Wrappen + bestickering Tesla

leon-cupra

Forumguru
Laat ik nog eens een topic aanmaken … neen geen nieuw “mijn wagen”-topic. Weet het , de Tesla is al 6 maanden in bezit. Normaal gezien was ik al 6 maanden op zoek naar iets anders maar neen, de Tesla blijft nog wel even (beangstigt mij wel een beetje :pardon:).

We gaan het eens totaal over een andere boeg gooien. Iets wat ik nog nooit gedaan heb en neen, niet langer dan 1jaar met een wagen rijden maar wrappen. Dat is hetgeen ik van plan ben. Was eigenlijk al van in het begin het plan (anders had ik nooit een zwarte genomen). Partner juicht het helemaal toe: ze weet als ik die kosten ga doen, dat ik de wagen volgend jaar niet te koop zal zetten en het wordt ook niet betaald met het privé-geld.

De Tesla is nl mijn eigen bedrijfswagen. Kosten kunnen lekker in de boekhouding van het bedrijf aangezien ik er ergens ook een rijdend reclamebord van wil maken voor de toekomstige webshop. Geheel moet nog wel stijlvol blijven anders gaat er niemand meer willen meerijden.

Dus het eerste: wrapper / ontwerper zoeken. 2 bedrijven aangesproken. Eentje al antwoord van gehad. Prijs lag in de grootorde dat ik verwachtte (desondanks wel nog veel geld). Tweede bedrijf nog geen reactie van (mss in verlof of zal eens moeten bellen/langsgaan).

Tweede: kleurtje. Dat is een moeilijke. Het aanbod is nl gigantisch. Type wrap (mat, glossy, chroom, metallic) en dan de kleur zorgt voor een enorme waaier aan mogelijkheden. Mat - chroom gaat sowieso afvallen. Zal wss gewoon een glossy/metallic wrap worden. De kleur: neig momenteel enorm naar iets groen of blauw. Groen omwille dat de bij de zoektocht naar een 530e beiden een groen i4 zagen staan en bij zowel mezelf als mijn partner was het van “waaaaawww”.
Deze dus:
IMG_2815.jpeg
Voor de tesla lijkt mij zoiets een prachtig kleurtje maar uiteindelijk als reclame mss redelijk anoniem. Dus als het groen wordt een iets opvallender groen.

Deze groene wraps al online gevonden
die mij wel aanspreken.
IMG_2803.jpeg IMG_2805.jpeg IMG_2806.jpeg IMG_2808.jpg

Daarnaast blauw: had eigenlijk mijn zinnen op blauwe model Y gezet. Maatje van mijn zoon zijn vader heeft dat blauw van tesla. Enorm knap op de model Y maja , kon een mooie deal maken met de Cayman dus moest ik mij neerleggen bij zwart.

Het blauw van tesla ga ik als wrap niet doen. Is te gewoontjes wanneer het bedoeld is om positief op te vallen.

Dit online al gevonden.
IMG_2814.jpeg IMG_2813.jpeg IMG_2811.jpeg IMG_2810.jpeg

Wie heeft er nog suggesties, zowel naar kleur als wrapper (liefst regio west-Vlaanderen). Shoot !
 

Bijlagen

  • IMG_2809.jpeg
    IMG_2809.jpeg
    84 KB · Weergaven: 4
  • IMG_2812.jpeg
    IMG_2812.jpeg
    83,2 KB · Weergaven: 4

MacRembrandt

Forumguru
Er staat precies zo’n donkergroene (als i4) Y bij mij in de straat. Prachtig.
Kan helaas geen foto maken omdat ik op vakantie ben.

Gezien de prijzen van kleurtjes bij Tesla, is wrappen dan vergelijkbaar of nog steeds duurder?
 

leon-cupra

Forumguru
Wrappen van een Model Y kost tussen de 2.500€ en 3.000€. Bij mij zal er nog een beetje bijkomen voor de reclame. Dus beetje gelijkwaardig aan vb het nieuwe QuickSilver of dat cherry red van Tesla.
Nu, de andere kleuren van Tesla zouden voor hetgeen ik van plan ben ook niet van toepassing zijn, dus een wrap is in mijn geval wel de beste oplossing.
 

Kanerr

Forumguru
Hmm.. Ik vind de Inozetek BRG wel erg gaaf! Valt op maar niet teveel :)
Blauw.. Ja.. Ik vind het niet zo geslaagd.
 

JeSko

Forumguru
Inozetek is wel meteen zowat de duurste folie verkrijgbaar, dan zit je echt wel ver over 4000 euro voor een volledige wrap.
 

leon-cupra

Forumguru
Tijdje over de wrap liggen denken. We gaan het niet doen. Voel dat het elk moment terug kan beginnen kriebelen voor iets anders. Het blijft veel geld , wrapping, en blijft moeite hebben met geld uit te geven aan extra’s voor een wagen.

De belettering is nog even af te wachten. Heb binnenkort een gesprek met mijn baas. Mss ligt een bedrijfswagen op tafel. Afhankelijk van die uitkomst zal de Tesla al dan niet beletterd worden. Komt er een bedrijfswagen (kans is relatief klein), ga ik wel proberen te negotiëren om die wagen te mogen bestickeren met mijn reclame.
 

hemi24

Forumguru
Een bedrijfswagen van de firma waar je werkt, laten bestickeren met reclame voor je eigen “start-up”…

Vind ik persoonlijk een behoorlijk kromme gedachtenkronkel..!

:sterretjes:

Tenzij je je vrouw bedoelt met “mijn baas”…
 

leon-cupra

Forumguru
Als er een bedrijfswagen komt zal het gewoon een vraag zijn naar mijn wkg toe. Een nee heb je, een ja kan je krijgen. Uiteraard hoeft hij dat dan niet te betalen. Dat doe ik dan met mijn bedrijfje. Ben ik morgen weg, laat ik de wagen achter zonder bestickering in de staat zoals ervoor. Niet meer dan normaal.

En waarom zou ik dat niet vragen. Geen enkele wagen is bij ons bestickerd met reclame, enkel de vrachtwagens. De wagens van collega’s, de camionetten van de chauffeurs … nergens reclame. Wij zijn een bedrijf waar reclame niet van belang is omdat het aantal klanten en leverancier zo gering is dat iedereen niet om elkaar heen kan.

Mijn bedrijfje is ook geen bedrijf om echt volledig van te kunnen leven. Hij moet dus zeker geen schrik hebben dat ik morgen weg ben omdat het zo goed gaat met mijn bedrijfje. Beide zaken zijn ook perfect verenigbaar met elkaar. Het 1 heeft niets te maken met het ander en we zullen nooit concurrenten worden van elkaar. Integendeel, ik zou hen nog kunnen helpen.

Dat er dan zijn bedrijfswagen met mijn reclame op zijn parking staat , tja , wat maakt dat uit. Als er geen bedrijfswagen komt , dat staat er op zijn parking binnenkort een tesla met mijn reclame.

Zie niet zozeer het probleem. :arghh:
 

Tees

Donateur
Ik snap t punt van @hemi24 wel, die auto is van de werkgever, als er dan reclame voor een ander bedrijf op staat (ook al is dat niet een concurrent) zou ik dat ook wat apart vinden.
Het kan natuurlijk dat jouw werkgever het prima vindt, maar het is geen gek idee om deze gedachte ook even tot je te laten komen.
 

leon-cupra

Forumguru
Snap jullie punt wel ergens, het is geen alledaagse vraag maar anderzijds zien jullie een “probleem” waar er eigenlijk geen is. Moesten de andere wagens van de collega’s bestickerd zijn , zou het idd niet passen om zo een vraag te stellen. Maar in het geval van mijn werk waar reclame niet van toepassing is ….
Uiteindelijk is het mijn baas die er dan akkoord mee moet gaan. Maar ben er vrij zeker van dat hij daar geen problemen mee zou hebben. Er is geen belangenvermenging of concurrentie mee gemoeid. Denk zelfs nog dat hij de kosten ervoor zou betalen om dan een salarisverhoging een paar maandjes uit te stellen.

Het zou absoluut niet kunnen dat ik dat ongevraagd zou doen, maar als mijn baas er akkoord mee zou zijn , waar zit dan de kromme gedachtekronkel ?

Ik gebruik ook af en toe de de bedrijfswagen van mijn partner om mijn pakketjes van mijn shop weg te doen … kan dan eigenlijk ook niet … :pieker:

Maar de kans dat er een bedrijfswagen komt is eigenlijk heel klein. Bedoeling is om een ander voorstel erdoor te drukken. Geeft mij wat meer vrijheid in autokeuze :D
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
wat is daar mis mee? Dergelijke zaken gebeuren nu al, wel mits betaling. Zijn mensen die reclamepanelen aan hun zijgevel van hun woning laten hangen …

Je zou eens de vraag moeten stellen op een forum om tegen betaling een subtiele reclame op hun wagen te mogen plakken. Je zou nog heel versteld staan. Voor heel veel mensen is een wagen maar wat ijzer om hun van a naar b te verplaatsen en dat hun veel geld kost. Als er dan iemand wat tegemoet kan komen in de kosten …

En neen , ben dat niet van plan.
 

Japanese Power

Donateur
Ik zie het probleem niet zolang als je dit in een goede verstandhouding met je werkgever bespreekt. Er zullen wel vaker auto’s bij je werk staan met reclame op van bv. leveranciers of klanten. Als jullie geen concurrenten van elkaar zijn dan boeit het sowieso toch niet…
 

leon-cupra

Forumguru
Hap juist niets. Weet ook wel dat jouw reactie provocerend/plagend … was.
Geef gewoon een reactie. Niets meer.
 
Bovenaan Onderaan