Vaarwel ? (misschien)

Noord26

Forumguru
Daarom even de kleine lettertjes lezen als je toch voor een bijtellings-wonder zou kiezen. Overigens als je de keuze hebt tussen een Skoda of een VW welke meer opties bezit met dezelfde bijtelling en verder vergelijkbare uitrusting, dan is de keuze niet moeilijk. Of je moet echt een groene bril op hebben.
 

Darkside

Forumguru
Ja normaal is 6december de laatste datum dat de auto nog op kenteken gezet word. Voor bijtelling veranderingen is dat bij mij de laatste week van december als laatste datum. Heb dit ook nu schriftelijk gekregen van mijn werkgever en de LM

Ps. Geen andere velgen wou eerst Madrid doen. (Het liefst durban). Maar gewoon bij de 17" dijons gehouden. Zo stond ie ook bij de dealer en die vond ik wel mooi
 
Laatst bewerkt:

Larsvdwolf

Nieuw lid
Beste "Darkside", mijn naam is Lars van der Wolf & ik ben werkzaam bij Skoda Dealer Ab Mulder B.V. in Deventer

Wij hebben verschillende Octavia Greenline's toegewezen gekregen welke wij 100% zeker dit jaar nog kunnen leveren.

Het is dus wel degelijk mogelijk om dit jaar nog in een nieuwe Skoda Octavia Greenline te rijden!
 
Laatst bewerkt:

Larsvdwolf

Nieuw lid
@Larsvdwolf:

Toezegging is iets anders als definitieve aflevering is helaas in het verleden gebleken. ;)

Dat kan ook ik helaas niet ontkennen, als wij een auto bestellen dan is het voor ons ook afwachten.
Wel is het zo dat de auto's waarom het hier gaat, reeds in bestelling staan en er vanuit PON is gemeld dat deze auto's dit jaar komen.

Daar mogen wij dan ook van uit gaan.
 

Noord26

Forumguru
Risico afnemer zeg maar? En als de levertijd van een beter uitgeruste VW veel korter is, is het te makkelijk kiezen.
 

Darkside

Forumguru
@Larsvdwolf Ik heb nu meerdere malen gehoord dat wanneer ik een greenline zou bestellen (de daadwerkelijke bestelling zou nu over 2 dan gedaan worden) ik erg op het randje zat.
Zeker als ik de auto ook helemaal wou hebben naar mijn wensen (kleur en opties etc).

En hoewel het erg mooi zou zijn als dat wel zou lukken zijn er ook genoeg verhalen van Autos die toch weken later dan geplanned geleverd worden. Voor mij vond ik dat een te grote beslissing.
Daarbij kreeg ik de goedkeuring om benzine te rijden.
Verschillende VW dealers gaven aan dat de wachttijd 10-12 weken is. Zelfs met een vertraging een beter uitzicht.

En ja ook bij VW kan het mis gaan (ik hoop van niet) maar voel me een stuk zekerder dan bij de greenline.

Als jullie (skoda in het algemeen) nu gaan werken aan een mooie facelift van de O3.
En er voor zorgen dat Front Assist en ACC gewoon te bestellen is op de 1.2 DSG en er ook even Android auto aan toevoegen. Dan zien jullie me over 160.000 km weer in apeldoorn voor een gesprek voor de levering van een O3 ;)
 

Larsvdwolf

Nieuw lid
@Darkside Ik begrijp uw keuze, en die verhalen die rond gaan kloppen zeker. Sinds kort heeft PON besloten om de gehele productie van de Greenline naar Nederland te halen en daardoor kunnen wij garanderen dat deze optijd komen.

Toch wil ik u alvast veel veilige kilometers toewensen met uw nieuwe auto!

Hopelijk tot over 160.000 km!
 

HansB

Nieuw lid
Hoe zit dat nu eigenlijk met die bijtellings % vanaf 2015? Vervalt 14% helemaal en wordt het 20 of 25? Of vervalt de 20% regeling ook en zijn we terug bij af (25% dus)
 

Darkside

Forumguru
Alle categorieën zijn er nog. Alleen de eis is strenger. 14% nu is 85gram en minder. En in 2015 is dat 82 gram. Daarbij gelden vanaf 2015 deZelfde waarde voor benzine als diesel. Volgens mij is er nog niets bekend over 2016
 

spikehome

Forumguru
Op dit moment heb ik de volgende offerte ingediend van een Golf Variant 1.2 TSI DSG Business Editie:
- Executive Plus Pakket
- Spiegel Pakket
- 65% donker glas
- Adaptive cruise Control & Front Assist
- DAB+
- Lane Assist & Dynamic Light
- Verkeersbord herkenning
- Metallic lak (Pacific blue)
- Xenon Plus
- Panoramisch dak
- Kessy
.

Vandaag ook bij volkswagen geweest en stelde ook een business editie samen dat scheelt een behoorlijk bedrag
En kon alle opties kiezen behalve park assist (maar dat is meer voor de heb).
Nu zie ik dat jij verkeersborden herkenning hebt, volgens mijn dealer is dat standaard bij het executive plus pakket.
Daarnaast heb ik het techniek pakket gekozen.
Maar geen panoramisch dak.
En natuurlijk de hatchback uitvoering.
Lane assist weet ik nog niet of dat meerwaarde heeft dus in de huidige offerte (nog) niet gekozen.
Vrijdag er heen om de knoop door te hakken.
Levering januari pas (privé auto he)
 

Darkside

Forumguru
Verkeersbord herkenning is volgens mij niet standaard bij het executive plus pakket.
Je krijgt volgens mij als je lane assist neemt. Dan heb je ook de camera en als je dan een discover media pro hebt dan heb je verkeersbord herkenning.
Park Assist is uiteindelijk ook mogelijk. Maar vond dat niet nodig. Leuk als het in een pakketje gratis geleverd word (zoals bij skoda) maar hoef het niet zelf aan te vinken.
 

spikehome

Forumguru
Hmm als ik in de optie lijst kijk dan staat er bij Lane assist:
- i. c. m. navigatie 'Discover Pro' voorzien van verkeersbordenherkenning (PFH).

En kan niks vinden over parkeer assistent.
 

Darkside

Forumguru
Mijn dealer vertelde dat je park assists wel kon bestellen was iets van 390,- meen ik.
Park Assist heeft gewoon een code en die kon gewoon aangevinkt worden.
 
Bovenaan Onderaan