Project Octavia Mk.1

Antera

Donateur
Hey mike ja ik zou ook nog grag een FMIC willen doen maar ben ook op Briskoda ronkijken en daar heeft iemand een hele mooie set van forge motorsports alleen kan ik dien niet meer vinden.


Die sets die jij gevonden hebt zijn geen Forge sets voor die prijs dat kan ik je garanderen. Ik heb heel internet af gestruint naar een FMIC voor de juiste prijs en geloof mij Forge is de top en kost echt veel. Daarom zit er bij mij nu ook een FMIC onder van een € 200 na wat aanpassingen enz zie mijn RS topic
 

Octaviapower

Actief lid
Nou ik ben naar Automat geweest en dit weekend is het zover, Ik ga zo goed als alle schades, krassen en putjes verwerken zodat hij weer zo goed als nieuw eruit komt te zien! Ik ben al bezig geweest met het spuiten van de achterste bumperstrip in het hoogglans zwart met blanke lak eroverheen (3 lagen zwart en 3 lagen blanke lak).
De voorste is reeds al binnen en wacht op behandeling. Ik ben echter naar Automat in Amersfoort geweest maar daar moest ik de kleurcode van mijn auto geven, ze inspecteerde niet de kleur van de auto met een waaier of dergelijken.

Ook heb ik mijn ogen even over de velgen laten vallen en die moeten binnenkort ook opnieuw in de lak gezet worden. Ik heb wel besloten ze te laten in dezelfde kleur want zwart of grijze velgen passen hem denk ik niet zo.

Ook heb ik een leuke gadget voor in de auto waarmee ik real life mee kan kijken in de ECU en zelfs fouten kan opsporen en verwijderen, VIA MIJN TABLET!!! Dit meet eigenlijk alles wat de sensoren ook geven dus bijvoorbeeld luchtdruk, temp, snelheid (en turbodruk hehe:D). Je kan het zo gek niet bedenken.

Ik zal volgende keer foto's posten in een grote lap tekst
 

Octaviapower

Actief lid
Ook zou ik willen weten nu ik die software heb hoe ik een zogenaamde needle sweep kan instellen, zodat als ik het contact maak de meters helemaal uitslaan en weer teruggaan? Zou iemand mij hiermee helpen? en/of tips geven.
 

Desperado

Forumguru
Raar, de Automat hier in Ede wil juist bij twijfel de auto graag zien zodat ze aan de hand van de auto de kleur kunnen bepalen.
 

ertromp

Forumguru
Ook zou ik willen weten nu ik die software heb hoe ik een zogenaamde needle sweep kan instellen, zodat als ik het contact maak de meters helemaal uitslaan en weer teruggaan? Zou iemand mij hiermee helpen? en/of tips geven.
Welke software heb je dan op je tablet?
Needle sweep is in te stellen middels Vag Pro of VCDS of VAS
 

Octaviapower

Actief lid
Hmmm best jammer dat er geen needle sweep in kan, maar niet noodzakelijk. Ik ben eindelijk klaar met het spuiten van de bumper en strips en ik upload vandaag de foto's want ben ze nu op de computer aan het laden.
 

Octaviapower

Actief lid
Nou ik heb hier de foto's van wat ik de afgelopen week heb gedaan aan de octavia.
Om te beginnen met de bumper. Deze was zwaar bekrast van achteren (vorige eigenaar niet ik, om er maar even bij te melden). Ik heb deze krassen eerst met een andere kleur, die tot de primer laag was bekrast opgevuld met een lakstift. bumper orgineel.jpg Dit was hoe het eerst was. best lelijk en beschamend. Aldus opgevuld met een lakstift. begin bumper.jpg
Nadat dit was gedaan heb ik hem eerst een week laten uitharden, zodat de lak zich in de kras kon opzetten zodat als ik het zou schuren (korrel 1000) er een glad oppervlak zou ontstaan. Ma het schuren de eerste laag erop gespoten. laag 1.jpg

Het viel al na 1 laag bijna helemaal weg maar ik heb er nog 3 opgespoten gewoon voor de zekerheid. Auto Bumper klaar.jpg

En dit is het resultaat nadat er 4 kleur lagen en 7 blanke laklagen erover zijn gespoten. Ik zeg het maar gelijk dat het nog wel gepolijst moet worden want als je goed kijkt zie je dat de lak nog erg dof lijkt, maar dat klopt de glans komt pas na het polijsten zodat het weer gaat glimmen.

Ook ben ik bezig geweest met de bumperstrips en de nieuwe is gespoten en zit op de auto. Helaas erachter gekomen dan onder de scheur in de oude strip de bumper ook ingedeukt is. dit ga ik nog herstellen en somigge plekken bijwerken. verschil bumperstrips.jpg

Hier kan je mooi zien hoe hij eerst was en hoe het nu is geworden. gespoten bumperstrip.jpg
En zo ziet het eruit op de auto. Misschien ga ik hem nog is in de kleur van de auto spuiten maar dat moet ik nog even aankijken want ik wil namelijk ook nog een RS spoiler op de auto (gewoon omdat ik vind dat op een sedan/hatchback een spoiler hoort) en deze ook nog gespoten moet worden.

Dus zover is dit de achterkant ik ga nou mij eerst op de voorkant richten en de motorkap, en als laatst de velgen. Hier zitten nog plekjes die aangepakt moeten worden die een doorn in mijn oog zijn. Maarja dat krijg je met een project auto:D
 

Antera

Donateur
Hmm als je van de achterbumper af wilt met parkeer sensoren :D

Maar je bent goed bezig. ziet er weer netjes uit
 

Octaviapower

Actief lid
Nou ben ik bezig om een open air intake systeem in mijn skoda aan te leggen. maar ik wil niet dat ik allerlei leidingen los ga nemen en vervolgens deze niet meer vast kunnen zetten als ik eenmaal een ander systeem heb. Ik wil vragen aan jullie of iemand al z'n systeem heeft en hoe jij dat hebt gedaan?
 

Antera

Donateur
Ik vind de turbo veel leuke om te horen. Open systeem kan zeker wel maar moet dan een kit voor besteld worden en gemonteerd worden. je originele filterbak word dan vervangen voor een bus met daaraan een open filter en dan als het kan achter je bumper omdat hij anders de warme motorlucht aanzuigt
 

Octaviapower

Actief lid
Ik zat eraan te denken om een open air kit van K&N te nemen
en ook dit weekend VELGEN!!!! WHOOT ga met een maat naar de velgenshop in Vianen om daar te kijken wat het beste gaat passen en eventueel aan te schaffen. Ook mijn luchtpomp gerepareed maar hij maakt nog steeds herrie :(
 
Bovenaan Onderaan