Welke zomerbanden voor Fabia II

DB200

Lid
Onze Fabia had APK afkeur op de zomerbanden vanwege scheurvorming. Nu staat-ie op de winterbanden set. Michelin Energy Saver, wat er nu op zit, is niet meer te krijgen.

Welke band (195/55-15) is naar jullie ervaring het beste alternatief:
- Nokian Wetproof
- Continental UltraContact
- Michelin XM2 Plus
 

Pindasaus

Forumguru
Je zou ook in 185/60R15 kunnen zoeken, dat is de standaardmaat op de F3. Zelfde wanghoogte, tikkie smaller. Dus ook nét wat zuiniger. Wie weet is daar meer in te krijgen. De Continental UltraContact is in ieder geval in beide maten verkrijgbaar.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Hankook Ventus Prime 3
is ook nog het overwegen waard.

Vredestein Ultrac;
Michelin Primacy 4;
Dunlop SP Sport Blueresponse;
Pirelli P1 Cinturato Verde;
Bridgestone Turanza;

Keus genoeg in de maat 195/55R15..!
 

DB200

Lid
Er is inderdaad keuze genoeg. Ik had uit alle mogelijkheden een selectie gemaakt van 3 types/merken en vroeg met af of iemand specifieke ervaring had met een of meerdere typen band.

Zelf neig ik naar de Continental gezien prijs/prestatie verhouding op papier. Maar goed, de praktijk houd zich niet altijd aan de theorie, dus ervaringen zijn welkom.
 

Captain Hook

Forumguru
Serieus een Fabia II? Wat ga je er mee doen? Dagelijks rondjes op de Nürburgring ofzo? :D

Kijk naar één van de bekende merken en kies of er niet toevallig een aanbieding is qua banden bij een of 't andere keten/lokale (vak)garages. Desnoods kies je voor een 4-seizoensband. Ben je gelijk voor alle neerlandse jaargetijden klaar. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van hoeveel km's je er mee denkt te gaan rijden.
 

Tees

Donateur
Waarom zou je bij een wat oudere auto niet kritisch zijn op je bandenkeuze? Volgens mij heeft een oude Fabia net zo veel grip nodig als een moderne, en zijn banden bij elke auto je enige contact met de weg.
 

Captain Hook

Forumguru
Dus @Tees ; wat is er dan mis om gewoon één van de bekende merken te nemen (zoals ik al zei)?
De top 4/5 is ieder jaar bij allerlei soorten bandentesten goed gelijk verdeeld. Afhankelijk van de specifieke maat c.q. type (zomer/winter/4-seizoens) is het telkens weer stuivertje wisselen tussen de grote merken. :koffie:
 
Bovenaan Onderaan