Marcel en zijn Skoda Fabia combi greenline van 2010

bobracing

Forumguru
Hallo allemaal!
Ik ben Marcel, 29 jaar en heb sinds 1 week nu een Skoda Fabia Combi Greenline van 2010 met 210.000 op de teller. bijna full option denk ik, heb klima control, navigatie, electronische ramen , start stop etc. Heb 2 jaar lang een VW lupo 1.2TDI 3l gereden en heb deze verkocht toen deze 403.000km had gelopen. Verder is dit merk mij geheel nieuw gezien ik al 11 jaar Mercedes oldtimer rij en de lupo en de skoda nu dus als daily driver heb. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zeer verrast ben hoe fijn deze wagens rijden!

Morgen gaat de skoda na de dealer voor zijn distributieriem en beurtje zodat ik er weer wat kilometers bij kan rijden haha.

Ik zou graag meer willen weten over de opties die mogelijk zijn van Vagcom, installeren van extra optie, etc.

Foto's komen zsm online als de wagen gewassen is.
 

CDK

Forumguru
@bobracing / Marcel, van harte welkom en dankjewel voor je voorstelling!
Gefeliciteerd met je Fabia en veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst!
 

bobracing

Forumguru
Bedankt allemaal :)
Riem is vervangen en ook direct een grotebeurt. Verder geen punten van aandacht :) Hun reactie was wel van: Ooh een Fabia 1.2TDI met 210.000 beurtje.... die hebben we nog niet gehad hahahaha.
 

bobracing

Forumguru
Ben nu 1 week verder, 650km erop zitten en raak steeds meer gewend aan de wagen. Heb 2 jaar lang in een Lupo 1.2 TDI 3l gereden die verlaagd was 2cm en stug. Nu een stuk meer comfort en het schakelen is fijn, wat je gewend bent van een VAG wagen. schat dat ik met mijn opa rijstijl met gemak 1000 km met 1 tank kan rijden zonder het tank truckje! Maar ik merk wel dat je in deze auto veel minder respect hebt in het verkeer.. Iedereen komt je rechts, links voorbij.... ook bij het naderen van rotondes mensen gaan nog snel voor je langs etc... 1 week geleden in me lupo die standaard was op het verlaagde na dan had ik dit niet laat staan in mijn Mercedes 190 Cosworth oldtimer haha.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Marcel :bloemen:

Dat probleem met respect/inschatting heb ik ook, doordat mijn Fabia de verkeerde kleur groen is (ouwe-lullen-groen i.p.v. British Racing Green), het gebeurt nog al eens dat ik op een rotonde flink in de ankers moet voor iemand die denkt dat ie er voor langs kan. Afgelopen vrijdag nog één die 'm er voor gooide ondanks dat ik 'm al waarschuwde met de claxon. Politie reed vlak achter 'm en sloot achter mij aan, en verderop toen ik afsloeg, gingen ze ook achter 'm aan.

Wat modificaties betreft: bekijk wat je wil, en kijk eventueel rond in de autotopics van andere F2 bezitters om te zien wat er zoal gedaan is aan modificaties.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dat probleem met respect/inschatting heb ik ook, doordat mijn Fabia de verkeerde kleur groen is
Dan zal cappuccino beige (in combinatie met zeer donkere ramen door sunset plus sonniboys, dat dan weer wel :D) vermoedelijk een betere (minder ouwelullige?) kleur zijn, want ik heb dit probleem eerlijk gezegd nooit...
 
Bovenaan Onderaan