Roestende achterwielophanging (S2C <2 jr oud)

Desperado

Forumguru
Mijn O1 is 14 en ook roestvrij, maar al zou er roest onder zitten, dan zou ik me daar echt niet druk om maken. Beetje roest kan gene kwaad.
 

jos_br

Actief lid
Goed dat een Laguna niet roest, jammer dat het verder ellendebakken zijn........ Achterassen hebben bij VAG altijd een hoop roest (voor het oog, "door"roesten doen ze niet) maar levert nooit problemen op. Heb zelf een 17jr en 540000km oude A3 en ook hier een roestige uitziende achteras maar vreemd genoeg roest deze blijkbaar ook niet verder!

Jos.
 

Cordoba

Forumguru
Ach, de meeste mensen hebben nog nooit kaal aluminium zonder roest gezien. Voor degenen die het niet weten: aluminium vormt een laagje oxide van 1 atoomlaag dik en vormt dat laagje in pakweg een seconde. Dat laagje oxide stopt ook direct de oxidatie, doordat er geen zuurstof meer door de oxidehuid kan komen. Ook bij metalen waar het niet zo direct stopt, vertraagd het oxidatieproces doordat de zuurstof steeds verder door de oxidehuid moet om nog 'vers' metaal te vinden.
 

CDK

Forumguru
ze kunnen er oud mee worden en gelukkig zit het niet in het zicht @andrehj, maar ik heb ook liever geen roest als wel roest onder mijn auto hoor ;)
 

jalex_h

Forumguru
Precies wat Jo_br zegt, dat is zo ongeveer het enige positieve dat over dit model Laguna gezegd kan worden.
Dan toch maar liever wat oppervlakkige, maar verder ongevaarlijke, roest onder m'n Superb.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Desperado

Forumguru
Ach, de meeste mensen hebben nog nooit kaal aluminium zonder roest gezien. Voor degenen die het niet weten: aluminium vormt een laagje oxide van 1 atoomlaag dik en vormt dat laagje in pakweg een seconde. Dat laagje oxide stopt ook direct de oxidatie, doordat er geen zuurstof meer door de oxidehuid kan komen. Ook bij metalen waar het niet zo direct stopt, vertraagd het oxidatieproces doordat de zuurstof steeds verder door de oxidehuid moet om nog 'vers' metaal te vinden.
Ooit een tijdje gewerkt bij een aluminiumfabriek. Hoor niet bij de meesten dus. :lezen:
 

Joske

Forumguru
Wat een gedrocht van een wannabe-bmw is me dat zeg

en dan nog te zwijgen over al dat roest! :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan