Voorruit sproeien: even geduld aub?

om1

Senior Member
Als ik mijn voorruit sproei, duurt het twee tellen voordat er werkelijk water komt. Is dit normaal bij een Rapid? Ik heb wel verwarming op de sproeiers. Achterruit en koplampen krijgen wel direct water. Even rondgekeken en niks gezien wat op een lek lijkt.

Edit: Grumble: typefout in topic title... hoe fix ik dat? Lamaar, gevonden!
 
Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
typefout in topic title... hoe fix ik dat?
Donateur worden - dan kun je volgens mij de titel wel bewerken.
Andere voordelen: je eigen berichten kun je onbeperkt bewerken of verwijderen (i.p.v. 24 uur max.) en je hebt geen last van reclamebanners.
 

om1

Senior Member
Er zit een klein uitklapmenutje "topic opties" in de topic kop.

Edit: en toch ook maar donateur geworden.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Kan ook antivriesbescherming zijn, dat de tubes deels leeglopen. Vandaar de vertraging voor het terug op druk brengen van de tubing bij inschakelen pompje.
 

om1

Senior Member
Zou kunnen, maar de achtersproeier heeft een veel langere leiding (met dus grotere kans op bevriezing) en die blijft wel vol water zitten.
 

Joske

Forumguru
Eigenlijk niet, want die heeft geen last van rijwind. De tubing onder de motorkap kan daar wel last van hebben. Maar is maar een hypothese, aangezien het bij andere modellen helemaal niet is. Mss een luie pomp? ;)
 

laagvlieger

Forumguru
Als ik dat hendeltje naar me toe trek om de ruiten te sproeien, hoor ik meteen een geluidje (iets wat op druk moet komen, alsof de vloeistof inderdaad van ver komt) en twee seconden laten komt er ook effectief wat uit.
 

om1

Senior Member
Ik was gisteren even bij de dealer voor iets anders, en ze hebben even gekeken/gemeten. De drukopbouw is volgens specificatie was de conclusie.
 

turboturbo

Forumguru
Als ik de sproeiers langer (paar dagen) niet gebruikt heb, duurt het ook even. Voor en achter. Gebruik ik de sproeiers kort erna nog eens dan spuit ie direct.
 

om1

Senior Member
Vandaag geprobeerd, als je kort wacht (minder dan een minuut) komt het iets sneller, maar het maakt niet veel uit. Achter en de koplampsproeiers werken wel altijd direct.
 
Bovenaan Onderaan