Vloermat (apart te koop?)

Testedoene

Forumguru
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met Winparts of een andere webshop waar je vloermatten apart kan aankopen? Ik zoek enkel de vloermat voor de bestuurder om verspilling tegen te gaan. Ik zoek wel een perfecte pasmaat
 

EdK

Forumguru


Kijk eens bij één van deze twee !
Laatste is in algemeen bij Skoda vandaan
Eerste link is eigen toko

Maar ga er van uit dat je 1 mat niet zo snel zal vinden, gaat meestal in set van voor en achtermatten apart...
Wil je alleen bestuurderskant dan denk ik dat je meer kans maakt op een sloperij
 

Rallye

Forumguru
Ik weet dat juist de RS-matten aan de bestuurderszijde voor een Octavia 3 bij de dealer apart verkrijgbaar waren. Voor de O4 misschien ook?
 

Testedoene

Forumguru
Ik weet dat juist de RS-matten aan de bestuurderszijde voor een Octavia 3 bij de dealer apart verkrijgbaar waren. Voor de O4 misschien ook?
Klopt inderdaad. Ik zoek eentje voor de Octa 3 van mijn vrouw. De rest van de matten is in nieuwstaat dus wil ik mijn steentje bijdragen om wat grondstoffen te sparen
 

Tees

Donateur
Gemiddeld genomen verkoopt Winparts goed spul, ze verkopen weinig B-merken. En de service is prima! Dus ik zou de gok gewoon nemen (of toch een set van beide voormatten doen als je origineel wil hebben, wat ik wel zou willen)
 

kwillems

Donateur
Waar je nog wel over na zou kunnen denken is mogelijk kleurverschil tussen de nieuwe mat en de reeds aanwezige mat voor de bijrijdersstoel. Ik kan me voorstellen dat er verschil is. Je moet voor jezelf nagaan of jij of je vrouw zich daaraan zullen storen.
 

Canon-Eye

Forumguru
Om er "last" van te hebben moet dat eventuele kleurverschil dan wel vrij groot zijn, anders ga je dat normaal gesproken niet zien: er zit een middenconsole tussen en bovendien is de lichtval anders.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Mijn O3 mat is ook helemaal naar de gallemiezen (na 96.000km). Is wel een leaseauto maar de LM gaat vast geen nieuwe mat vergoeden. Maar voor 13,99 euro inclusief verzenden kan een nieuwe mat geen kwaad :)
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Wat een verschil
ef0bfc56a59c414267d9c31550277877.jpg
 

Captain Hook

Forumguru
Da's toch knap om dat zo doorgesleten te krijgen!

Dat moet toch wel grof schoeisel met schuurpapier eronder wezen. :D

De matten in onze Roomster liggen er nu ruim 12 jaar in. Maar die zijn nog steeds niet doorgesleten...
 

EdK

Forumguru
Bij me Fabia excact hetzelfde gehad na 2 jaar.
En geen schuurpapier onder me werkschoenen
Kwaliteit lijkt stuk minder dan die bij me vorige Skoda's
Matten toen vervangen voor Rubber matten en stuk slijt vaster en zeer makkelijk schoon te houden
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik doe ook niets bijzonders tijdens het rijden, dus ik weet het ook niet. Maar de kwaliteit lijkt mij ook niet heel erg premium. Ook de nieuwe (Winparts) mat is bijvoorbeeld vrij dun. Maar het ziet er niet naar uit dat ik er nogmaals zoveel kilometers mee zal rijden, dus het zal mijn tijd wel duren ;)
 

Tees

Donateur
Skoda heeft volgens mij ook 2 kwaliteiten matten, ik heb laatste voor m'n O2 nieuwe matten gekocht, en toen de premium gekocht. En die was duidelijk steviger dan de normale variant. De originele matten waren ook dusdanig versleten dat ze aan de randjes snel omklapten, en dat vond ik link bij m'n rechtervoet (bleef er soms aan hangen).
 

EdK

Forumguru
Skoda heeft volgens mij ook 2 kwaliteiten matten
Klopt, en bij de dealer Lakeman werd altijd de goede kwaliteit er in gedaan, maar ja Heron was net als AH en lette op de kleintjes.
Dus kreeg je de goedkope versie erin, en die zijn in no time naar de knoppe ! Al heb je fluwelen zolen onder de schoenen....
 

Testedoene

Forumguru
Het klopt inderdaad dat ze niet de dikste zijn maar het zal goedkoper zijn om op zijn loopbaan een extra enkel matje te bestellen dan een extra volledige set. Ondertussen ook eentje voor mijn vader geleverd gekregen en idem daar. Ik zorg bij aankoop van de auto altijd dat de beste matten meegeleverd worden maar het verschil valt heel goed mee. Op mijn originele mag zat er trouwens geen hielstrook en op de nu bestelde wel.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Mijn nieuwe mat is al weer naar de gallemiezen. Het voetstuk blijkt geplakt en dat laat los.
Gereclameerd bij Winparts en ik krijg een nieuwe. Deze staat echter in backorder, dus het wordt ergens in juli.
 
Bovenaan Onderaan