Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

RogerS

Forumguru
Ik zit me nu iets te bedenken, waarom staat Oost Europa apart en niet naadloos aan West Europa vast? Ruimte genoeg op zo'n Columbus toch? Of zal hij dan aanzienlijk trager worden?
Dat is een commerciële keuze. Hoe meer landen om een DVD geplaatst worden hoe meer de kaartleverancier zal vragen. Waarom wel Tsjechië op de DVD van West Europa en Slovenië, waar ik tijdens onze vakantie uit vond, niet??? De huidige grootte van het kaartmateriaal laat het toe dat zeker nog verschillende "Oost" Europa landen op de DL-DVD erbij passen.

Ik vind het heel erg jammer dat het formaat van het kaartmateriaal niet openbaar. Want dan is het mogelijk om op basis van OperStreet kaarten je eigen DVD samen te stellen.
 

nietje72

Forumguru
V11 is inderdaad de laatste versie. V10 is van begin dit jaar dus ik verwacht V12 dan pas rond 2015 als er om het half jaar een update komt.

Overigens heeft een maat van me een Mercedes en daar heb je gewoon 4 DL DVD's in te douwen voor West en Oost Europa. Dan zijn de VAG rijders nog snel (en goedkoop) klaar met 2 schijfjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

kansberg

Forumguru
Het is inderdaad de oude Columbus en helaas, heb het geprobeerd maar FLAC functioneert niet hierop. :cry: Geen drama, maar was benieuwd.
 

MarkV

Lid
Eindelijk heb ik ook V11 op mijn columbus uit 2011.
Na 5 DL DVD's ging ik over op de sd kaart methode (had maar 5 dl dvd's:pardon:)
1e poging werkte gelijk.:dankje:

http://gpsunderground.com/forum/vol...ns510-copying-map-sd-card-hdd-navigation.html

Wat ik heb gedaan:

Op mijn SD kaart van 32GB (had geen kleinere) 2 mappen gemaakt
WESTDVD en WEST.

in de map WESTDVD kopieer je de hele inhoud van de v11 iso.
in de map WEST kopieer je het hhdfiles.txt document. ( zie link )
op een lege dvd heb ik het bestand copy_map.nrg gebrand met imgburn op 1x speed. (zie link)

in de auto:
sd kaart er in.
Soft reset
Dvd erin en half uurtje wachten. Hij blijft op 31% staan en telt niet af maar update wel degelijk. gewoon een beetje geduld.

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft.

Groetjes Mark
 
Het is ook mij niet gelukt om de V11 W-EU op de Columbus te krijgen. Er is nu geen kaart meer aanwezig op de Columbus. Ik had dezelfde problemen als @MarkV . Het lijkt alsof de Columbus geen DVD-DL's meer lust. Helaas blijkt de Columbus (versie A) een te oude firmware te staan voor de mooie oplossing om te updaten via SD slot. De huidige versie is namelijk 2764. Ik ben wat huiverig om de 4020 erop te zetten. Iemand een oplossing?
 

kansberg

Forumguru
@schansm : Heb je al geprobeerd om met verschillende brandprogramma's te werken? Bij mij werkt Power Iso, op de laagste snelheid (bijna) altijd. Het is een keer niet gelukt, overnieuw en toen ging hij wel....
Let er op dat je in het programma 'finaliseren' of 'disk afsluiten' wel selecteert, anders zal het nooit werken.
 
Bovenaan Onderaan