Peter M1958
Lid
Luitjes, mijn 1e post buiten het kennismakings topic en meteen een paar vragen.
Onze O2 (2011 97.000 Km) vertoonde 14 dagen geleden plots 1 x het verschijnsel dat er bijna geen vermogen meer was. Er brandde geen enkel waarschuwingslampje.
De dag erna een testrit gemaakt en alles leek weer in orde.
Een week geleden ging het "uitlaatgas controle systeem" waarschuwingslampje branden, echter de auto vloog niet in de "noodloop" zoals ik hier op het forum wel eens gelezen heb. Garage gebeld en we konden hem voor inspectie brengen. De uitslag werd telefonisch medegedeeld : de turbo moet gereviseerd worden door een extern bedrijf. Wat ik verder nog aan informatie kreeg was dat de turbo last had van roet e.d. We zijn hem 5 dagen kwijt. Gelukkig valt deze reparatie in de garantie dus zijn er voor ons geen onoverkomelijke kosten. Mijn 1e vraag is : Wat houdt zo'n revisie eigenlijk in? Ten 2e : Is het normaal dat een turbo gereviseerd moet worden na bijna 100 K?
Onze O2 (2011 97.000 Km) vertoonde 14 dagen geleden plots 1 x het verschijnsel dat er bijna geen vermogen meer was. Er brandde geen enkel waarschuwingslampje.
De dag erna een testrit gemaakt en alles leek weer in orde.
Een week geleden ging het "uitlaatgas controle systeem" waarschuwingslampje branden, echter de auto vloog niet in de "noodloop" zoals ik hier op het forum wel eens gelezen heb. Garage gebeld en we konden hem voor inspectie brengen. De uitslag werd telefonisch medegedeeld : de turbo moet gereviseerd worden door een extern bedrijf. Wat ik verder nog aan informatie kreeg was dat de turbo last had van roet e.d. We zijn hem 5 dagen kwijt. Gelukkig valt deze reparatie in de garantie dus zijn er voor ons geen onoverkomelijke kosten. Mijn 1e vraag is : Wat houdt zo'n revisie eigenlijk in? Ten 2e : Is het normaal dat een turbo gereviseerd moet worden na bijna 100 K?