Mijn eerste detailing-ervaring

Altos

Banned
Rara, wat heb ik gisteren nog gedaan :D

Bekijk bijlage 29638
heb trouwens vanmiddag ontdekt dat de zwarte hoogglanslijsten op mijn O3 vol met waskrassen staan :facepalm:

(en ik heb hem zelf nog niet gepoetst...)

ik weet nu wel van anderen dat deze wel bijzonder gevoelig zijn voor krassen.. maar dat wordt toch ritje dealer om eens te gaan vragen hoe dat kan en wat ze er aan gaan doen.
onze O3 had dat ook, heb ook veel discussie gehad met de poetser van onze dealer...helaas tevergeefs maar ik laat mijn auto nooit meer afleveren met poetsbeurt, dat is vast afgesproken met de dealer. Maar zelf poetsen van deze zwarte lijsten gaat prima hoor, met beleid worden ze weer perfect!
 

Cordoba

Forumguru
@Joske: mezzo op oranje is prima voor een auto met wat kleine krasjes en swirls (en een harde lak, zoals bij VAG gebruikelijk), voor een nieuwe auto moet finale meer dan genoeg zijn, en die zou ik dan op wit doen.

Vanmiddag de Faab gewassen, en het dak en de achterklep gepolijst (Inizio (voorloper Veloce) op geel, Mezzo op groen, en PB Professional Polish op wit, vervolgens Black hole op rood, en EXP op wit). Later van de week was ik 'm nog wel een keer en dan komt de wax (Collinite 845 Insulator wax) erover, en voordien wordt ook de rest nog gepolijst.

Direct na afloop een buitje, met dit resultaat: zwarte balk bovenin de 2e foto is de dakrail, waar de foto onderdoor is genomen.
 

Bijlagen

  • SAM_2694.jpg
    SAM_2694.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 31
  • SAM_2697.jpg
    SAM_2697.jpg
    949,6 KB · Weergaven: 29

Joske

Forumguru
Vandaag de velgen gewassen (weeral) en in de wax gezet, heb Collinite 845 gebruikt. Eerst kwartiertje in warm water gezet en vervolgens goed geschud, waarempel het wordt compleet vloeibaar :D // wax op elke velg minstens 20min laten zitten en vervolgens uitgebuft met MF-doek Monello Negro. (ideaal voor de velgjes)

Ben heel blij met resultaat:

velgen gewaxt.jpg

P.S. let niet op de roestige schijven, is van het afwassen :D
 

Cordoba

Forumguru
Krijg je de vaat een beetje schoon met die schijven? @Joske

Ik heb je de Piccole Nero ook aangeraden omdat het een klein handzaam doekje is, maar die racistische Vlaming maakt er weer Negro van.:mad::D
De pluche verde is wat groter, en dat is bij andere zaken weer prettig.
 

Cordoba

Forumguru
't Is maar goed dat zwarte piet niet op het forum leest, voor je het weet gaan ze zwarte MF doekjes verbieden, alsof er niets belangrijkers is.;) Ik moest ook even denken over de juiste naam, maar omdat ik 'piccolo' nog wist te herinneren was het snel terug gevonden. Overigens voor de velgen kun je ook prima een paar supergoedkope MF-doekjes pakken.
 

MORGANA

Senior Member
Haha...ziet er top uit @Joske :thumbsup:
Wel vind ik dat de remblokken vrij snel stof achter laten. Hebben jullie dat ook ?
Een kilometer of 50 en je begint al snel te merken dat de velgen weer vuil aan het worden zijn. Bij m'n vorige auto was dit niet het geval. Deze zullen vast harder geweest zijn.
Zijn de remblokken van een O3C te vervangen voor een andere soort ? :pieker:
Brembo ofzo ...:deuk:
 

Joske

Forumguru
ja ik vind dat er idd heel snel remstof op de velgen komt.. ben blij dat ik ze in de wax gezet had ;)

tuurlijk kan je er andere blokken op steken! geen enkel probleem, zelfs grotere remschijven als je wilt :D
 

MORGANA

Senior Member
Heb ik ook gedaan, (PB EX-P) maar worden nog snel vies hoor.
Heb 18 inch velgen en met nog grotere remschijven kan ik de binnenkant moeilijker onderhanden nemen. :pardon:
 

Joske

Forumguru
ik overweeg het alleszins.. grotere remschijven, ze lijken zo ieniemiene achteraan bij een 17-duims open velg :nailbiting: (benzine O3..)
 

Cordoba

Forumguru
Wel vind ik dat de remblokken vrij snel stof achter laten. Hebben jullie dat ook ?
Een kilometer of 50 en je begint al snel te merken dat de velgen weer vuil aan het worden zijn. Bij m'n vorige auto was dit niet het geval. Deze zullen vast harder geweest zijn.
Zijn de remblokken van een O3C te vervangen voor een andere soort ? :pieker:
Brembo ofzo ...:deuk:

Vaak is het de combinatie van blokken en schijven, het kan best zijn dat dezelfde blokken met andere schijf minder remstof produceren, maar blokken vervangen is natuurlijk makkelijker dan schijven verwisselen. Voor de juiste combinatie volgens jouw eisen, moet je dus ervaringen zoeken van mensen met dezelfde schijven, en blokken die aan je eisen voldoen.
 
Bovenaan Onderaan