Columbus Het grote Columbus-topic deel 3

Rick

Senior Member
Welke auto heb je? De post van badnews had betrekking op een O3. Weet dus niet of dit ook voor de O2 geldt.
 

tist

Actief lid
Heb pas een test gedaan met de Columbus in een superb 2014 een nieuwe dus, kaartversie 8048 (is versie 10 voor zover ik heb kunen vinden)
En zouden kaarten zijn van Navteq Q1 2013. Men is ondertussen bij Navteq al wel aan Q3 maar ja ...
Enfin hij (zij eigenlijk) wou me een straatje insturen dat al meer dan 20 jaar niet meer mag, en wat dan ook nog eens doodlopend is ! Ik ga die kaart eens in andere soft uitproberen en ben heel benieuwd of die me ook die straat wil insturen. Ik laat het jullie dan wel weten, ben uiterst benieuwd.
 

Ierlander

Nieuw lid
@ Rallye
Ik heb vandaag alles tevergeefs geprobeerd om men eigen telefoonboek te laden in de foonbook van m`n Columbus maar de Col. vind geen foonbook ?
Dan maar 6 telefoon nrs manueel in gebracht ( degene die we het meest nodig hadden ) heel eigenaardig is dat ik op de oude Col. meer dan 6 telefoonnr`s kon inbrengen ??
Is het m`n mobiel toestel ( Doro ) dat dit niet kan ,anders zal ik morgen eens met een ander mobieltje proberen en kijken of dat dit dan wel gaat ?
 

rampie

Senior Member
Had zelf ook problemen met het koppelen van mijn telefoon. Was echter wel een iphone en moest deze opstarten in safe modus om hem te kunnen koppelen. Blijkbaar wou hij geen connectie maken naar de gejailbreakte modus. Telefoonboek overbrengen doet hij na het creëren van de koppeling echter wel in alle standen.

Kan zoals Rallye zegt een probleem zijn met de rechten in je telefoon. De koppeling opnieuw uitvoeren en zien of de columbus geen specifieke toegang vraagt tot de columbus. Ik kreeg deze melding ook en moest je dan kiezen om toe te laten of niet....
 

Ierlander

Nieuw lid
@ Rallye ,
Na het terug koppelen van de Phone vraagt de columbus om de phonebook te laden na een 10tal sec. zegt hij dat er geen phonebook te vinden is ?
Ik heb de nummers op Sim card gezet en tevergeefs Nix op de Mobile gezet en ook Nix zal eens naar de Firma informeren van m`n Mobile Phone Doro 611 en afwachten , ik kan ondertussen wel voort met 6 nummers die ik manueel heb ingebracht heb , maar me opbellen kunnen ze altijd dat geeft geen probleem dus .

@ rampie ,
Zou kunnen dat dit te maken heeft met de rechten v/d Phone want een andere simcard steken van een andere suplayer gaat ook niet ,de phone is aangekocht samen met de simcard bij TescoMobile .
Maar in ieder geval hartelijk dank voor het meedenken .
 

tist

Actief lid
Heb pas een test gedaan met de Columbus ......
Navteq Q1 2013...... wou me een straatje insturen dat al meer dan 20 jaar niet meer mag, en wat dan ook nog eens doodlopend is ! Ik ga die kaart eens in andere soft uitproberen en ben heel benieuwd of die me ook die straat wil insturen. Ik laat het jullie dan wel weten, ben uiterst benieuwd.

Zoals beloofd, ik heb zojuist uitgetest en jawel ook de andere soft maakt identiek dezelfde fout. Nu nog eens testen met de nieuwste kaartversie maar vermoed eenzelfde verhaal.
 

Ierlander

Nieuw lid
Hey in m`n vorige S2 van 2012 stond een Columbus en een aparte CD wisselaar voor 6 CD achter ingebouwd in de laadruimte rechts van m`n S2 combi .( Van uit de Fabriek )
De nieuwe eigenaar kwam vandaag met een vraag waarom er onder de CD wisselaar een ruimte is voorzien om eventueel een CD Box in te zetten of dient deze ruimte voor iets anders ?( TV ontvanger )
 
Laatst bewerkt:

tist

Actief lid
Zoals beloofd, ik heb zojuist uitgetest en jawel ook de andere soft maakt identiek dezelfde fout. Nu nog eens testen met de nieuwste kaartversie maar vermoed eenzelfde verhaal.
Getest zelfde fout, nieuwste kaartmateriaal, zal dus ook in de columbus als er nieuwe kaartmateriaal voorhanden is deze fout maken, persoonlijk vind ik dit erg, het kan immers beter.:banghead:
 

Petje71

Nieuw lid
Hallo Allen,

ik ben op mijn Columbus de maps (op de hd) aan het updaten naar v10 maar dat duurt nu al wel erg lang (al enkele dagen) Wanneer je op eject drukt zie je de voortgang en als het balkje vol is begint deze weer opnieuw vooraan. Verder geen foutmelding, kan ook gewoon navigeren met de dvd erin. Heb een jaar geleden succesvol v9 erop gezet, duurde toen maar 45 min. Ik heb begrepen dat elke versie van de maps op elke firmware moet kunnen draaien. Ik heb nu firmware 2684 en mijn hd heeft maar 2 partities.

Iemand een idee wat er mis is? of moet ik gewoon nog meer geduld hebben?
 

Petje71

Nieuw lid
Ja hij navigeert op dat moment idd van dvd maar is op de achtergrond nog steeds aan het kopieren, dat hoor je ook (met motor en muziek uit) en dat zie je aan het voortgangbalkje wanneer je op eject drukt. Duurt alleen nu al heel erg lang.
 

EdK

Forumguru
wel ik betwijfel het of hij wel copieert !
Als ik 4 Gb aan update moet doen met de Zenec vanaf USB naar de unit dan is hij ongeveer een uur bezig.
En met de columbus zou dat niet veel langer mogen duren lijkt me....

Kun je niet in een menu zien welke versie er nu op staat ( wel de DVD voordien verwijderen ) misschien staat je laatste versie er wel op maar zit hij in een continu update loop ?
 

Petje71

Nieuw lid
Volgens mij 7090 was het volume nummer van versie 9 die stond er dus op voor de update (was te zien in secret menu). Nu is het 8048 (v10) maar ook alleen met de dvd erin, zonder dvd staat er een streepje (-) er is dus nog niets gekopieerd lijkt wel.
 

Darkside

Forumguru
Kopieren van DVD naar HDD duurt bij ongeveer 50 a 60 minuten.
Nu al een paar x gedaan. En veel langer heeft het nooit geduurd.
Duurt het ook lang voordat het systeem herkend dat er een nieuwe versie DVD in zit?
Kan zijn dat de DVD slecht gelezen kan worden en er veel fout correcties nodig zijn.

Probeer eens een ander merk DVD
 

Petje71

Nieuw lid
Ik denk dat de partitie te klein is, wat ik zo lees op de site www.rnsfirmware.com. Maar lees overal dat kaartupdates altijd mogelijk zijn ook al heb je verouderde firmware. Maar op bovengenoemde site zeggen ze juist dat je een firmware update nodig hebt. Als het even kan doe ik dat liever niet, alles werkt verder naar behoren en mijn motto is meestal: If it ain't broken don't try to fix it.
 

Petje71

Nieuw lid
www.rnsfirmware.com : If you press eject the process shows, and it basically almost completes and then start over, time after time. This is caused by running out of room on the HDD.

Dat wordt dan of v9 blijven draaien of een firmware update
 
Bovenaan Onderaan