Rapide of niet ?

peterrapid

Forumguru
@dj.verhulst 105pk is niet echt een meerwaarde maar is gewoon extra fun, ik moet zeggen op de Elegance versie die wij hebben zit er cruise controle en speakers ... Veel succes
 

dj.verhulst

Forumguru
ik vind het modellen overzicht wat rommelig ,, de ene keer zit op een ambition wel bepaalde zaken en dan weer niet.... ding is maar 1,5 jaar op de markt.....

denk dat ik het beste naar een Elegance kan kijken,, en als dat met een 105 pk en in het race blauw zou dat helemaal geweldig zijn :yeehaa:
 
Even een evaluatie:
De rapid spaceback ambition businessline pro is nu 7 maanden oud en heeft bijna 9.000 km op de teller. Heb 2 fabia's, 3 octavia's en een yeti gehad. Prettig rijdende auto's. De rij kwaliteiten van de rapid vallen mij echter absoluut niet tegen, ervaar de auto als erg prettig. Voor mij is het tot heden een probleemloze auto met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
 

michelover

Forumguru
Afgelopen vrijdag even naar Duitsland op en neer geweest met mijn vader in de Spaceback. Moet zeggen dat we tijdens het proefrijden al ondervonden dat de 85pk versie het net niet is. En dus heeft hij gekozen voor de 105pk versie. Deze is vlot genoeg om ook op de autobahn lekker mee te komen. En hij blijft ook bij hogere snelheden (180 echte kilometers) erg stil en ligt dankzij de verlaging en de 16 inch velgen met 205 bandjes lekker strak op de weg. Als je veel snelweg rijd en graag met een veilig gevoel wil inhalen is de 105pk de juiste aankoop. Het verbruik viel ondanks het iets hardere rijden ;)ook mee 1:13.
 

michelover

Forumguru
Het is inderdaad ook een verhoging van de "fun" factor die 105pk , maar ik denk ook dat het de auto in zijn geheel beter past. Denk dat een Rapid/Spaceback met een 1.8TSI een leuk RSje kan opleveren. Dan moet uiteraard wel het interieur ook naar een iets hoger niveau worden getrokken.
 

peterrapid

Forumguru
Voor mijn vrouw is die 105pk meer dan genoeg, mocht ze kunnen gaat ze rally doen met die auto :deuk: Hij is nog maar 4 maand oud en al reeds krassen op voorste spoiler :cry:
 

Falcon

Donateur
@dj.verhulst

De Rapid en de O3 zijn vanwege alleen al het onderstel hele andere auto's en daardoor het rijgedrag ook. Appels en Peren in mijn optiek.

Ben benieuwd naar je ervaring.
 

michelover

Forumguru
@Corné de Kluijver , daar had mijn vader eerst ook aan gedacht maar een 86pk chippen is leuk , maar je mist de zesbak die bij een 105pk wel aanwezig is. Althans zo voelden wij het tijdens het proef rijden in beide versies. De zesbak rijd net even prettiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan