vraagje radio stream.

<font color="blue"> Ik vraag mij af of de "Stream" radio ook aux-in heeft. En of ik een Woofer kan aansluiten op de radio.

Verder weet iemand wat het officiele modelnummer is van de radio? Merk weet ik inmiddels, ergens gelezen dat het een Blaupunkt is.

Sorry voor deze topic. Het zal wel ergens staan, maar heb geprobeerd het op te zoeken. Maar niet kunnen vinden.</font>
 

Beker

Actief lid
Momere,

De stream heeft geen aux-in maar kan wel een externe wisselaar aansturen. Nu zijn er kabeltjes te koop (zie bijvoorbeeld: http://www.dension4u.de/shop/product_info.php?cPath=83&amp;products_id=167)) waarmee je een mp3 speler oid kunt aansluiten. Deze kabels laten de radio doen alsof er een wisselaar is aangesloten terwijl dit dus gewoon een ander aparaat is.

Er is inderdaad al eerder een topic over geweest. Ik ben echter wel nieuwsgierig of iemand al ervaring met een dergelijk kabeltje heeft....

De radio heeft geen aux-uit (voor een woofer)
 
Wat ik eerder bij een af fabriek radio heb gedaan is de speakeruitgang met een "kastje" afzwakken zodat het signaal geschikt wordt voor een versterker. Dan een versterker eraan die zowel de subwoofer als de twee (nu afgekapte speakers) weer aanstuurt. Het resultaat was goed. (En het geluid over de speakers was ook beter omdat deze beter werden aangestuurd). Je kunt het helemaal afmaken door een 5 kanaalsversterker aan te schaffen. 1 kanaal voor de sub, de andere 4 voor de speakers.
 

VEEJAY

Forumguru
Gaaf hoe iedereen bezig is met zijn installaties, we moeten echt een keer meeten en elkaars spul bewonderen!
 

Arjen

Actief lid
@Beker: Hoe weet je dat de Stream een aansluiting heeft voor een CD-wisselaar, waar je met dat kabeltje een via een RCA-plug (cinch) iets kunt aansturen.

Ik heb daarover zelf nooit iets kunnen vinden. De stream manual meldt wel iets over 'operating external CD changer', maar maakt verder niets duidelijk. Ook bij de Brief technical Description wordt 'Auxiliary audio inputs' genoemd. En verder wederom niets.
 

Beker

Actief lid

Bijlagen

  • 4361-stream achterkant.JPG
    4361-stream achterkant.JPG
    63,8 KB · Weergaven: 39
Bovenaan Onderaan