Welke automatten kiezen jullie?

Joske

Forumguru
Weet iemand of de originele ronde bevestingspunten die in de vloerbedekking van de auto zitten los zijn te bestellen? (artikelnummer?)
De dealer vertelde mij dat er en soort montageset is (artikelnummer Z0006 ofzoiets) om achteraf dit soort punten in de vloer te draaien waar je dan weer de matten op vast kunt klikken/drukken.
Maar origineel lijkt me beter vast te zitten, zowel onder als boven de vloerbedekking zeg maar.
die zijn idd te bestellen, volgens mij bedoel je nummer 53 en 54 op de tekening. 53 is de houder en 54 is de afdekkap, houder kost €0,19 en afdekkap €0,31

hou er rekening mee dat je de kleurcode nog achter de artikelnummer moet zetten voor onyx (zwart dus) of ivory (beige)

vb artikelnummer houder wordt dan: 3C086452347H

Naamloos.jpg
 

Petrolhead

Forumguru
Wat moet ik zonder @Joske! :thumbsup:
(dit komt uit ETKA toch? Waar haal ik dat, hoef ik jou volgende keer niet meer lastig te vallen :D)

Ik heb geen gaatjes achter dus ik zou volgens de medewerker van Justcarpets de achtermatten kunnen bestellen van de O2 PFL want de vorm is hetzelfde en dan heb ik achtermatten zonder gaatjes. Of de PASvorm goed of slecht is heb ik geen idee van, heb je geen contact opgenomen @dirkkroneman? Justcarpets geeft aan 100% pasvorm en de mogelijkheid om terug te sturen bij niet tevreden. (en wat bevalt er niet aan de pasvorm?)

@Corné de Kluijver : idd ff afwachten maar. Ik moet toch eerst die pinnetjes in mijn vloerbedekking regelen.
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou hij past gewoon niet goed, aan de bestuurderskant zit de voetsteun iets in de weg en aan de bijrijderskant klopt de vorm ook nét niet. En zoals ik eerder al zei zitten er achter geen bevestigingspunten terwijl ik die wel heb. Terugsturen is zo'n gedoe en laatste tijd erg druk (werk, 2 bruiloften etc.) Dus tja..
 

turboturbo

Forumguru
Mij viel de prijs enorm mee bij de strealer.

Ik rekende vorige week 27,- af voor een setje originele matten voor m'n Fabia. Daar heb ik bij automatten.nl nog geen basis setje voor.... :thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

Petrolhead

Forumguru
Ik ga toch een keer voor een veloursset @Joske, maar dat wist je via PM al.

Inmiddels weet ik bijna precies wat ik moet hebben maar ik kom bij de artikelnummers verschillende laatste tekens tegen. Het is allemaal 8E0864229 maar ik zie onder andere 7N0, 9B9, 4PK, 1E0, 2FO, 0W5 en nog veel aan het einde staan op internet.
Iemand een idee waar het verschil in zit? Plaatjes lijken allemaal van hetzelfde pinnetje te zijn. :arghh:
 

Petrolhead

Forumguru
Inmiddels pinnetjes geplaatst en nieuwe luxe velours matten bij justcarpets besteld, ontvangen en in gebruik genomen.
T.o.v. de oude originele veloursmatten zijn ze uiteraard dikker maar dat is geen eerlijk vergelijk want de oude hebben er 90.000 km op zitten. Maar ze zien er uitstekend uit vind ik, net zoals @Noord26 een antraciet mat met antraciet nubuck afwerking. Mijn ervaring is dat de normale randafwerking uiteindelijk los komt en gaat pluizen zeg maar.
Pasvorm is bij mij dik in orde, hier en daar een milimeter verschil maar de matten zitten als gegoten. Als ik oud en nieuw op elkaar leg zie ik nergens grote afwijkingen, dus de originele mat lag ook een heel klein stukje over de voetensteun zoals bij @dirkkroneman.
Achter bij mij geen pinnetjes dus ik heb de achtermatten van de PFL besteld en dat is keurig gegaan. Schrok wel even want kom er dus pas na 6 jaar O2 rijden achter dat de achtermatten links en rechts niet identiek zijn... :bloos:

Al met al zeer tevreden! Ziet er weer strak en verzorgd uit.

Waarom hier besteld? Niet goed geld terug garantie stelde mij gerust en als ik het goed lees de mogelijkheid om later een losse (bestuurders) mat bij te bestellen.
Levensduur zal moeten blijken...

oud en nieuw.JPG oud OP nieuw.JPG nieuw OP oud.JPG dikte.JPG bandering nubuck.JPG bestuurder.JPG passagier.JPG
 

mezorro

Nieuw lid
vandaag net mattenset van Just Carpets ontvangen (Yeti) goede kwaliteit, netjes afgewerkt, snelle leverantie en past prima.
 

turboturbo

Forumguru
Voor mijn huidige Octavia ben ik me ook even aan het oriënteren op nieuwe matten. Er liggen nu aftermarket matten in zonder bevestiging dus de schuift steeds richting de pedalen :stop:
En het ergste: er staat 'RS Racing' op :tongue: :D

Over de OEM matten ben ik intussen een ervaring rijker. De bestuurders mat van een setje nieuw aangeschafte OEM matten bij de dealer voor m'n Fabia was binnen een paar weken al flink versleten. Aan de onderkant brokkelt de mat al weer flink af en boven waar m'n hak rust zat al gauw de gebruikelijke slijtage plek.

Ik draag sneakers, dus die 'gummen' misschien teveel. Aan de andere kant lijkt het tapijt me ook slecht bestand tegen de 'scherpe' zolen van nette schoenen.

Ik laat het tzt even weten wat het geworden is.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb in 2011 voor mijn S2 de eigen matten van Vruggink gekocht (met logo van Vruggink), vanwege de toenmalige slechte ervaringen van anderen op de diverse fora met de originele Skoda matten. De matten van Vruggink passen perfect (incl de bevestigingen) en zijn nu na 4 jaar nog steeds in goede staat. Aanrader dus.
 

EdK

Forumguru
Heb in de Yeti na 5 jaar ( bijna ) nog steeds de matten van de fabriek af.
Zijn volgens mij wel de luxere uitvoering daar er Yeti op geborduurd staat.
En de mat word betreed met gympen en werkschoenen ( S3 )
En na die 1825 dagen zien ze er nog steeds goed uit ......
En de twee achter zien er nog als nieuw uit, maar komt misschien ook omdat die snerken die daar zitten nog 10 cm met hun voeten van de mat zitten....

Maar kijk eens bij superskoda.com voor matten !!??
 

turboturbo

Forumguru
Nou dan ben ik wel echt benieuwd naar foto's van jullie matten! Bij de mijne, die ik net vorige week met mijn Fabia verkocht heb, zat er na anderhalf jaar al een grote slijtage plek. Helemaal wit/grijs uitgeslagen. Super lelijk. En dat waren toch echt originele.
 
Bovenaan Onderaan