Veiligheidshamers bevestiging

chefkok

Actief lid
Het is me nog niet eerder opgevallen maar gisteren bleef ik met m'n jas ergens aan haken. Toen ik keek waaraan bleek dat het aan de bevestiging van de veiligheidshamer te zijn. De rechterkant idem dito: missen wij wat of zit het gewoon zo? Of moeten de hamertjes niet in het vak zitten?

Met vriendelijke groet,

Koert
 

Bijlagen

  • 20140203_111711.jpg
    20140203_111711.jpg
    82,6 KB · Weergaven: 406
  • 20140203_111658.jpg
    20140203_111658.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 373

mvneerbos

Senior Member
Zal vanmiddag eens kijken, maar zo'n bout is me niet opgevallen dus denk dat je wat mist inderdaad. Het lijkt ook wel of ze bij jou gewoon los zitten in de bakken, terwijl ze bij mij vast zitten aan de rand.
 
Bij mij liggen ze los in het vak, de dealer heeft ze helemaal niet bevestigd. Vind dat al raar, stel dat je een keer op de kop komt te liggen dan vliegen die dingen de hele auto door.
 

Joske

Forumguru
Bij mij liggen ze los in het vak, de dealer heeft ze helemaal niet bevestigd. Vind dat al raar, stel dat je een keer op de kop komt te liggen dan vliegen die dingen de hele auto door.
en hoeveel "klaar-maak-kosten" (of hoe het beest ook mag noemen) betalen jullie nu alweer bij aflevering van een nieuwe wagen?!

dan heb ik liever géén lifehammers in de wagen dan 2 stuks die OF los liggen OF krakkemikkig bevestigd zijn..

Zoiets moet gewoon deftig gemonteerd worden, punt aan de lijn :)
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij moeten ze andersom. Dus boutje naar binnen en lifehammer aan de buitenkant.

1075179_1.jpg
 

Darkside

Forumguru
Zo zitten ze bij mijn O2 ook. Maar zag laatst (Weet niet meer precies) dat ze nu in de deur gemonteerd worden.
Leek mij ook minder.
 

chefkok

Actief lid
Dank voor de reakties: ik geloof dat ik ze er maar uithaal (die punt aan de binnenkant van het portiervak vind ik ook niet veel).

Mvg,

Koert
 

RoelF

Forumguru
Mijn dealer heeft het weer anders gedaan (beide kanten). Ik vind het wel netjes zo.

IMG_0510.JPG
 

Arnoldotje

Forumguru
"klaar-maak-kosten"
:deuk::maakmegek:

Maar ff OT: in de instructie staat dat er geen belemmeringen mogen zitten bij de deur in verband met de gordijn airbags of knie airbag (1 van de 2), dus wellicht is dat de reden dat de dealer ze aan de binnenkant monteert.
 

CDO

Forumguru
Ik ben altijd bang dat de dealer niet goed opgelet heeft en hem door de bekabeling heeft heen gestoken:tegek:

Alle gekheid op een stokje: bij mij ook gewoon tegen de middenconsole gemonteerd zowel links als rechts naast de pook zoals bij BSdV
 
Die van mij zijn aan de vloermatten gemonteerd.... Prima plek want je hebt er geen last van. Maaarrrrrr..... Tijdens een aanrijden of te water geraken lastig te bereiken... :wavecry:
 

henriz

Forumguru
Je lifehammer zit aan de juiste kant, in het vak, maar de schroef waarmee de klem vast zit is verkeerd gemonteerd. Hierdoor komt de klem in z'n geheel te ver naar buiten en steekt een bout uit.
Zo is de hamer bij mij bevestigd:
 

Bijlagen

  • WP_20140204_001_jpg.jpg
    WP_20140204_001_jpg.jpg
    162,1 KB · Weergaven: 241

Canon-Eye

Forumguru
Die van mij zijn aan de vloermatten gemonteerd.... Prima plek want je hebt er geen last van. Maaarrrrrr..... Tijdens een aanrijden of te water geraken lastig te bereiken... :wavecry:
Bij mij zitten ze ook aan de vloerbedekking, tegen de binnenkant van de dorpels. Inderdaad geen last van - maar als je ondersteboven in de gordels hangt, dan ga je er niet bij kunnen.

Eigenlijk is de enige plek waar iedereen er altijd bij kan en niemand er last van heeft: in het midden tegen de hemelbekleding. Dan is er dus eigenlijk ook maar eentje nodig.
Maar ja, dat is natuurlijk weer géén gezicht... :tongue:

<edit> En in de portiervakken vind ik dan ook weer helemaal niks, want dat blokkeert andere spullen die ik daar voor het grijpen wil hebben.
 

Gieltje

Actief lid
Je lifehammer zit aan de juiste kant, in het vak, maar de schroef waarmee de klem vast zit is verkeerd gemonteerd. Hierdoor komt de klem in z'n geheel te ver naar buiten en steekt een bout uit.
Zo is de hamer bij mij bevestigd:
En zo zit het bij mij ook.
 

Darkside

Forumguru
Eigenlijk is de enige plek waar iedereen er altijd bij kan en niemand er last van heeft: in het midden tegen de hemelbekleding. Dan is er dus eigenlijk ook maar eentje nodig.
Maar ja, dat is natuurlijk weer géén gezicht... :tongue:
.
Daar zit ie bij de auto van mijn vrouw ook. ( maar dat is geen Skoda)
 

Kinv

Lid
Bij mij zitten ze ook aan de vloerbedekking, tegen de binnenkant van de dorpels. Inderdaad geen last van - maar als je ondersteboven in de gordels hangt, dan ga je er niet bij kunnen.

Eigenlijk is de enige plek waar iedereen er altijd bij kan en niemand er last van heeft: in het midden tegen de hemelbekleding. Dan is er dus eigenlijk ook maar eentje nodig.
Maar ja, dat is natuurlijk weer géén gezicht... :tongue:

<edit> En in de portiervakken vind ik dan ook weer helemaal niks, want dat blokkeert andere spullen die ik daar voor het grijpen wil hebben.

Auto niet bij dealer gekocht maar inderdaad ook bij mij in eerste instantie aan de binnenkant dorpels bevestigd. De lifehammer aan de bestuurderszijde weggehaald en in het midden tegen opstaande kant achterbank bevestigt. Chauffeur kan er dan altijd bij.
 

Rallye

Forumguru
Mijn dealer deed het ook niet, maar is het nou zo gek van mij gedacht dat een dealer even vraagt waar je die dingen wilt hebben? Bij mijn RS zat er één in de voetenruimte van de achterbank, links. Daar werd hij meteen afgetrapt en was hij bovendien niet bereikbaar voor degene die evt. rechts achterin zit. Dus nu zit hij ook beven de tunnel in het midden.

De nieuwe bevestiging van de lifehammer vind ik erg lelijk. Bovendien is zo je portiervak deel onbruikbaar. Gaat hij niet ook nog een rammelen op het harde plastic?
 

turboturbo

Forumguru
Eigenlijk is de enige plek waar iedereen er altijd bij kan en niemand er last van heeft: in het midden tegen de hemelbekleding. Dan is er dus eigenlijk ook maar eentje nodig.
Maar ja, dat is natuurlijk weer géén gezicht... :tongue:
Ik moet zeggen; ik heb de life-hammer tegen de hemel bekleding gemonteerd, en je ziet er niks van! (hoe vaak kijk je nou naar je dak)

Bovendien heb ik liever dat ik er half bewusteloos in m'n gordel hangend daadwerkelijk bij kan, dan dat ik verzuip in een auto waar die lelijke hamer netjes weggewerkt was bij m'n voeten waar ik er niet bij kon. Of wel bij kon, maar gedesorienteerd etc het ding niet te pakken kreeg. :wavecry:

Je beleving van de werkelijkheid bij een situatie waarbij de auto op de kop ligt, schijnt in je hersenpan aardig maf te zijn. Je moet je daarbij realiseren dat je dan dus met je armen in de lucht (tegen de zwaartekracht in) moet zwaaien om erbij te kunnen. Eenmaal aan de hemelbekleding gemonteerd, hoef je alleen maar naar onder te reiken en zit de hamer ook nog in je zichtveld als het goed is.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan