Freddy Loix eindigt met de Fabia S2000 op tweede plaats. Loix doet goede zaak voor kampioenschap.

Hetzer

Forumguru
loix_li0.jpg


Freddy Loix en co-rijder Johan Gitsels kunnen terugblikken op een geslaagde TAC Rally waarin ze met hun ŠKODA Fabia S2000 by BMA motorsport op een knappe tweede plaats eindigden. In de tussenstand van het kampioenschap blijft Freddy Loix aan de leiding.

Moeilijke omstandigheden zaterdagochtend in Tielt en omstreken dat gehuld was in een laag hangend wolkendek. “Op de eerste proef was ik niet zo snel maar tijdens de tweede en derde rit ging het een pak beter en draaiden we uitstekende tijden. De eerste rit vond ik het moeilijk maar nadien begon ik me zelfs in de mist te amuseren” aldus Freddy Loix. “Na vijf ritten namen we de leiding over van Hermen Kobus en zelfs na een lekke band tijdens de 7e rit bleven we op kop maar op pure snelheid konden we Kris Princen vandaag niet kloppen. In de derde ronde buigt hij zijn achterstand om in een voorsprong. Dat zegt genoeg. Al bij al ben ik zeer tevreden over mijn wedstrijd en voor het kampioenschap doen we een goede zaak. Uiteraard win ik liever maar we moeten realistisch blijven en durven zeggen dat er vandaag eentje sneller was.”

Afgelopen week brachten Freddy Loix en co-rijder Johan Gitsels veel tijd met elkaar door bij ontwikkelingstesten van de ŠKODA Fabia R5. “We reden daar op een onbekend parcours en dan komt het er op aan om goede nota’s te hebben. Tijdens de testen hebben we ons notasysteem nog verfijnd en dat hebben we vandaag in de praktijk kunnen omzetten. Deze ochtend reden we eigenlijk ook op onbekend terrein want door de mist kon je vaak maar enkele meters zien. Het is dan dat een co-rijder helemaal tot zijn recht komt. Ik gaf de nota’s minutieus aan en Freddy volgde alles tot in de puntjes op. Ik heb me geamuseerd en vond het leuk. Freddy vroeg constant bevestiging en als je hem die kan geven dan geeft dat enorme voldoening. Vandaag heb ik als co-rijder een enorme fijne, boeiende dag gehad en heb ik weer wat progressie gemaakt. We moeten tevreden zijn met onze tweede plaats. Meer zat er echt niet in. Princen is tijdens de twee laatste ronden bijzonder sterk voor de dag gekomen. We konden niet volgen en moesten hem laten gaan.”

Ook al heeft het ŠKODA duo niet gewonnen toch was er tevredenheid. “Voor het kampioenschap doen we een uitstekende zaak en behouden we de leiding want de WRC’s scoren niet voluit” zegt Vincent Struye, PR-verantwoordelijke ŠKODA België. “Een tweede plaats in een rally is altijd mooi en de leidersplaats in het kampioenschap is fantastisch! De ŠKODA Fabia S2000 was heel betrouwbaar en opnieuw heel snel. We reden één keer lek, dat kan altijd gebeuren, maar voor de rest draaide onze ŠKODA als een Zwitsers of beter gezegd een Tsjechisch uurwerk. Het is en blijft een heel betrouwbare wagen. Dat bewijs werd eens te meer geleverd.”

Tot slot ook grote tevredenheid bij Bernard Munster en het BMA motorsport team. “Voor de tweede wedstrijd op rij kennen we een probleemloze wedstrijd en dat maakt van mij een gelukkige en fiere teammanager. Mijn mensen hebben uitstekend gewerkt! Uiteraard is het plezanter om te winnen maar je moet realistisch blijven en durven vaststellen dat het niet om dezelfde categorie van wagens gaat. Kris Princen is een goede rijder en heeft verdiend gewonnen. Zijn Subaru is een totaal andere wagen dan onze ŠKODA Fabia S2000. Het zal niet gemakkelijk zijn om dit jaar de prestatie van de Haspengouw te herhalen. Regen in de volgende wedstrijd, de rally van Wallonië, is welkom. Daar wordt het nog moeilijker en zijn de WRC’s nog meer in het voordeel.”

Volgende wedstrijd
tac.png

TAC Rally

12/04/2014

Fanclub Freddy Loix
fanclublogo.png

Fanclub Freddy Loix
Genendries 29
3770 Millen

fanclub@freddyloixcom.

Klassement BRC na T.A.C
1 LOIX 38
2 Kobus 27
3 Dilley 20
4 Fumal 20
5 Princen 16
6 Ceupens 15
7 Hermann 13
8 Cherain 11

16.4.2014 | category: Motorsport
 
@Hetzer , dan houd ik me bij deze aanbevolen ;) . Volgende de week is wel kort dag en dik 200 km.
Edit , Ieper is ook 2 uur rijden zie ik net , leuk.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan