Citigo Automaat probleem

RobSmith

Nieuw lid
Na ruim een jaar uiterst tevreden en plezierig rijden met de Citigo Automaat is na het 1e onderhoud de electronica van de automaat vervangen, omdat de automaat een keer had gehaperd bij inschakelen van de achter-uit.

Dit was een importeurs actie die werd aangeraden, omdat dit bij meerdere auto's vaker voorkwam.

Echter nu is het wel veel gekker geworden.

Binnen een 10 dagen tijd:

Nadat de auto 3 dagen had stilgestaan, kwam hij achteruit niet meer van zijn plaats.
Pa na de auto vooruit te hebben gereden (ik had nog ca 10cm) lukte het de achteruit in te schakelen.

Uitgelezen bij de garage, nu zou e.e.a geheel moeten worden gedemonteerd (bak-koppeling los van de motor). Even uitgesteld i.v.m. de vakantie periode. En ik moet zeggen na één storing nogal een forse ingreep, beetje vreemd.

Helaas wordt het nu inmiddels triester.
Opnieuw niet in zijn achteruit te krijgen, na opnieuw starten wel.
2 dagen later: Na starten kon ik wat vooruit rijden en wou toen achteruit: 3 pogingen, géén resultaat.
Dus de auto maar weer afgezet, gestart, en toen lukte het.

Dit is allemaal tot daaraan toe in de woonwijk, voor de deur.

Maar het moet je niet gebeuren op een drukke kruising waar om wat voor reden dan ook éven een tikkie terug moet.
Dan komt je veiligheid in gevaar!

Meer ervaringen hiermee?
 

ertromp

Forumguru
Op het Duitse forum heb ik al eens zo'n stuk gelezen over een Citigo met dergelijke problemen waarbij uiteindelijk een sensor in het remcircuit het probleem was. Daardoor sloeg de overige electronica ook op hol.
Hopelijk komt er zsm een oplossing voor je probleem! Houd ons op de hoogte
 

RobSmith

Nieuw lid
Ja,
Tussen mij reactie "Mij ontgaat het nut van deze reactie hier ....." en de reactie daarboven stond er nog een die niet op dit item sloeg.
Ienmand heeft die blijkbaar (kunnen) verwijderen.
 

Noord26

Forumguru
Sorry!

Dat was een reactie van mij, maar die stond in het verkeerde topic. Dus dacht, verwijder hem maar om verwarring te voorkomen en zet hem in het juiste topic. Maar daar was dus al reeds een reactie op gekomen..

Back on-topic!
 

Cordoba

Forumguru
Nee, iederaan kan zijn reacties (een beperkte tijd) verwijderen, en donateurs zijn niet beperkt in de tijd.

@RobSmith Dat lijkt me knap lastig, die kuren dus alleen achteruit in parkeren (om te voorkomen dat je eerst tegen een muur van de parkeergarage moet rijden, of over de rand van een kademuur, voor je uit het parkeervak kan rijden.
 

RobSmith

Nieuw lid
@ertromp Heb je een link voor mij naar het betreffende item op het Duitse Forum?
Ben al wel aan't zoeken geweest, maar daar nog niet gevonden.
Bijvoorbaat dank!
 

RobSmith

Nieuw lid
Vandaag de auto na 3 dagen kunnen ophalen.
Op de 1e dag dat de auto bij de garage stond heeft ook hun eigen monteur het probleem ervaren.
Gelukkig, want anders blijft er altijd....
Men heeft de koppeling vervangen, nu moet het over zijn.
 
Bovenaan Onderaan