Vakantieklaar maken

Blackokkie2

Forumguru
Topicstarter komt van Lelystad. Daarvandaan naar Frankrijk is toch gauw 300 km? Dan naar Oostenrijk ongeveer 530km dan terug naar Lelystad. Ruim 700km , totaal dus iets van 1530 km = ruim 300 km per dag. Lelystad--Givet--Bregenz--Lelystad.
 

ColinC

Lid
Ik kom uit Steenwijk (pas verhuisd) zal profiel gelijk aanpassen haha.
Daarna naar Limoges, daarna Bartenheim, daarna Villach en daarna Frankfurt (ri huis)

Overigens nog niks over banden gehoord. Wordt wel erg spannend zo. :nono:
 

ColinC

Lid
Zeker! (Ik zit er zelf ietsjes vandaan) 2 jaar geleden ook geweest en beviel prima!

Inmiddels toch de banden net binnen gehad. Pfieuw.
 

Falcon

Donateur
De pechhulp van Skoda zelf geef jij aan.

Ik heb hier wat verhalen over voorbij zien komen, dat toch de verwachting bij pech hoger was..dan wat men ervoor terugkreeg.

Ik zou de voorwaarden nog eens goed doorlezen en het noodnummer noteren.
 

ColinC

Lid
Zoals ik het begrijp word je naar een dealer afgesleept op hun kosten en daarna moet je het zelf maar uit zoeken. Klopt dat een beetje?

Daarom ook de pechhulp module afgenomen bij de reisverzekering, dekt iets meer. Dus die zal ik dan als eerste bellen haha. (Uiteraard ga ik er niet vanuit dat het nodig zal zijn)

Inmiddels is de auto vakantieklaar! 160 euro lichter maar goed.
 

ColinC

Lid
Hmm toch maar goed dat banden ruim van te voren eronder zijn gelegd, balanceren is niet goed gegaan waardoor stil op hoge snelheid trilt.
Dus kan morgen bij Korterink terecht. (Is uiteindelijk goedkoper dan weer terug naar garage)
 

turboturbo

Forumguru
Inderdaad slim. Je zult niet de eerste zijn wiens auto na balanceren of uitlijnen niet helemaal goed is / trilt / naar een kant stuurt.
 

ColinC

Lid
Als ik jullie toch niet had.. :bloemen:

Olie zal ik zo nog even bijvullen, koelvloeistof en al het andere is in orde.
Reserveband is opgepompt.
Alle benodigde verplichte spullen heb ik.
Vignetten in orde.

Verder nog iets vergeten?
 

ColinC

Lid
Wat een gedoe allemaal, in eerste instantie bleek er 20 gram verschil te zijn met loodjes, nou bijgewerkt.
Was het trillen nog erger geworden (vanaf 80 km per uur al) dus ik weer terug. (nadat ik ze gebeld had) toen hebben ze er uitgebreid naar gekeken en getest, en uiteindelijk de oude banden naar voren gezet en de nieuwe banden naar achteren en alle 4 gebalanceerd.

Al met al is het nu redelijk opgelost (hij trilt nog een beetje bij 130 km per uur, snap er echt niks van) maar laat ik het maar zo, want die oude banden moeten ook binnenkort vervangen worden.

Als positief punt wel een hele goeie service van Korterink in Meppel! Totaal maar 23 euro kwijt, nadat ik weer terug kwam was het allemaal service. :bloemen:
 
Bovenaan Onderaan