Telefoonhouder voor de o3

dirkkroneman

Forumguru
Ook de mensen die klagen over een bekeuring van 4-5km te snel hebben (zoals je zelf ook al aangaf) bewust 10km te snel gereden.

Zeker geen beroepschauffeur? Zoals ik al aangaf reed ik op een lang recht stuk (voorrangsweg), met hier en daar zo af en toe een kruising. Met dagen van 15 uur en grote dode hoeken, verkeer wat geen flauw benul heeft waar je mee rijdt (16+ meter en ruim 40 ton) en dan voornamelijk fietsers dan heb je wel eens iets anders aan je hoofd dan op te letten of je nou nog 10 kilometer/uur harder mag of dat je er 10 te hard rijdt.. Maar goed, genoeg :ot: gegaan alweer.
"Het spijt mij zeer dat ik uw kind plat heh gereden, maar ik reed in ieder geval niet te hard. Dat kan ik u verzekeren, want die heb ik heel goed in de gaten gehouden.."
 

Rene C

Forumguru
Laatste :ot:

Idd ben ik geen beroepschauffeur, maar gebruikt deze voor mijn werkzaamheden dagelijks.

Ik ben met je eens dat veel mensen geen idee hebben van de remweg van een vrachtauto - beladen of niet, maar ook een beroepschauffeur kan hem op zo'n weg op de CC zetten.

@TS sorry - wilde je topic niet vervuilen met andere discussie. Back OT maar weer.
 

Arnoldotje

Forumguru
"Het spijt mij zeer dat ik uw kind plat heh gereden, maar ik reed in ieder geval niet te hard. Dat kan ik u verzekeren, want die heb ik heel goed in de gaten gehouden.."

Daarom vind ik die campagne van "Een snelheidsweter kent zijn snelheid beter" ronduit belachelijk!
Juist in de bebouwde kom moet je om je heen blijven kijken in plaats van steeds je snelheidsmeter in de gaten te houden.

On topic: ik gebruik zelf een magneet van Tetrax. Je draait een piepklein houdertje in je ventilatierooster en een klein magneetje op je telefoon en klaar is kees. En maakt niet uit wat je doet, je telefoon blijft altijd hangen, ook in scherpe bochten. Voordeel is dat je niet hoeft te plakken of schroeven op of in het dashboard en is makkelijk over te plaatsen in een andere auto (bijvoorbeeld vervangende auto).
 

Rene C

Forumguru
Enigszins OT. Heb wel gemerkt dat wanneer Iphone met BT is verbonden hij geen geluid meer maakt als er een bericht (whatsapp - wie SMS't er tenslotte tegenwoordig nog :facepalm:) binnenkomt.

Ik Kom wel een thuis en heeft m'n vrouw terwijl ik in de auto zit net een berichtje gestuurd met de vraag of ik een bepaalde boodschap wil halen - en dat ik dan pas ga kijken en zie dat er berichtje is..

Oh ja, telefoon meestal in bekerhouder ding - of op achterbank in zak van jas
 

Noord26

Forumguru
Enigszins OT. Heb wel gemerkt dat wanneer Iphone met BT is verbonden hij geen geluid meer maakt als er een bericht .. binnenkomt.

Ik Kom wel een thuis en heeft m'n vrouw terwijl ik in de auto zit net een berichtje gestuurd met de vraag of ik een bepaalde boodschap wil halen

Vrouwtje africhten.. Je ziet van tevoren aankomen of er iets op gaat zijn of niet; vrijwel altijd?

:D
 

Rene C

Forumguru
Nee da's een ander verhaal. Als ik het van te voren weet OK, maar anders mag ze zelf gaan. Mag ze wel min auto pakken :jaja:
 

lugolux78

Forumguru
Heb ook eindelijk een oplossing gevonden waar ik dik tevreden mee ben:

12v Telefoon houder. Stevig en daar waar ik telefoon wil hebben. Zal tzt foto plaatsen. Kostte 10e of zo bij Lidl. Met twee USB porten om op te laden
 

rudolfi

Forumguru
Daarom vind ik die campagne van "Een snelheidsweter kent zijn snelheid beter" ronduit belachelijk!
Juist in de bebouwde kom moet je om je heen blijven kijken in plaats van steeds je snelheidsmeter in de gaten te houden.

On topic: ik gebruik zelf een magneet van Tetrax. Je draait een piepklein houdertje in je ventilatierooster en een klein magneetje op je telefoon en klaar is kees. En maakt niet uit wat je doet, je telefoon blijft altijd hangen, ook in scherpe bochten. Voordeel is dat je niet hoeft te plakken of schroeven op of in het dashboard en is makkelijk over te plaatsen in een andere auto (bijvoorbeeld vervangende auto).

Zelf ook fan van de Tetrax, groot voordeel dat als je een keer van telefoon wisselt je geen nieuwe houder hoeft te kopen.
 

martijn.dutch

Senior Member
Ok, ik ga verder met inbouwen
  • Tooltje om het scherm van de columbus los te maken: Check
  • Ruimte achter columbus voor vrouwelijke aansteker: Check
  • Piggyback zekering houder: Check
  • Kabel voor naar zekeringbox: Check
  • Massa: HELP
Nergens een goed aardepunt te vinden. Nu heb ik een tijdje terug ergens (op dit forum?) een post gezien van iemand die ergens een goed punt gevonden had - maar waar o waar...
 

blauwkeut

Forumguru
Ik heb de massa gebruikt van de lichtschakelaar. Niet het mooiste maar er zit geen massapunt in de buurt tenzij je een hoop bekleding gaat loshalen... Dus dit leek mijn de dichtstbijzijnde mogelijkheid kort bij de zekeringen.
Als je wilt zoek ik wel even terug welk draadje je moet aftappen?
 

martijn.dutch

Senior Member
Ik heb de massa gebruikt van de lichtschakelaar. Niet het mooiste maar er zit geen massapunt in de buurt tenzij je een hoop bekleding gaat loshalen... Dus dit leek mijn de dichtstbijzijnde mogelijkheid kort bij de zekeringen.
Als je wilt zoek ik wel even terug welk draadje je moet aftappen?

Ja dat klinkt wel hoopvol!
 

blauwkeut

Forumguru
De lichtschakelaar zit met een 10-polige connector vast. De massa is pin 6, bruin draadje.

Je haalt de lichtschakelaar eruit door 'm op 0 te zetten, dan het 'draaigedeelte' in te drukken en een halve positie naar rechts te draaien (dus tussen 0 en auto). Zo houden en dan kun de je hele schakelaar er zonder problemen uithalen.
 

martijn.dutch

Senior Member
Het was eenvoudiger dan gedacht. De ophanging van de zekeringkast is ook een echt massa punt. Zekering 47 gebruikt, idd van de achter wisser.

Alleen mijn nek verrekt bij het doorvoeren van die draad :(

p.s. ik heb nog een stuk of wat van die piggy backs over, €2 per stuk. Als je er eentje zoekt..

2014-09-03 10.45.16.jpg
 
Bovenaan Onderaan