Senned
Actief lid
Vanmorgen terug thuis van 2 weken vakantie in Frankrijk.
Vertrokken met 6000 km op de teller en nu terug thuis met ruim 9000 km.
Wat een cruiser...
Lange afstanden met zo'n wagen zijn heerlijk, cruisecontrol op 139 km/h en blijven gaan.
de 1.6, 105 pk Greenline moest op geen enkel ogenblik afgeven op de hellingen, je hoort de motor trekkracht geven maar de snelheid zakt niet meer dan 2 km/h.
Gemiddeld verbruik 5.4l / 100km; auto volledig beladen, 2 volwassenen en 3 kinderen. Dus zwaar gepakt!
Vroeger moest ik steeds de dakkoffer installeren om alles mee te krijgen, nu niet meer nodig, alles ging erin; ongelooflijk!! Kinderstoel (ikea), grote buggy (phil& tedds), kinderbedje, en dan grote valiezen, sporttassen, bakken met speelgoed, eten etc, zwemspeelgoed, en veel pampers! Als je deze opsomming leest kan je niet verstaan dat dit er allemaal ingaat...
Tijdens de lange ritten zat de olietemp +-105°C; bij beklimming Mt Ventoux ging deze tot 120°C.
de beklimming van de Ventoux, ging vanzelf, ik ken de berg op zijn duimpje dus kan goed anticiperen, voorbijsteken, en dus in een strak tempo stijgen en dalen. Xenon lichten hebben me vannacht goed geholpen, veel zicht, ook bij felle regenbuien.
Enige opmerkingen.
De airco had het moeilijker dan de airco in de Bmw bij 36°C buitentemp.
Bij de bmw kon je er een echte koelkast van maken. hier ging dat net niet.
En dan de Columbus...
vannacht heb ik de "dynamische route" afgezet nadat mevrouw voor de **tigste keer "uw route wordt aangepast vanwege de huidige verkeerssituatie" ... op momenten werd dit om de 3 minuten herhaald.
Toen ik in Montelimar de opdracht kreeg om de snelweg te verlaten en een stuk via de rand van stad moest rijden, heb ik de columbus gevolgd daar hij opmerking gaf van incident en stilstaand verkeerd.
De route die hij gaf was zonder file en tegen 90km/h, maar nadat we terug op de autosnelweg kwamen en na een klein halfuurtje terug die vrachtwagen tegenkwamen van daarvoor... heb ik irl kunnen bevestigen dat je ze toch niet zomaar mag geloven.
Vertrokken met 6000 km op de teller en nu terug thuis met ruim 9000 km.
Wat een cruiser...
Lange afstanden met zo'n wagen zijn heerlijk, cruisecontrol op 139 km/h en blijven gaan.
de 1.6, 105 pk Greenline moest op geen enkel ogenblik afgeven op de hellingen, je hoort de motor trekkracht geven maar de snelheid zakt niet meer dan 2 km/h.
Gemiddeld verbruik 5.4l / 100km; auto volledig beladen, 2 volwassenen en 3 kinderen. Dus zwaar gepakt!
Vroeger moest ik steeds de dakkoffer installeren om alles mee te krijgen, nu niet meer nodig, alles ging erin; ongelooflijk!! Kinderstoel (ikea), grote buggy (phil& tedds), kinderbedje, en dan grote valiezen, sporttassen, bakken met speelgoed, eten etc, zwemspeelgoed, en veel pampers! Als je deze opsomming leest kan je niet verstaan dat dit er allemaal ingaat...
Tijdens de lange ritten zat de olietemp +-105°C; bij beklimming Mt Ventoux ging deze tot 120°C.
de beklimming van de Ventoux, ging vanzelf, ik ken de berg op zijn duimpje dus kan goed anticiperen, voorbijsteken, en dus in een strak tempo stijgen en dalen. Xenon lichten hebben me vannacht goed geholpen, veel zicht, ook bij felle regenbuien.
Enige opmerkingen.
De airco had het moeilijker dan de airco in de Bmw bij 36°C buitentemp.
Bij de bmw kon je er een echte koelkast van maken. hier ging dat net niet.
En dan de Columbus...
vannacht heb ik de "dynamische route" afgezet nadat mevrouw voor de **tigste keer "uw route wordt aangepast vanwege de huidige verkeerssituatie" ... op momenten werd dit om de 3 minuten herhaald.
Toen ik in Montelimar de opdracht kreeg om de snelweg te verlaten en een stuk via de rand van stad moest rijden, heb ik de columbus gevolgd daar hij opmerking gaf van incident en stilstaand verkeerd.
De route die hij gaf was zonder file en tegen 90km/h, maar nadat we terug op de autosnelweg kwamen en na een klein halfuurtje terug die vrachtwagen tegenkwamen van daarvoor... heb ik irl kunnen bevestigen dat je ze toch niet zomaar mag geloven.