LPG Installaties voor TSI motoren

demunckbart

Nieuw lid
Ik heb een TFSI 2.0 uit 2006, nu bijna een jaar in bezit. Heb vrijwel direct een LPG installatie laten installeren bij een knappe gasboer in Alkmaar. Er was net een nieuwe installatie uit voor deze motor van BRC. Deze verbruikt tijdens het rijden op LPG ook altijd wat benzine. Dit zorgt voor voldoende koeling van de kleppen. Ik rijd minimaal 10 LPG tanks leeg voor ik er weer een sloot benzine in moet gooien. Dit is voor mij eens in de 6-8 weken. Je merkt soms een klein schokje als je van benzine naar LPG overschakeld, verder merk je er niks van. Vermogen blijft hetzelfde evenals het verbruik.
Je leest veel verhalen over mensen die zeggen dat LPG vele nadelen heeft. Dat kan kloppen voor oudere LPG systemen, echter de nieuwe installaties voor de nieuwere motoren hebben bijna geen nadelen meer.
verloopt bij u de injectie ook trager? Ik geef gas, en zo een halve seconde later heb je precies pas ontsteking
 
Nee daar heb ik helemaal geen last van. Ik heb wel veel problemen gehad de laatste tijd wat waarschijnlijk is veroorzaakt door het chippen van de motor. Nog steeds schokt de motor licht bij rustig gasgeven na het verwijderen van de chipsoftware en het vervangen van injectoren en bougies. Ik heb geen zin om er nog meer geld tegenaan te gooien. Ik accepteer het en ga wellicht volgend jaar voor een andere, meer betrouwbare auto op gas, kijken. Helaas kom je dan wel op een atmosferische motor uit, of een oude 6 cylinder. Tegenwoordig zijn alle motoren met directe injectie.
 

bobby45

Actief lid
ik heb er ook over gedacht te chippen maar 1.4 wat hoger in toeren rijden is voor mij prima.
mijn tsi heeft en zeer mooie verbranding toen ze het spruit stuk vervingen waren de monteurs onder de indruk in veendam, ook de turbo zag er mooi uit.
wel jammer dat in nu geen woon werk verkeer heb dus kan het maar net uit.
van 2000 km per maand naar 360 km per maand. jammer joh
 
Corné, ik heb de auto bij JD laten chippen. 2 Jaar probleemloos maar daarna jarenlang problemen gehad. De oorzaak is helaas nooit echt gevonden. Zonder tuning rijdt de auto bijna weer goed, toch voel ik nog vaak lichte schokjes in het gaspedaal die er voorheen niet waren.
 
Ja ik ben inderdaad terug geweest om te kijken of zij enig idee hadden waar het probleem kon zitten. Dit konden ze zo niet zeggen zonder diepgaand onderzoek. Mijn LPG-inbouwer zei ook dat hij het waarschijnlijk wel zou kunnen vinden uiteindelijk, maar dan ben je heel wat arbeidsuren verder en geen garantie op oplossing van het probleem. Ik was het zo zat na zoveel jaren ellende en kosten dat ik hem weer origineel wilde hebben.
 

bobby45

Actief lid
Hoi form vrienden de auto staat nu op 260.000 km.
Er is een nieuwe lpg pomp en lpg schakel kleppen regen blok.
Hij rijd nog prima .
Hoe lang hij blijft geen idee maar we rijden gewoon door.
 

Greenarctic

Donateur
Bobby

Bij mij is de LPG pomp in de ringtank ook vervangen bij 250.000 km. begon echt herrie te maken.
Bedoel je het regelblok dat bij de motor tegen de achterwand is gemonteerd?
Die is bij mij nog niet vervangen.
 
Bovenaan Onderaan