Dek je chassisnummer af! (en maak diefstal weer wat moeilijker)

andrehj

Forumguru
Zijn er eigenlijk statistieken op internet te vinden met het aantal gestolen Skoda's op jaarbasis?
Uiteraard. Er is zelfs een hele stichting voor, de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit. En ze hebben een mooie PDF met statistieken.

Wat helaas in deze PDF mist is:
  • Uitsplitsing per type.
  • Berekening van een kans, dus aantal gestolen voertuigen van een bepaald merk/type gedeeld door het aantal wat van dat merk/type in NL rondrijdt. Edit: die staat er dus wel in, op pagina 19 en 20.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Diefstal risico Skoda: 0,06%. Gelukkig geen cijfers om je zorgen over te maken maar alle maatregelen helpen weer een beetje.
 

s-line

Forumguru
Ja door die domme kut navigatie die in alle modellen past is het inbraak risico natuurlijk wel hoog. Maar dat maakt niets uit voor het vin nummer.
 

andrehj

Forumguru
Diefstal risico Skoda: 0,06%. Gelukkig geen cijfers om je zorgen over te maken maar alle maatregelen helpen weer een beetje.
Dankjewel, dat stond inderdaad op pagina 19 en 20 van de PDF. Niet goed gelezen dus.
Hieruit blijkt dat de kans dat je Skoda wordt gestolen slechts 1/6 is van de kans dat een VW (met 0.38%) wordt gestolen. Dat is al een heel andere waarde dan die 1/42 als je alleen naar de gestolen aantallen (en niet naar de rondrijdende aantallen) kijkt.
 

skodaboy

Forumguru
destijds toen ik mijn 02 aankocht,heb ik dit ook opgemerkt dat het nummer zichtbaar was voor 'iedereen'.
heb al van de eerste dag een stukje papier over het nummer liggen..;)
 

AndreM

Forumguru
Tja, je hebt + Polen en - Polen.
Die + Polen kom je steeds minder tegen! :(
En de meeste - Polen die ik zie rijden op de A15 zijn niet eens rijbewijswaardig.
 
Bovenaan Onderaan