Eerste kleine beurt Citigo

MarcW

Senior Member
Afgelopen zaterdag heeft de Citigo z n 30 dk beurt gehad. Alles was OK. Kosten 223 euro. Al met al nog dik tevreden met deze auto.
 

lovely305

Forumguru
Ben je niet wat veel kwijt dan?
In de bijlage de onderhoudsprijzen van 2014.
 

Bijlagen

  • skoda-onderhoudsprijzen-2014.pdf
    1,2 MB · Weergaven: 42

MarcW

Senior Member
Och 199 of 223 zoveel verschil is dat niet. Breng de auto bij garage hier op het dorp. Deze houd gewoon onderhoud aan volgens boekje. Dus voor mij geen extra kosten brandstof eigen auto en leenauto om bij de dicht bijzijnde dealer onderhoud te doen.
 

Ted

Forumguru
129 euro voor olie verversen en filter vind ik duur! hoogstens komt er nog een interieur filter bij! Hoogstens een 0,5 h werk en 25 euro materiaalkosten. Zelf red ik het onder de 25 euro. Koop wel de olie in 20 l verpakking.
 

Joske

Forumguru
Bij mij geen filters vervangen. Ik ga de volgende zelf doen. Mobiliteitsgarantie is ook niet bijzonder.
wel een blauw pakkie aantrekken dan é Peggy :D

Mechanic-or-engineerLG.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Er is overigens wel één probleempje met zelf beurten doen, of beurten bij niet dealers doen: als je ooit een beroep wil doen op 'lakgarantie' of 'niet doorroesten van binnenuit', dan moet je auto bij de dealer onderhouden zijn, omdat ie anders geen kans heeft gehad om de lak te checken en lakschade vroegtijdig te ontdekken (dus voordat er grote schade ontstaat). Bij mensen die voor dergelijke claims een beroep doen op de garantie is dit al diverse malen binnen de VAG-groep naar voren gekomen.

Misschien dat dit probleem mogelijk te ondervangen is, door de auto eens per jaar naar de dealer te brengen voor lak/roest controle, en het onderhoud naar eigen goeddunken te (laten) doen. Het andere argument voor dealeronderhoud, die mobiliteitsgarantie: in de praktijk zie dat dit soms ook fout gaat, en er ten onrechte geen beroep gedaan kan worden op de mobiliteitsgarantie, en als je kijkt hoe vaak er daadwerkelijk een beroep op wordt gedaan, betaal je die garantie in een veelvoud terug door de hogere tarieven bij de dealer.
 

Bolkm00d

Senior Member
Voor een 30 duizend km beurt bij dealer vond ik het wel meevallen... Bij Peugeot was ik andere prijzen gewend.
 
Bovenaan Onderaan