welke mistlampen in bumper

aad Schouten

Nieuw lid
Goedemiddag pas trotse eigenaar geworden van een yeti ,welke mistlampen passen er in de bumper onderin
 

Bijlagen

  • auto1.jpg
    auto1.jpg
    205,4 KB · Weergaven: 21

Tees

Donateur
@hemi24 volgens mij doelde TS op t antwoord dat @Erik_NL gaf: hoe kan ik hier mistvoorlampen inbouwen en welke heb ik nodig?
Ik vraag me trouwens af of het zo eenvoudig is als 2 lichtunits inbouwen. Er zal in ieder geval een andere lichtknop ingezet moeten worden, misschien wat softwarematigs aangepast worden, en als je veel pech hebt heb je een andere module nodig. Dat laatste weet iemand als @Antera of @VAG-man wellicht?
 

Tees

Donateur
Dat zijn wel akelig hóóg geplaatste mistlampen dan. De link van @Erik_NL lijken keurig in de uitsparingen onderin de bumper te kunnen, dat lijkt mij en logischere plek voor mistlampen?
 

hemi24

Forumguru
De facelift versie van de Yeti had de mistlampen wel weer onderin de bumper, maar bij de eerste versie zaten ze inderdaad wat hoog.
Bij de Kodiaq zaten ze ook vrij hoog, maar dat heb ik nooit als storend ervaren...
 

Tees

Donateur
Tsja, hoe vaak gebruik je nou je mistvoorlampen...tis maar héél zelden minder dan 50m zicht, en dan rijd ik als t ff kan niet. Dus ik kan ook niet zeggen dat ik last heb van de (in mijn geval keurig lage) plaatsing van m'n mistvoorlampen (die overigens wel prima werken als bochtenverlichting)
 

EdK

Forumguru
Ach die lampen in de Yeti mogen dan wel hoog zitten , maar de spiegels (reflectoren) zorgen ervoor dat je toch een niet storend lichtbeeld hebt.
Heb in de ruime 7 jaar dat ik de Yeti heb gereden nooit een tegenligger gehad die seinde omdat hij last had van dit licht als dit aanstond....

Kom soms buikschuivers tegen die hun koplampen net iets meer dan 40cm van wegdek hangen en je evengoed nog weten te verblinden !
Of ze de lampen op hun kop erin hebben gekregen....
 

Cordoba

Forumguru
Tsja, hoe vaak gebruik je nou je mistvoorlampen...tis maar héél zelden minder dan 50m zicht, en dan rijd ik als t ff kan niet. Dus ik kan ook niet zeggen dat ik last heb van de (in mijn geval keurig lage) plaatsing van m'n mistvoorlampen (die overigens wel prima werken als bochtenverlichting)
Mistáchterlicht mag je pas met minder dan 50 m zicht gebruiken, mistvóórlampen bij minder dan 200 m, en dat komt toch regelmatig voor, zeker in de vroege ochtend of 's nachts.
 

Canon-Eye

Forumguru
Op de 4 smalle onverlichte wegen die naar onze dorpskern leiden wil nog wel eens een clubje reeën oversteken tussen een weiland aan de ene kant en een akker of bosrand aan de andere. Daar rij ik in het donker niet sneller dan rond de 50-55 km/u met groot licht én mistlichten aan. Die laatste hebben dan de rol van breedstralers, die maken dat je zo'n roedel net iets eerder aan ziet komen. Afhankelijk van de maat weegt zo'n beest al snel 30 à 40 kg of nog meer en dankzij die mistlampen heb ik die tot nu toe al een keer of 4 kunnen vermijden.
Dat dit formeel niet is toegestaan boeit me eerlijk gezegd niet zo; naar hun aard verblinden ze sowieso niet, dus het grote licht dimmen volstaat als er eens een tegenligger is.
 

Eltjo

Forumguru
Ik gebruik mistlampen vóór voornamelijk om te seinen naar die idioten die hun mistlampen achter bij meer dan 50m zicht aan hebben.;)
En in B rijden ze met regen met de mistlampen aan. Ale, da’s men daar gewoon hè. Maar dan zie ik alleen veel rode waas, vooral in het donker en het onderscheid tussen licht en remmen wordt miinder.
 

Rallye

Forumguru
Italië ook. Na elke bult rij je opeens op felle rode lichten (in het slechte geval ook nog twee) af……
 
Bovenaan Onderaan