VAg-com en Citigo, Mii, Up...iemand al bekend met enkele mogelijkheden?

Is er al iemand bekend met de mogelijkheden die in te stellen zijn via vag-com voor citigo, mii en up? coming home/leaving home? panoramadak sluiten als AB ingehouden wordt, noem maar op?
Of zijn er opties in te stellen via dat navi/boordcomputer ding? Een maxidot hebben deze auto's namelijk niet...
 
Haha...dat heb ik precies hetzelfde..heb alleen nog een 11.2 kabel en die is nog niet geschikt voor de Mii ;)
Kan ook nog vrij weinig vinden op internet wat er in te stellen is met vagcom voor de mii, up en citigo.....niemand?? :(
 

My1stIbi

Actief lid
Hoe bedoel je een 11.2 kabel? Aziatische import?
Op seatforum.de is er ook al een topic over, alleen nog leeg... Ik heb op VWVortex een thread gestart, hopelijk reageert Ross-Tech zelf.

Edit: Als ik zoek op de Mii op deze site dan lijkt ie dezelfde 09-Cent.Elect. module te hebben als m'n Ibi! Bied perspectieven voor o.a. tear whiping, deuren op slot bij 15km/h en single door lock.
 
11.2 beta..software...waar de kabel vandaan komt..geen idee! Werkt al heel lang..heel prima! Al verschillende auto's mee uitgelezen en modificaties doorgevoerd!
 

My1stIbi

Actief lid
Gister de Mii in ontvangst mogen nemen. Gisteravond de auto aan VCDS gehangen. Helaas geen label files voor 17-Instruments en 09-Cent.Elect. Op basis van de instellingen voor de Ibiza 6J het volgende aangepast:

Edit mod: op verzoek poster aangepast.

Ik heb een autoscan gemaakt met debug-level 2 alleen realiseerde ik me later dat de Navigatie niet in de auto hing. Daar ga ik vandaag nog naar kijken. Anders kan deze info naar Ross-Tech wat kan helpen om in een volgende release wel label-files te hebben.
 

Antera

Donateur
deze moet je me eens uitleggen:

Parkeerlichtoptie aangezet: byte 13, bit 0 én 1

Standaard heeft elke auto parkeerlicht naar mijn weten en nooit als optie gezien? knipperlicht naar links is link licht aan en andersom met contact uit
 

My1stIbi

Actief lid
naar mijn weten
Weer wat geleerd :)
Ik vond 't ook apart, maar nadat ik die twee bits aangezet had werkte 't wél. Ik heb verder niet geprobeerd één van beide uit te zetten om te zien of 't dan nog werkt. Ik ben hierbij, zoals gezegd, uitgegaan van de omschrijvingen zoals die voor m'n Ibiza bestaan voor 09-Cent.Elect.
 

Hetzer

Forumguru
@My1stIbi, dus je hebt de bochtenverlichting geactiveerd?, waar zit dat nu op dan, op de mistlampen??
 

My1stIbi

Actief lid
Op de mistlampen inderdaad. Ik hou op SO een topic hierover bij, ik zal m'n post hierboven van dezelfde informatie voorzien (wat codering betreft).

Edit: ik zie net dat ik de post niet meer aan kan passen, zo dan maar:

17-Instruments
Edit mod: op verzoek poster aangepast

Zeer waarschijnlijk gaat dit ook niet lukken omdat de auto geen deur-modules heeft.

Overigens meldde RT dat in de volgende release het e.e.a. aan labels voor 't trio toegevoegd gaat worden.
 

Hetzer

Forumguru
bochten verlichting heb ik wel interesse in, moeten tzt als ik de Citigo heb maar even wat afspreken ;)
 

My1stIbi

Actief lid
OffTopic:
Edit mod: op verzoek poster aangepast
Omdat het illegaal gebruik van VCDS met nagemaakte kabels erg makkelijk wordt als de codering zo lekker bij elkaar staat heb ik Kensei gevraagd deze te verwijderen. Ik hou nu alleen nog een lijst bij van wát er aangepast kan worden, niet meer hoé.

@Kensei: mijn dank!
 

Rallye

Forumguru
Ik begrijp je opmerking niet. Wat versta je onder illegaal gebruik? Aanpassingen maken mag toch gewoon?
 

ZeroNRG

Senior Member
@Rallye
VCDS is per definitie shareware, echter door aanschaf van een Rosstech kabel met Dongle ontgrendel je alle features.
Goedkope imitatie kabels maken vaak gebruik van verouderde software en een imitatie dongle vandaar het verhaal illegaal gebruik
 
Halllo??????????? we leven toch in nederland? Waar alles wat maar illegaal is oogluikend word toegestaan???? Of zeg ik nu weer iets verkeerds?
 

My1stIbi

Actief lid
Ik vind 't niet prettig als iemand anders er met mijn werk vandoor gaat en dat ik daardoor minder verdien. ('Wat gij niet wilt dat u geschiedt...')
Dat kun je diefstal noemen. En of je dat moet gedogen...

Maar we raken off-topic.
 

adjego

Actief lid
Het gaat niet zozeer om gedogen maar meer op het feit dat My1stIbi en ik een aanschaf doen van een aardig bedrag (lees rond de 300 euro), om een originele versie te kunnen bemachtigen, waarbij je ook toegang hebt tot alle nieuwe labelfiles die beschikbaar worden gesteld. Als je dan zomaar alle info op internet gooit zodat andere "goedkope" kunnen profiteren met hun imi-kabeltje, is dan natuurlijk niet de meest handige stap..:D

Daar werk ik iig ook niet aan mee..:tongue:
 

Antera

Donateur
Het gaat niet zozeer om gedogen maar meer op het feit dat My1stIbi en ik een aanschaf doen van een aardig bedrag (lees rond de 300 euro), om een originele versie te kunnen bemachtigen, waarbij je ook toegang hebt tot alle nieuwe labelfiles die beschikbaar worden gesteld. Als je dan zomaar alle info op internet gooit zodat andere "goedkope" kunnen profiteren met hun imi-kabeltje, is dan natuurlijk niet de meest handige stap..:D

Daar werk ik iig ook niet aan mee..:tongue:

en hier sluit ik me bij aan. Kabel was niet goedkoop en dan is dit inderdaad de juiste insteek. Wil je alles doen net als wij dan een originele of kom langs :-)
 

Antera

Donateur
VCDS aanpassingen MII/Citigo/Up

Zo heb vandaag een Seat Mii gehad en dat is gelijk aan de VW Up en de Skoda Citigo:

Opties die geactiveerd kunnen worden:



Anti-Carjacking
een deur of alle deuren ontgrendelen
Tear Wiping voorzijde
Bochtverlichting
Bocht verlichting met knipperlicht
Parkeerlicht activeren
CH door met grootlicht te seinen voor het uitstappen ( helaas niet automatisch)
Dagrijverlichting uitzetten
Spiegel verwarming met de achterruit verwarming activeren
Gordel waarschuwing uit
Verbruiksmeter omzetten naar KM/liter
Start/Stop deactiveren
Comfort knipperlicht
CH time aanpassen

ook moet het mogelijk zijn om het dakraam te openen met de AB maar helaas heb ik deze optie wel bij de UP werkend gezien maar helaas niet bij de mii terug kunnen vinden
 
Bovenaan Onderaan