Hyundai i40 1.7 CRDi

RefleCs

Forumguru
Een tijdje niet op het forum geweest vanwege grote drukte in werk en prive. Maar nu maar weer eens een update. De i40 rijdt nog steeds als een zonnetje echter wel wat strubbelingen met de nagebouwde navi unit.

De Pioneer unit is defect gegaan en heeft kortsluiting veroorzaakt. De auto is toen in noodloop gegaan en het lijkt erop dat de stuurwielbediening en de achteruitrijcamera ook een knauw hebben gehad.

Momenteel rij ik rond met een leentoestel (al bijna 8 weken) omdat men de originele unit maar niet gereparereerd kreeg. Morgen doen we een poging de originele unit weer in te bouwen en hopelijk ben ik dan na bijna 3 maand van alle ellende af.
 

Belgianr26

Forumguru
Mijn vader heeft er ook zo een. Zelfde motorisatie. Leuke wagen maar helaas niet opgewassen tegen veel kms op korte tijd. Alles wordt wel onder garantie vervangen maar telkens naar de garage wordt ook vervelend.
 

RefleCs

Forumguru
Zoals jullie wellicht weten wordt de i40 over niet al te lange tijd vervangen door een Skoda Superb Combi. En daar ben ik heel erg blij om. Een kleine opsomming van alle ellende die ik in 1,5 jaar tijd met deze auto heb gehad....

  • 4x de knoppenunits op het stuur vervangen
  • 2x lekke demper rechtsachter
  • Lakschade aan de dakrand
  • ontelbare keren elektronische storingen (Vermoedelijk komen daar ook de defecte stuurschakelaars uit voort en nog wat andere elende
  • Een achteraf geplaatste trekhaak waarvan de stekkerdoos veel te laag hing. De vermoedelijke veroorzaker van alle electronische problemen aangezien die er bij het verlaten van een parkeergarage er helemaal onder vandaan gereden is geweest...... en dat was niet omdat ik onbenullig was de reden daarvan is dat de stekkerdoos dus te lag hing en hij op de grond kwam bij het omhoog rijden de garage uit... (de trekhaak zat er nog geen uur onder....)
  • Defecte navigatieunit waar ik meer dan een half jaar op heb moeten wachten
Al met al dus erg veel bij de garage gestaan.

Dan de rijeigenschappen. Die zijn prima te noemen. De auto rijdt heerlijk al ben ik wel van mening dat de auto van binnen erg veel lawaai door laat komen. Ik hoor hier windgeruis in de Superb maar ik kan jullie verzekeren dat de Superb muisstil is in vergelijking tot de i40. De isolatie van de i40 is ronduit slecht. Heb je een lange rit met de airco aan gehad en de auto is van binnen dus goed op temperatuur... vervolgens parkeer je de auto op een warme dag een minuut of 10 voor wat boodschappen dan is het bij terugkomst al een sauna.

In het verkeer komt de i40 prima mee met zijn 1.7CRDi. Wel vind ik dat de auto heel onrustig op de weg ligt. Ook is hij heel zijwind gevoelig.

Qua ruimte is de i40 heel vergelijkbaar met de Superb. Een zee aan beenruimte achterin en een goede zit zowel voor als achterin. De stoelen voorin sluiten ook wat beter aan dan die in de Superb. Het overzicht naar de voorkant van de auto toe is slecht, iets wat je heel erg merkt bij het vooruit inparkeren. De halogeen verlichting die in mijn i40 zit voldoet maar het houdt niet over. De achteruitrij verlichting had men net zo goed weg kunnen laten naar mijn mening.

Conclusie na bijna 170.000km waarvan ik er zo'n 100.000 heb gereden is dat de auto een prettige reisauto is qua comfort maar qua algehele ervaring toch een onvoldoende krijgt. In dit segment komt de auto naar mijn mening niet mee en dat heeft voornamelijk te maken met Dealer Service en (geluids)isolatie.

Plussen:
  • Goed weggedrag
  • Goede stoelen
  • Mooi uiterlijk (naar mijn mening)
Minnen
  • (Geluids)isolatie is er nauwelijks
  • Veel elektrische problemen
  • Dealer neemt de klant niet serieus
  • Slecht zicht tot de voorzijde van de auto\
Op de schaal van @sitechris gok ik op een 5- ;)
 
Laatst bewerkt:

RefleCs

Forumguru
Ow en nog wat, heeft iemand tips voor het schoonmaken van de lichte bekleding? Dat is toch niet helemaal netjes gebleven achtering ;) Zoals in de opingspost al aangegeven is dat een hele uitdaging met kinderen haha
 

Cordoba

Forumguru
Ow en nog wat, heeft iemand tips voor het schoonmaken van de lichte bekleding? Dat is toch niet helemaal netjes gebleven achtering ;) Zoals in de opingspost al aangegeven is dat een hele uitdaging met kinderen haha

Gewoon even een tapijtreiniger huren bij Boels of ander verhuurbedrijf, maar zonder shampoo en daarvoor in de plaats interieurshampoo voor in de auto gebruiken. Zal je iets van rond de 25 euro kosten + de shampoo. Bekleding is na behandeling wel licht vochtig, dus doe het als er 1 of 2 dagen niemand op de achterbank hoeft te zitten. (overigens bij detailers heet zo'n reiniger een extractor)
 
Bovenaan Onderaan