Het grote-hogedrukreinigers-ervaringen-topic

Heb jij een hogedrukreiniger?

  • Ja, een Nilfisk

    Stemmen: 26 16,6%
  • Ja, een Kärcher

    Stemmen: 81 51,6%
  • Ja, een Bosch

    Stemmen: 1 0,6%
  • Ja, een Powerplus

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ja, een HD van de Aldi of Lidl

    Stemmen: 7 4,5%
  • Ja, mijn merk staat er niet tussen (specifieer)

    Stemmen: 10 6,4%
  • Neen

    Stemmen: 32 20,4%

  • Totaal aantal stemmers
    157

smutzkanone

Forumguru
ik heb vandaag al mijn bestrating( denk zon 80 m2) met de nilfisk met patioreiniger schoongespoten.
Aan een stuk door gespoten en de spuit heeft geen een keer gehaperd of een "droogloopgeluid"gemaakt of wat dan ook.Ook de terrasreiniger zelf deed het erg goed.Af en toe zat er een steentje tussen de rotor zodat ie stil stond,maar dat zie/hoor je meteen.
Wel moet je na het gebruiken van de terrasreiniger al het losgespoten vuil weg vegen/spuiten.
 

skodaboy

Forumguru
heb hier ook kârcher hoge drukreiniger,het is een professional uitvoering met koud en warm water.
heb hem destijds van m'n vader gekregen..:D
 

Cordoba

Forumguru
Heb hiervoor alleen echt ervaring met professionele spuiten vanaf 200 bar met freekoppen enzo en stoomcleaners, dat is dus niet te vergelijken met een huis tuin en keuken spuitje zoals zon nilfisk of een karchertje. met mijn nilfisk durf ik bv zo mijn hand voor de straal te houden.

Inderdaad op het werk al verschillende malen gezien (en ook zelf overkomen), dat door ongelukkige samenloop van omstandigheden de straal even vol op een hand/handschoen komt, maar gaat dwars door een stevige rubberen handschoen heen, en spuit het vlees zo van je botten (gevaarlijker dan een scherp mes), ondanks dat het systeem in bedrijf meestal 'maar' 80 bar levert met af en toe uitschieters naar 120 bar.
 

CDK

Forumguru
Vandaag mijn onlangs bestelde Nilfisk E140-3-9 voor het eerst gebruikt, aangeschaft voor €289,- incl. accessoires.

Specs:

- Werkdruk: 130 bar
- Wateropbrengst 500l/u
- Vermogen: 2100 Watt
- Pomp: Aluminium
- Lengte HD slang: 9 meter op haspel
- Garantie: 5 jaar

Los aangeschaft:

-Waterfilter en terugslagklep €79,-
-Monello Foamkit €49,-
-Monello Artico Magico Snow Foam 5 liter €35,95


nilfisk-e140-3-9-pad-x-tra-hogedrukreiniger.jpg

Bijgeleverd waren een roterende wasborstel, die niet gebruikt gaat worden, een rioolslang, verlenglans, diverse koppen waaronder een tornado sproeier en een speciale autowas kop om veilig onder relatief lage druk je auto af te kunnen spuiten, ook nog een foamkit welke ik ook niet zal gebruiken, omdat ik een betere variant aangeschaft heb.Tot mijn verbazing werd een dag na aflevering nog een doos bezorgd met daarin een complete autowas set welke nog bij de hogedrukreiniger zou horen, maar wat niet in de actie vermeld stond :)

13149949777Car_kit.jpg
nilfisk-autovelgen-borstel.jpg

Die borstel en velgenborstel kan ik mooi voor m'n tuinset gebruiken ;)
Hieronder de los aangeschafte artikelen.

102669.jpg
102648.jpg
126314126883waterfilter.jpg
1263146868204Terugslagklep.jpg

Vandaag dus voor het eerst gebruikt en opvallend detail is dat de inductiemotor heel erg stil is, dit was ik niet gewend van andere HD reinigers die geel van kleur waren, moet zeggen dat dit wel erg plezierig is.
De foamlans van Monello met het bovengenoemde schuim werkt prima, het bijgeleverde potje van 700cc is genoeg om je auto onder een dikke laag foam te laten verdwijnen, de reden dat ik voor deze foam gekozen heb is dat het veilig is voor de aanwezige wax laag.
Deze keer heb ik geen foto's gemaakt van het foamen omdat ik enigszins last had van tijdgebrek, maar een volgende keer zal ik een foto toevoegen.
Ik ben zeer tevreden over zowel de HD reiniger als de foamkit en de Monello foam.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ondanks alle enthousiast bezongen Nilfisk-aanbiedingen zie ik in de poll voorlopig nog geen bedreiging ontstaan voor de Karcher (sorry, Umlaut op dit tabletje wil niet echt)... :pieker:
 

CDK

Forumguru
@Canon-Eye, ik had jaren eerder zo'n Nilfisk moeten kopen, heb ik tenminste geen gehoorbescherming nodig..... en de buurt heeft ook geen last van geluidsoverlast :) #fluisterstil
 

Desperado

Forumguru
Tja.....het heeft gewoon een naam. Gelukkig heeft Skoda die nog niet zodat we enigzins uniek blijven :D
 

Noord26

Forumguru
Ondanks alle enthousiast bezongen Nilfisk-aanbiedingen zie ik in de poll voorlopig nog geen bedreiging ontstaan voor de Karcher (sorry, Umlaut op dit tabletje wil niet echt)... :pieker:

Ik moet ook Nilfisk nu aanstrepen vanwege de aanschaf, maar kan dat niet meer veranderen.
 

fabialous

Senior Member
Hier ook een Kärcher ,maar wordt alleen gebruikt voor het tuinmeubilair en de oprit!!!
Vind het niet erg (lees: leuk) om de Faab te wassen met de hand!!!:)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan