internet op je mobiel in de auto aangezien de simkaart in je telefoon uitgeschakeld wordt).
HT4 en HT5 modules zijn alletwee premium carkits; oftewel deze werken met een Sim Access Profile en hebben dus een externe antenne nodig.

Luister gewoon naar de inbouwer. Als hij aangeeft dat je de 7p6 module moet hebben, dan heb je die waarschijnlijk ook nodig.
 
Dank voor de heldere uitleg!
Kan iemand bij nog vertellen of de antenne die ik heb ook voor de GSM geschikt is of..... Anders hoe in dit kan controleren?
Als dat niet het geval is, zal ik zeker het advies van de inbouw meneer volgen☺
 

E-Vix

Lid
Ik weet niet hoe de GSM versie van de antenne er uit ziet (of het uberhaupt aan de buitenkant te zien is), maar je kan je hemel een stukje proberen los te trekken en kijken of er een kabel uit je antenne komt met een rode stekker. Dan heeft de antenne GSM.
 
ter info: Ik heb wat gemaild met de mensen van www.uwautoonderdeel.nl. Ik heb deze site meerdere keren op het forum voorbij zien komen en meerdere keren werd de 5K0035730D geleverd terwijl de 3C8035730B besteld was. Vandaar de vragen naar de Ht4 en ht5 :)

Vooralsnog ben ik erg tevreden over de service van deze site. Ze reageren echt bijzonder snel op mijn vragen.
Ik heb een afspraak met ze gemaakt zodat ze 1 van de modules kunnen inbouwen. ik zal laten weten wat het geworden is.
 

Gbn

Actief lid
Ik dacht dat de korte staaf juist het GSM gedeelte was van deze antenne. de O2 heeft de radio antenne in het glas achter, de haaievin is voor GPS en de staaf is voor GSM.
(voor zover mij bekend is)

Gerard
 
En zojuist is de 5K0035730D module geplaatst door www.uwautoonderdeel.nl en ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben. Mic en module zijn netjes weg gewerkt en ik kan alles bedienen via de radio en mijn stuurbediening/MFA. Het knopje phone doet nu dus meer dan alleen mute :)
Binnen 45 minuten zat alles er netjes en ik ben blij dat ik het niet zelf hoefde te doen.

Gesprekken zijn bij 140 nog prima te doen en muziek streamen van de telefoon doet het goed (alle speakers)
Aanrader wat mij betreft!
 
Bovenaan Onderaan