"Het grote tuningservaring topic"

andrehj

Forumguru
@Hetzer Zeer mooi resultaat! Zo'n curve lijkt mij ook wel wat, mocht ik ooit nog eens een 1.2 TSI gaan rijden. Vraagje: Is dat gedaan m.b.v. OBD tuning of m.b.v. een programmeerbare externe box?

@kansberg : Ook gelukgewenst met je resultaat. Heb jij ook zo'n mooie grafiek die je met ons wilt delen?
 

kansberg

Forumguru
Wat eerder terug dan verwacht dus kan nog een stukkie schrijven.

Eind van de dag de Sup opgehaald en een proefrit gemaakt, die beviel bijzonder goed, de wagen heeft veel meer vermogen, wat vooral tijdens een inhaalactie naar voren kwam, ik 'sukkelde' achter een auto met aanhanger die 55 - 60 km/u reed, daar waar je 80 mag. Vanuit z'n 3 erlangs en het was een gevoel alsof ik een schop in m'n rug kreeg, zoveel power kwam er los. Daarna ook geprobeerd om met 1300 tpm in z'n 5 te rijden, dat ging prima. Voorheen werd de Sup daar behoorlijk chagrijnig van kan ik jullie verzekeren.

Het vermogen wordt mooi soepel opgebouwd en geen enkele vorm van zenuwachtigheid kunnen ontdekken. Ook kan ik geen extra rumoer ontdekken omdat het roetfilter nu leeg is, daar heb ik extra op gelet.

Het verbruik kan ik nog niet inschatten, dezelfde waarde als voorheen, maar de Sup wel een paar keer flink op z'n staart getrapt wat ik normaal nooit doe. Maar ook dat houden jullie nog tegoed.

Kortom een zeer positieve eerste indruk!
 

kansberg

Forumguru
@andrehj : Helaas heb ik niet zo'n mooie grafiek, de auto is na de tuning niet op de rollenbank geweest. Dit had gekund maar vond ik niet zo heel spannend.
 

andrehj

Forumguru
@kansberg . OK, duidelijk verhaal. Ik heb net even terug zitten lezen maar niet gevonden bij welke tuner je je goede resultaten hebt behaald. Heb ik iets gemist?
 

kansberg

Forumguru
@andrehj : Het is een klant van me die 8 jaar geleden hobbymatig is begonnen met chiptuning. Hij heeft een universeel garagebedrijf in Deventer dat het reguliere onderhoud doet en chiptuning is een steeds belangrijker onderdeel geworden bij hem. Hij heeft inmiddels ook een (ervaren) kracht in dienst die niet anders doet dan dit soort werkzaamheden. Zijn doelgroep is voornamelijk koeriersbedrijven die met roetfilter problemen bij hem komen, maar ook het 'exclusieve spul' pakt hij aan. Zo stond er vanmiddag een Mercedes AMG die hij morgen onder handen neemt. In de luxe sector doet hij het meest BMW.

Hij heeft niet eens een website, en ik heb hem daar wel eens op aangesproken. Dit vind hij onzin omdat voornamelijk draait op mond op mond reclame en het 'druk zat' heeft naar eigen zeggen. Dit kan ik wel beamen want ik kan altijd goed zaken met hen doen.

Je zult begrijpen dat hij mij 'gematst' heeft met de prijs... zo werkt dat. Elders was ik vee duurder uit geweest.
 

kansberg

Forumguru
Heb nu twee dagen en ong. 150 km. met mijn 'nieuwe' auto gereden. Griebus, wat is ie snel geworden. Moet mij echt beheersen om het vermogen niet altijd aan te spreken, het is zo verleidelijk. Gisteren even de 220 km/u (teller) aangetikt, op het circuit uiteraard, dit zal ik op de openbare weg nooit doen ;).
 

sitechris

Donateur
Heb nu twee dagen en ong. 150 km. met mijn 'nieuwe' auto gereden. Griebus, wat is ie snel geworden. Moet mij echt beheersen om het vermogen niet altijd aan te spreken, het is zo verleidelijk. Gisteren even de 220 km/u (teller) aangetikt, op het circuit uiteraard, dit zal ik op de openbare weg nooit doen ;).

De 'Oberhausen straight' heet niet voor niets zo. Dat is ook gewoon een circuit ;)
 

kansberg

Forumguru
20140906_194133.jpg


Of het nu komt door dat de auto afgelopen week getuned is, of door een ander wonder, maar de spiegels klappen nu automatisch in bij het 2 seconden ingedrukt houden van de afstandsbediening :jaja:. Mijn vrouw ontdekte het. Ik vroeg haar de spiegels even in te klappen omdat de auto aan de straat stond. Niet beter wetende drukt zij op het 'sluit' knopje op de afstandsbediening en oh wonder.....de spiegels gaan automatisch in..... Een wens die ik al vanaf het begin had maar nog nooit gerealiseerd was.

Nog een wens ingevuld vandaag: Fietsendrager gekocht, nieuw in doos via Marktplaats voor de helft van de nieuwwaarde, een gelukje, vlak na de aanschaf van de fietsendrager hadden de mensen een bus gekocht en was de fietsendrager overbodig. Op de foto is hij kaal, maar er horen natuurlijk nog bandenlepels en een framebevestigingsstang op.
 

kansberg

Forumguru
@sitechris : Dat was mij bekend, maar wat ik ook geprobeerd heb, het lukte mij niet :nono:. Misschien had mijn vrouw gelijk toen ze zei "gouden handjes hè" :D.
 

kansberg

Forumguru
@ertromp : Haha, misschien een 'gedachtenkronkel' van mij. Dacht dat er misschien iets gereset was in de krochten van de Superb waardoor het bitje of bytje weer geactiveerd is :D wat de spiegels aanstuurt.
 

nietje72

Forumguru
Vergeet je ook je witte nummerplaat niet @kansberg? En een

e89eded95d6050766d4090d4c8a942a8.image.141x140.JPG


als je richting Italië gaat met het hele spul.
 

kansberg

Forumguru
@nietje72 : De plaat zit er inmiddels op hoor :jaja: En naar Italië gaan we niet met de fietsendrager dus het lange ladingbord kan in de schuur blijven liggen.
 
Bovenaan Onderaan