Schakelmoment 1.6 TDI DSG

Rosinfield

† In Memoriam
Ach gewoon even met de dealer regelen dat hij de tuning verwijdert. Tenzij hij iemand heeft die juist zo'n auto zoekt.
 

micky

Forumguru
Da begrijp ik @Rosinfield , of je meldt het gewoon niet, maar ik bedoel er mee te zeggen dat het niet uitmaakt of je het geld aan je eigen auto uitgeeft of aan een leaseauto.
 

dirkie996

Forumguru
Blijft toch een raar argument, hij is toch niet van mij. 9 van de 10 mensen ruilen hun eigen auto ook na 4 jaar weer in, dus wat is dan het verschil:pieker:
Ik in ieder geval niet. Bij privé aankoop heb je teveel waardevermindering de eerste 4 jaar. De mensen met een leasewagen v/d zaak hebben gemakkelijk praten, om de zoveel jaar een nieuwe wagen v/d baas, maar als je de aankoop volledig zelf moet bekostigen, is dit toch een hele hap uit het gezinsbudget. Van al m'n collega's hier op het werk zijn er maar weinigen die iedere 4jaar een nieuwe wagen kopen. Misschien dat de levensstandaard in Nederland een stuk hoger ligt dan in België en dat er bij jullie meer wagens worden vervangen na 4 jaar? Of misschien is het kilometergemiddelde een stuk hoger in Nederland?
 

micky

Forumguru
@dirkie996 maar als je zo redeneert, waarom koop je dan überhaupt een nieuwe auto, een gebruikte is veel goedkoper, minder afschrijving, oke niet nieuw, maar dat is een nieuwe ook niet meer na een Jaar. ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, niet omdat ik het niet kan betalen, maar gewoon omdat het een onvoordelige keus is. Stel je koopt een nieuwe en rijdt 10 jaar, of je koopt een 2 jaar oude en rijdt hem 8 jaar, de dikste afschrijving mis je dan iig.
 

Badnews

Senior Member
Hangt ook van de auto af.. en kleine (erbij) auto kan je prima nieuw kopen. Deze zijn gewild 2e hands, en leveren genoeg op na 3 of 4 jaar (bv een Yaris of nog kleiner).

Maar verbetering aan je auto maakt mensen argwanend, of het wel goed is, of de garatie/coulance regelingen nog gelden, of dat je voor een verassing komt te staan omdat er ineens iets stuk gaat.


Maar even weer on topic. Ik heb geen problemen met de schakelmomenten, daarnet getest met de cruise control optrekken vanaf 23km/u komt ie niet onder de 1500 toeren.
Enigste dat ik wel regelmatig doe, is op de snelweg de pook opzij duwen zodat ie vast staat in zijn 7, zodat ie niet gaat terugschakelen als ik mijn voet te ver naar beneden duw en het is niet nodig (in zijn 7 trekt ie bij 120 ook goed op)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ook dus duidelijk een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Ik vind het terugschakelen gepaard gaande met bescheiden rugduwtje behoorlijk verslavend; ). Maar dat heeft op zich niets te maken met de schakelmomenten
 

cali05

Forumguru
Laat u niks wijsmaken: met de standaard programmatie van de dsg valt er niet fatsoenlijk te rijden. Vanaf de vierde versnelling draait de motor tussen de 1150 en 1500/mn.'en dat is alles behalve goed. Aan 60 zit hij in 7 . Een goede automaat, zolang je zelf maar schakelt.
Afgaande op de ervaringen van anderen lost TVS blijkbaar met een vingerknip en veel centen dat keurig op.
Wat een onzin. Heb er inmiddels 80.000 km opzitten. Wil je rustig rijden dan staat ie in d7. wil je wat sneller schakelen zet je m in S en als je je rechtervoet wat zwaarder maakt dan gaat tie prima. Kortom hangt er vanaf wat je verwacht en wilt.
 

DimiTator

Actief lid
Wat een onzin. Heb er inmiddels 80.000 km opzitten. Wil je rustig rijden dan staat ie in d7. wil je wat sneller schakelen zet je m in S en als je je rechtervoet wat zwaarder maakt dan gaat tie prima. Kortom hangt er vanaf wat je verwacht en wilt.

Je noemt dat onzin zeg je? Das pas respect hebben voor de mening van anderen zeg!
Als dat echt zo een onzin zou zijn, dan zou TVS geen gouden zaken doen, en dan zouden andere forum leden hier ook niet massaal pleiten voor een DSG sowieso aan te passen.... Waarom gaan sommige dealers en lease bedrijven in NL standaard voorbij TVS eer ze een DSG afleveren? Waarschijnlijk niet omdat het allemaal onzin is.
Waarom gingen destijds de lagers stuk van de DSG7? Ook omdat het allemaal maar onzin is? Waarom zou skoda op de DSG 7 bij service de programmatie aanpassen van de 1ste versnelling? Ook allemaal onzin zeker?
In 2007 werden de DSG's normaal geprogrammeerd en die reden perfect. Zo hebben we thuis ook eentje, met 2 ton op de teller.
Ik heb 90.000km en heb duidelijk andere ervaring. Jij jou mening, ik de mijne. maar ik ga niet zover te zeggen dat je uit je nek lult, wetende dat het verkeer in NL anders is en wetende dat de ene chauffeur nu eenmaal anders rijdt dan de andere. Een beetje respect zou op zijn plaats zijn.
 

cali05

Forumguru
Ik nuanceer mijn ongenuanceerde reactie op een ietwat ongenuanceerde post: ik vind het onzin. Daarmee ben ik niet respectloos maar is het mijn mening dat de betreffende post onzin bevat.
 

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 maar als je zo redeneert, waarom koop je dan überhaupt een nieuwe auto, een gebruikte is veel goedkoper, minder afschrijving, oke niet nieuw, maar dat is een nieuwe ook niet meer na een Jaar. ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, niet omdat ik het niet kan betalen, maar gewoon omdat het een onvoordelige keus is. Stel je koopt een nieuwe en rijdt 10 jaar, of je koopt een 2 jaar oude en rijdt hem 8 jaar, de dikste afschrijving mis je dan iig.
Ja, daarin heb je misschien gelijk, maar als ik sommigen zie omgaan met hun wagen, mag ik er niet aan denken wie dan zo'n "jonge" 2dehands in z'n bezit krijgt. Daarom heb ik nieuw gekocht, met de zekerheid dat ik de eerste jaren geen grote kosten zal hebben, buiten regulier onderhoud.
Ik zie in je onderschrift dat je toch een "nieuwe" wagen verwacht:jaja:, geniet v/d verse geurtjes die erin hangen, die heb je tenslotte niet in een 2dehands:jaja:
 

cali05

Forumguru
Laat u niks wijsmaken: met de standaard programmatie van de dsg valt er niet fatsoenlijk te rijden.
Nou ga ik toch reageren en dat heeft niets te maken met respectloos of off topic of ongezellig doen.
Bovenstaande quote blinkt niet uit in nuance sterker nog ik heb een andere ervaring en vond bovenstaande zo ongenuanceerd dat ik het onzin vind. Dat is een mening gebaseerd op mijn ervaringen. Nogmaals no disrespect. De reactie van Dimitator ervaar ik ook als respectloos en daarmee is voor mij de kous af.
Ik rijd fantastisch met de DSG, en schakel alleen handmatig wanneer de caravan erachter hangt en in de bergen.
 
laten we het hier gewoon gezellig houden en gewoon respecteren dat iemand een andere mening kan hebben, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar je kunt dit wel op een volwassen manier met elkaar blijven communiceren!
 

Cordoba

Forumguru
@DimiTator @cali05 In hoeverre de schakelmomenten een potentieel probleem zijn, kan per autotype en motorisering verschillen, en zelfs al zijn die identiek, en hebben mensen dezelfde woonplaats, dan nog kan er veel verschil zijn. De één rijdt bijvoorbeeld vooral op momenten dat het rustig is op de weg, en de ander rijdt bijna alleen maar op drukke tijdstippen en overvolle routes. En dan natuurlijk het verschil in chauffeur, en wat je wil/verwacht van de auto.
 
Bovenaan Onderaan