AutoWeek test Skoda Rapid Spaceback 14 april 2014

Gunner

Forumguru
Ik vind het geen lelijke auto om te zien. Leuk setje velgen eronder en je rijdt best in een leuk bakkie.
Mee eens. Reden dat ik voor de Octavia heb gekozen is dat ik het wel een dealbreaker vond dat ze nog de oude generatie infotainmentsysteem (navigatie etc) gebruikten en volgens mij ook nog de oude generatie motoren.

kreeg daarom het idee dat ze de oude meuk wat ze van de Golf VI over hadden vanuit wolfsburg naar tsjechie hadden gestuurd.... :D
 
Laatst bewerkt:

Gunner

Forumguru
@Gunner: waarop baseer je je dat ze oudere motoren zouden gebruiken?
ik meen dat gevraagd te hebben toen hij net in de showroom stond in maart vorig jaar. Volgens mij is het inmiddels wel veranderd. weinig info over te vinden op het net...

http://www.briskoda.net/forums/topic/278662-ea211-12tsi-engine/

Dit is het enige wat lijkt te suggereren dat er nog geen EA211 motor in zit, dat zijn de nieuwe zonder ketting maar weer met riem.

http://www.briskoda.net/forums/topic/265119-12-tsi-and-timing-chains/

Hier wordt ook over een ketting gesproken en dat de nieuwere modellen in de Octavia wel een riem hebben.

Maar goed, dat was niet eens het grootste probleem, de ketting- en nokkenasproblemen hebben ze wel opgelost, maar het verouderde interieur was voor mij het grootste probleem. Ik ruilde een Golf VI 1.8 TSI in en het interieus is bijna hetzelfde. Ik wilde wel eens wat anders ;)
 
Laatst bewerkt:

om1

Senior Member
Ik heb motorcode CBCZ. Is inderdaad 1 generatie voor EA211, maar is nog volop in productie. Om dat nou "oud" te noemen, hij loopt iig als een tein.

Inderdaad is bij het interieur veel geleend van VW, maar mij stoort dat niet. Door slim gebruik van bestaande componenten kan je de ontwerp en ontwikkelkosten van een auto laag houden. Zelfde geldt voor de Amundsen+, niet het allernieuwste, maar hij voldoet uitstekend. Als je alles spliksplinternieuw wil hebben betaal je er ook voor, en loop je weer het risico van kinderziektes ;)
 

Darkside

Forumguru
Denk ook dat dat de kracht van de rapid is. "bewezen" technology. voor een mooie prijs.
Je hebt airco, navi, electrische ramen, BT etc. Maar kan niet genieten van the latest and the greatest.
Maar krijgt daarvoor terug een net en ruim interieur.

Wel ben ik het met gunner eens dat het allemaal heel bekend voorkomt. Ikzelf heb nog een O2.
En voel me erg thuis in de rapid. Dan heb ik liever het o3 interieur (maar daar betaal je ook voor).
 

JJB

Lid
Bij mijn rapid werkt het tankklepje op de CV. Maar in het instructieboekje staat wel dat dit afhankelijk is van de uitvoering, zonder verder details te melden wanneer dat dan niet zo is.

Afgelopen week mijn nieuwe Rapid opgehaald, duurde wat langer dan aanvankelijk gepland. Ook bij de sedan (is het m.i. niet maar staat wel zo op het kenteken) in Elegance-uitvoering wordt het tankklepje vergrendeld door de cv.
Zal wanneer ik wat meer kilometers heb gereden mijn bevindingen melden op dit forum. Na 3 dagen en ruim 200 km is de eerste indruk in elk geval positief.
 
Bovenaan Onderaan