Rijtest: Audi A5 1.8 TFSI Coupé

RayDelft

Forumguru
Een collega van me heeft een A 5 en een andere een A6 . Beide auto,s vind ik mooi en het interieur en exterieur zien er gelikt uit. Maar het kost ook wat. De A5 uit de test hierboven doet een 50k. En ja, dat is een bedrag dat je voor een Skoda ook kwijt kan zijn . (Of ruim meer, zie Cornė zn bolide). De mijne was iets van 47 nog wat. En dan nu de hamvraag. Wat heb je liever, een Skoda van 50 of een Audi van 50? Mijn keuze bevestigt het al. Doe mij maar Skoda. Het imago is wat minder sexy dan dat van Audi. Het ziet er allemaal net iets minder strak uit, maar de techniek is goeddeels hetzelfde, en tov Audi kan je alle opties die te leveren zijn aankruisen . En al die leuke en mooie hebbedingen, zoals prachtig ivoorwit leer, panorama dak, KESSY, DSG, 2.0TSI, xenon, enz.enz. geven me elke dag plezier, meer dan ik waarschijnlijk aan een stuk kalere Audi voor hetzelfde geld zou beleven. Maar goed, smaken verschillen. En er zijn mensen zat die me voor gek verslijten omdat ik voor dat geld ook een VW of Audi had kunnen kopen. Ik vraag me af wat ze ermee willen zeggen. Of om met van Gaal te spreken: "ben ik nou zo slim, of zijn zij nou zo dom"? Maar goed, ieder zijn keuze en dit is de mijne.
 

CDK

Forumguru
mooi gesproken wederom @RayDelft, kom je 6 september trouwens naar de meeting? of wil je nog meedoen met de motorreinigingsaktie? laat het me dan maar ff weten ;)
 

Michel

Forumguru
Moest vanochtend weer terugdenken aan het eerste klassieke Audi kwaaltje dat Sitechris in zijn test van de A5 aangaf.
Vanochtend om 7:15 uur arriveerde ik op mijn werk en dame in de Audi A1 achter mij had al een zonnebril op. Terwijl er hier in Delft geen zonnestraal is te zien. Heel herkenbaar en inderdaad een kwaal van de gemiddelde Audi rijder.
Vroeger vond ik Audi nog een sympathiek merk met hun Audi 80's en 100's. Maar sinds je ze zo vaak tegenkomt, dat het een massaproduct is geworden (vergelijkbaar met de Opel Kadett in de jaren 80) , is die sympathie bij mij wel weg.
Vroeger had BMW de naam het automerk van de gemiddelde patjepeeër te zijn, maar dat raakt hoe langer hoe meer achterhaald. Blijkbaar heeft Audi een aantrekkingskracht op een bepaalde groep mensen, maar daar hoef/wil ik me niet bij aansluiten. Voor mij dus geen Audi, hoe mooi ze ook mogen zijn.
 

___JC___

Forumguru
Dus je wil niet bij de mensen horen die een zonnebril ophebben terwijl de zon niet schijnt en daarom zal je nooit Audi rijden? Ik kan betere argumenten bedenken om een merk af te keuren. Misschien was het wel een zonnebril op sterkte en had ze ff geen bril bij zich verder...
 

LT83

Forumguru
@JC inderdaad, dat is mij ook weleens overkomen. Dan heb je liever een zonnebril op dan onderweg zijn met slecht zicht ( ik heb -1,25 dus is nog wel te overzien, maar toch). Beetje snelle en vreemde conclusie inderdaad.
 

Desperado

Forumguru
Ik denk dat het gewoon zo'n trut is die altijd een zonnebril opheeft. Ongeacht waar ze in rijdt, ze weet het wss zelf niet eens dat het een audi is. :deuk:
 
Bovenaan Onderaan