Voetje van zonneklep demonteren

MarkvdD

Forumguru
Omdat het rechter pootje van de zonneklep is gebroken wil ik dat voetje demonteren om een nieuwe (goeie gebruikte) zonneklep te monteren. Het schroefje van het voetje los gehaald maar ik krijg met geen mogelijkheid, zonder grof geweld te gebruiken, het voetje eruit?

Wat is de truc om die los te halen?

0ec03724d200d806e97d5fd18e55f6a5.jpg
 

EdK

Forumguru
Als ik het zo zie zou je zeggen dat er twee schroeven zittenéén dus onder dat klepje en moet je dat pootje er uit draaien ( als dat kan ? ) en dat er onder nog een tweede onder zit ?

En ja anders misschien even @Tees vragen of die een pdf view heeft !?
 

MarkvdD

Forumguru
Ik kan het voetje wel op en neer bewegen nu, het voelt niet dat er nog een schroef zit.

@Tees , heb jij hier een pdf view van?
 

ertromp

Forumguru
zonneklep.jpg

Zit aan de voorkant dus achter de bekleding met een hoekje die nr.7. Dus iets naar achteren trekken als je schroef nr. 5 los is
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

MarkvdD

Forumguru
Thanks voor de instructie :giggle:

Zal dit weekend nog eens proberen want ik het het precies zo geprobeerd en daarmee kwam hij niet los. Zal wel onder net een andere hoek moeten lostrekken dan.

Nog een ander vraagje wat jij misschien ook weet, is het artikelnummer van de zonneklep van de OC1 en OC2 hetzelfde? Verwacht van wel maar toch even voor de zekerheid. Ik heb via de onderdelenlijn een zonneklep gevonden en die is voor het pre-facelift model.
 

MarkvdD

Forumguru
Oh ok, dan kan ik beter naar het juiste artikelnummer zoeken. Dan moet ik toch eerst het voetje eruit hebben want daar zal denk ik het nummer op staan.

Qua kleuren is dan toch maar één crème variant?

Bedankt zover :giggle:
 

hemi24

Forumguru
Foto lijkt me grijs?

Voetje eruit is schroefje verwijderen en dan eruit trekken/kantelen.
Moeilijker wordt het niet…

Haakt als het ware achter de dakrand.
 

MarkvdD

Forumguru
Spannender kan het ook niet zijn maar toch krijg ik hem op die manier (nog) niet los. Heb er flink aan getrokken (kant van het schroefje omlaag) terwijl je helemaal niet verwacht dat het met kracht zou hoeven maar toch kwam ie nog niet los.

Ik ga er vanavond nog even naar kijken.
 
Bovenaan Onderaan