Škoda Octavia Combi 1.4 TSI G-TEC

Simon2604

Donateur
Weer een update na een maand of 6. Een klein 3 weken geleden weer het MIL. Uitgelezen weer deze foutcode. Nu moest de auto toch voor een grote beurt. Dus heb ik zelf een orignele lambdasensor besteld. Niet nieuw maar met 6000km ervaring. Deze is er tijdens de beurt afgelopen maandag ingezet en tot nu geen storing. Laten we hopen dat het zo blijft.

Ik was toevallig aan het kijken hoeveel cng octavia's er op marktplaats stonden. Hier kwam ik de volgende foto's tegen. 1670398960517.png
1670398980359.png
Nu heb ik deze niet in mijne zitten. Maar wil dit wel graag. Maar ik kan de onderdeel nummers niet vinden. Weet iemand van jullie dit?

Groet Simon
 

hemi24

Forumguru
Nu heb ik deze niet in mijne zitten. Maar wil dit wel graag. Maar ik kan de onderdeel nummers niet vinden. Weet iemand van jullie dit?

Wat zit er dan in jouw wagen?
Ik snap dat je met een CNG voertuig geen reservewiel hebt, maar de reparatie set zou er toch wel in moeten zitten…
 

Simon2604

Donateur
Ik heb wel een reparatie set. Maar deze ligt los in de wagen. Die schuim bakken heb ik niet. Maar kan in de online etka het onderdeelnummer niet vinden.
 

hemi24

Forumguru
Heb ook al gezocht en kan ze niet vinden…

Dat het bij jou los ligt, zou ook niet juist mogen zijn, lijkt mij?
 

Simon2604

Donateur
Het vreemde is dat de foto van het zelfde type is. En de laadvloer lijkt er namelijk ook op voorbereid te zijn. Misschien maar een ritje naar de dealer.
 

JPs_OC2

Forumguru
@Simon2604 Was aan het struinen op Ebay-kleinanzeigen.de en kwam de onderstaande onderdelen tegen. Wilde weer verder klikken maar ergens rinkelde er een belletje...... was er niet iemand op zoek naar zoiets? Ja dus.

Onderstaande foto's vergeleken met de foto's die je eerder hebt gepost (#23) en zo te zien lijken dit de opbergbakken die je zoekt.

1670880125193.png
1670880150684.png

1670880207822.png

Met de in de advertentie staande onderdeelnummers ff ge-Googled en bij ééntje ( 5E5 858 858 ) kwam de vermelding CNG naar voren.
Misschien kan je er wat mee. Wellicht om bij navraag bij de dealer te verifiëren of dit de juiste nummers/onderdelen zijn die je zoekt.

Anyhoo, hierbij de link naar de advertentie. Volgens de beschrijving zit er ook een mat bij en is alles splinternieuw.
 

Simon2604

Donateur
Even korte update. De storing na het vervangen van de 2e lambdasonde is sinds december niet terug gekomen.

Wel heb ik afgelopen weekend een nieuwe set velgen gehaald. Een zo goed als nieuwe set Audi Q3 velgen. Kwamen van een demo auto. En dinsdag nieuwe conti premium 7 banden er op laten leggen.

20230420_173205.jpg
Ook heb ik led achteruitrij en knipperlichten achter geplaatst.
 
Laatst bewerkt:

dirkornee

Nieuw lid
@Simon2604 Hoe is het inmiddels met de lambda storingen? Ik heb er nu zelf ook mee te maken, zelfde auto en blok (op benzine alleen). Heb sensor 1 bank 1 al vervangen, maar de storing is na een paar weken nu weer terug. Dus zit er aan te denken de tweede sensor ook te vervangen. Heeft dat het probleem definitief verholpen bij jou?
Ander vraagje: hoe rijdt de Octavia nu op die nieuwe sloffen? Maakt het een verschil? Mijn Octavia rijdt een tikkie onrustig vind ik, vroeg me af of dat in m'n banden kan zitten (ik rijd All Seasons van Conti, zaten er bij aanschaf al op).
 

Simon2604

Donateur
@dirkornee Heb de storing inmiddels niet meer terug gehad. Het probleem lijkt daar mee opgelost.

De banden rijden prima. Heel stabiel met veel regen. Deze zomer 2 weken in Luxemburg rond gereden en ze hebben me niet in de steek gelaten met grip (Nat en Droog). Als ik ze vergelijk met de banden die erop zaten bij de aanschaf (chinese meuk) is het een wereld van verschil. Heb zelf geen ervaring met All Seasons. Heb een winter en zomer set.
 

Tees

Donateur
Tsja, ten opzichte van goedkoper Chinese banden rijdt élke A-merk band beter. Ik vond het schokkend hoe slecht de banden die op m'n oude Faab zaten reden (kan t merk even niet meer reproduceren) en een verademing toen er Michelin CC's onder zaten.
Conti All Seasons zijn op zich goede banden, ik ben dus groot fan van de Michelin CCs, Vredestein Quatracs rijden er hier ook een aantal naar tevredenheid mee rond. Als de auto onrustig is, zou ik t dus niet direct daarin zoeken, tenzij ze ongelijkmatig afgesleten zijn. Balanceren kan helpen, uitlijnen soms ook, en beide niet heel duur.
 
Laatst bewerkt:

dirkornee

Nieuw lid
@Simon2604 Dank! Vandaag sensor nummer 2 besteld, hopelijk ben ik er dan ook vanaf. @Tees Wat de banden betreft, ik vermoed inderdaad dat ze gebalanceerd moeten worden en/of al verkeerd zijn afgesleten. De vorige eigenaar heeft een flinke stapel lood op de velgen laten plakken namelijk en de wagen moest ook al uitgelijnd worden na de aanschaf. Misschien toch maar eens laten balanceren ook nog dan, want nieuwe zomerbanden wil ik nog niet, eerst even de all seasons de winter door trekken (zit nog veel profiel op).
 

Tees

Donateur
Als er veel lood op zit is t niet onwaarschijnlijk dat (een van) de velgen niet goed rond zijn (is). De makkelijkste manier van corrigeren is dan veel lood erop. Als er netjes gebalanceerd is hoeft dat geen probleem te zijn, maar hangt er vanaf hoe netjes ze t gedaan hebben.
 

Simon2604

Donateur
Vandaag een dagje vrij vrij en morgen op vakantie. Dat betekent de auto netjes maken. Eerst gewassen (foam en met de hand) met CarPro Reset. De wielen staan nog in de carpro reload 2.0. Hierdoor zijn de wielen makkelijk af te nemen met een was handschoen. Daarna het geheel in capro hydrO2. Drogen en voila klaar voor de vakantie. 1714147919241.png
 

Herperduin

Forumguru
Look like new! Ga je de naafkapjes nog vervangen voor Skoda exemplaren of laat je de Audi’s zitten?
Fijne vakantie!
 
Bovenaan Onderaan