Fabia 2 coulance: inkoop- of verkoopprijs?

Cordoba

Forumguru
@jos_br Kun je aangeven hoe je een 2-massa vliegwiel om zeep kan helpen? Ik dacht eigenlijk dat problemen daarmee een kwestie van pech zijn, en wist niet dat je daar zelf ook iets aan kunt doen. (bij koppeling is dat duidelijk, ook door met een te zware aanhanger/caravan in een te hoge versnelling hellingen te gaan rijden, kun je een koppeling een 'handje' helpen)
 

jos_br

Actief lid
Een koppeling, en dus ook het tweemassa vliegwiel kun je in no time om zeep helpen door de boel goed te verbranden, lees; laten slippen. In het tweemassa vliegwiel zit een dempende massa, een soort gelei/vet die door oververhitting smelt en er domweg uitloopt waardoor meteen de demping weg is en het vliegwiel stuk is. TS heeft i.m.o. dan ook geluk dat er en vergoeding tegenover staat tenzij aan te tonen is dat er aanwijsbare fabrieksfout in zat. Dit laatst lijkt me sterk dat beide (vliegwiel en koppeling) tegelijk stuk gaan tenzij dus verbrand......
Zolang een koppeling niet slipt, ook bij een zeer zware belasting, gaat deze niet stuk.

Jos.
 

hsander79

Nieuw lid
Dus voor de duidelijkheid, geen arbeidsloon vergoed?
Nee, geen arbeidskosten vergoed. Dat hoor ik vaker en was ook niet het leeuwendeel van de kosten. Misschien nog interessant om te weten: de rechtsbijstand zei ongeveer hetzelfde (70% van materiaalkosten).
 
Bovenaan Onderaan