Waar kun je aluminium velgen mee reinigen

CDK

Forumguru
zoals al aangegeven door sommigen, bij achterstallig onderhoud een zuurvrije velgenreiniger gebruiken en desnoods herhalen, dan met een goede autoshampoo wassen en 2 à 3 x per jaar in de wax of sealant zetten. Liefst wekelijks, maar minimaal 2 wekelijks met de hand de wielen wassen en daarbij de binnenkant van het velgbed niet vergeten!
 

Jee13

Forumguru
Net even mijn velgen gewassen..... En daarna uiteindelijk mijn auto ook even snel. Auto was al nat van de bui die vanavond overkwam, dus kon zo met sopje aan de slag, daarna even met droogdoek gedroogd. In totaal uurtje bezig geweest, 5 minuten per velg, geeft 20 minuten totaal en dan heb ik velgen ook aan binnenzijde schoon en de flenzen + remklauwen.

Bij wassen en drogen horen bij mij ook de dorpels en sponningen.

Moet er dan ook bij vermelden dat auto of velgen wassen geen straf voor mij is, ik zie dat als ontspanning;)
 

CDK

Forumguru
prachtig om die glans weer terug te zien komen, ze worden zelfs nog netjes afgedroogd door me :jaja:
 

Desperado

Forumguru
Met de voorgaande auto's had ik er ook altijd plezier in, maar ik mis een "klik" met de O1. Geen idee wat het is, maar ik heb er niet het gevoel bij als bij zijn voorgangers ondanks dat het een Skoda is.
 

Ron_2

Senior Member
Stalen velgen duur in gebruik???
Ze zijn goedkoper in aanschaf, ze hebben vrijwel geen onderhoud nodig en een wieldop ben ik nog nooit verloren.
Geen tweede set lichtmetaal nodig voor winterbanden, gewoon de wieldoppen overzetten en de auto ziet er het hele jaar hetzelfde uit.
Oke, lichtmetaal oogt leuker, maar voor mij hoeft het niet meer perse.
 

EdK

Forumguru
Velgenreiniger van AC-tion ( klinkt wat duurder ) en lekker inspuiten en een 5 minuten lekker laten intrekken.
dan natte spons ff inspuiten met velgenreiniger en dan lekker de boel insoppen en vuil losboenen.
Hierna goed afspoelen met flink wat koud water en dan zijn ze bij mij echt volledig schoon.

Eventuele teervlekken verwijder ik nog met wasbenzine of iets dergelijks en dan spuit ik ze in met wat wax en poets ze nog ff uit.

bij mekaar ben ik dan een klein uurtje bezig, meer zal het echt niet wezen.

En dat is bij de wissel van zomer naar wintervelgen/band rest is om de zoveel tijd eens goed met sop en hogedrukspuit bij het pompstation

En inspuiten met siliconenspray ????
dat goedje trekt zo erg makkelijk vuil aan waardoor ik nog meer werk er van heb....
 

Jee13

Forumguru
Ik vind het toch wel mooi als velgen aan binnenzijde ook schoon zijn na wasbeurt:)

Ligt ook aan de grootte van de velgen natuurlijk, het type velg en het aantal spaken

20140702_130525.jpg
 

Pendragon

Forumguru
Voor mij:

1 x per week worden mij velgen schoon gemaakt met een sopje van mijn autoshampoo (Meguiars).
1 x per maand maak ik ze schoon met Monello Non-Ferro (werkt veel beter dan Iron-X vind ik en stinkt ook minder).
1 x per maand krijgen ze een laagje Poorboys World Wheel Sealant.

De binnenkant is wel lastiger. Mijn velgen gaan eigenlijk nooit van de auto, vandaar. Ik gebruik voor de binnenkant altijd de EZ Detail Brush.
 

H@RM

Senior Member
EZ Brush gebruik ik ook.
Laatst een met de wheel whoolies mogen werken. Wat een verademing. Geen gespetter, gelijk schoon ipv dat je sporen van de borstel in het vuil blijft zien. Hoog op het verlanglijstje (net als zoveel andere dingen)
 

H@RM

Senior Member
Is dat een soort wol of is het micro vezel?
Wat kost die? (we blijven Nederlanders)
Waar kunnen we het kopen?
 
Bovenaan Onderaan