Secundaire luchtpomp probleem Octavia 1u2 2003

Octaviapower

Actief lid
Hallo beste mensen!

Ik heb een vraag aangaande de secundaire luchtpomp.
Bij mijn octavia uit 2003 komt er een heel hard geluid van onder de motor vandaan. Nou ben ik erachter gekomen dat dit de secundaire luchtpomp is en ik wou vragen of meer mensen hier last mee hebben gehad en wat jullie oplossing was?
Het geluid klinkt alsof de uitlaat lek is maar na 500 meter rijden is het geluid weg (koude start).

Ik heb een 1.8 Turbo AUM motor
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je de auto al uitgelezen?

Bij onze beetle hadden we hetzelfde euvel en daar bleek het uiteindelijk aan een lekke vaccuum slang te liggen (die van de rembekrachtiger naar het inlaatspruitstuk).

Daar zaten overigens nog veel meer meldingen in, ook engine miss fires e.d. Na het vervangen van de bougies, lambda sondes en luchtmassameter loopt die weer als een zonnetje. Luchtmassa meter bleek overigens achteraf niet nodig.

De beetle zoop ook als een dolle 1 op 4 a 5 en nu is dat weer 1 op 10, wat normaal is voor de 2.0 beetle's..
 
Controleer maar eens of de klinknagels van de pomp nog heel zijn, deze willen ook nog wel eens stukgaan. heb ze bij mij ook al vervangen voor rvs boutjes van m4x50
 

Octaviapower

Actief lid
Zijn inderdaad naar de haaien en vervang ze gelijk voor een bout moer verbinding. Wel nadat ik hem even heb schoongemaakt want ja hij ligt er nou toch uit haha.
 

Octaviapower

Actief lid
Duurt even wat langer want het is mij niet gelukt om die verdraaide pomp eruit te krijgen. Ik heb wel op de onderzijde de boutjes zitten maar bovenzijde is niet gelukt. Ik heb de boutjes gebruikt die vakman aangaf en dat werkte echt perfect, (zeker al eerder gedaan:D).
 

Octaviapower

Actief lid
Nou boutjes zitten erin alleen het geluid is er nog steeds:(
soms om gek van te worden maarja van de zomer ga ik het nog een keer doen maar dan gaat hij er helemaal uit
 
Bovenaan Onderaan