Zoals Monteurtje al aangeeft: waarschijnlijk zit het niet in de unit, maar in de stelmotor van de klep. Uitlezen geeft dan ook de bijbehorende foutcode, en vaak krijgen de stelmotor van de kacheltemperatuur en de recirculatieklep, kort na elkaar hetzelfde probleem. Ik heb het bij mijn Fabia (bouwjaar 2003) een paar jaar terug ook gehad, en beide stelmotoren laten vervangen.
Mensen zoals Monteurtje die het vaker bij de hand gehad hebben, kunnen het zonder het complete dash te demonteren, maar als je dit de eerste keer moet doen, en er niemand met ervaring bij staat, zal dat je zeer waarschijnlijk niet lukken (in elk geval niet zonder demontage van het dashboard).
Verschijnsel van haperende stelmotor van de kachel: temperatuur is niet te regelen, en gaat zijn eigen gang. Als je een rit van 100 km rijdt, heb je kans dat je 40 km rijdt zonder problemen, en zonder dat je tijdens de hele rit één keer de temperatuurinstelling verandert, wordt je ineens de auto uitgestookt (of zelfs in de winter de ramen open), terugdraaien van de temperatuurinstelling heeft soms effect, (als je het 50 keer probeert - temperatuur hoger instellen, en dan direct weer rustig terugdraaien - heb je kans dat ie 1 of 2 keer 'pakt' en de temperatuur weer naar normaal gaat), maar 5 km verder kan het probleem weer van vooraf aan beginnen.